de 306 gti met de 167pk heeft inderdaad een 6bak, de zx moet het gewoon met 5 doen. Maar ze shijnen heerlijk te zijn deze motoren. Komt deze auto ook mee naar de meeting de 28e?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ok dus die luchtfilter kan zo blijfen. bij mij hangt i ook bij de onderkant van de radiateur. ik moet nog ff kijken of ik na die meeting ga komen ik denk het wel. en als ik iemand vind die met de volcane kan rijden dan kom ik met allebij. en anders mogen jullie kiesen met welke ik moet komen. maar als ik het goed begrijp zit hier dus geen alarm op.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Tuurlijk moet je de 28e langs komen we willen die phase 2 niet missen.
En van dat alarm heb je ook een afstandsbediening voor de cv,zo wel neem ik aan dat er wel alarm op zit.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
HeHe ik ga me best doen om te komen. Naja als ze me op me werk willen houden. Dan ga ik werken want me bankrekening staat weer erg dicht bij 0 na deze aankoop. HeHe nu nog ff sparen om die uitlaat over te zetten. En er zit wel een afstandbediening bij van de cv
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Mooie bak man
Volgens mij de 2e groene 16V met ph2 neus
(alhoewel de mijne dan weer een ph1 blok heeft)
Ik heb interesse in je interieur, mits het een groene bies heeft!
Enneuh, wil je toevallig ook kwijt hoeveel euro’s je voor je ZX betaald hebt? geheel vrijblijvend overigens…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Dat Interieur is volgens mij rood ik zal er dit weekend wel ff een foto van maken. En ik heb er 3000 euro voor betaald en hij heeft net geen 160dkm gelopen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
nette kar blijft me toch nog steeds intresseren zo’n 16v
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dit weekend bezig geweest met de deur die niet lekker open en dicht gaat. Nu blijkt dus dat de deur steets beter dicht gaat als hij omlaag gaat. Maar nu heb ik m zo laag als hij kan en gaat hij nog niet leker. Ik denk eigelijk dat de deur wat schuin moet. Alleen ik heb dat geprobeert maar dat lukt niet. Er zitten nog wel een paar ringen tussen de scharnieren Meschien is het een idee om die er tussen uit te halen. Maar weet ik niet of de deur nog lekker gaat. Heeft er iemand Meschien nog een beter idee
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Probeer de hele deur even snel los te halen en daarbij dus alles los te draaien ipv alleen die 2 boutjes die k je had aangewezen.
De deur moet verticaal en horizontaal alle kanten op kunnen bewegen volgens mij.
Als de deur verder omlaag moet, moet je de bovenste bout behoorlijk los zetten en de onderste juist goed vast. Dan zal de deur er schuin ingaan!
Als het niet lukt moet je proberen om de deur te ‘‘passen’’ met beide boutjes los gedraaid. De ringen verwijderen isniet handig, had ik toen ook geprobeerd met mijn deur die vervangen moest worden. Zonder die ringetjes is het verschil te groot.
Mocht het niet lukken is Amsterdam niet zo ver van Hilversum, wellicht kunnen we onderling ff wat regelen!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik ga er dit weekend nog ff naar kijken. Dankje.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
vandaag was ik een stuk aan het rijden toen en hoorde ik ineens een raar geluid net alsof er iets aan het ratelen was. en leek het net alsof ik een versleten koppeling had. dus ik langs de kant gestopt en de anwb gebelt. na een uurtje te hebben gewacht kwam er eindelijk iemand van de anwb. die meteen ging kijken of het aan me koppeling lag. daar lag het dus niet aan. dus ik een stuk rijden met die man achter me aan. richting de anwb centrale in badhoefedorp. onderweg was er ineens niets meer aan de hand dus daar aangekomen vond i dat ik wel naar huis kon rijden. dus ik ben daar wegereden en ik dacht laat ik maar ff een testrondje rijden daar in de buurt. voor het geval het probleem zich weer opdoet. dus ik lekker doortrekken in ze 3 blokkeert er ineens een voorwiel. die vervolgens weer heel snel los schoot. dus ik weer terug daarheen gereden hebben ze m daar op de brug gezet en de auto nagekeken. naja kortgehouden hebben ze dus niks gevonden. maja nu durf ik er eigelijk niet meer mee te rijden want ja je zal 120 gaan en je voorwielen blokeeren ineens.
heefd iemand hier meschien meer ervaring met dit probleem. ik denk zelf namelijk dat het in de versnelingsbak zit. en ja dat zijn toch dure grappen
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Diff zit alleen achter he ?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En je [Shift] is ook al stuk!
jaimieberkhout schreef:gebelt/ badhoefedorp/ i /wegereden/ opdoet/ eigelijk/ blokeeren /meschien /versnelingsbak
Ik denk dat er wel meer stuk is
Signée schreef:Proficiat met je aankoop!
Heb ik het goed wanneer ik denk dat het een 167 pk’er is? Meen namelijk een stuurwiel met airbag te ontwaren op je foto’s…
Vrij uniek (in Nederland én op het forum), nee?Is dat bovendien een zesbak?
Let the beast go!
Een RFS motor herken je onder andere aan de kunststof potjes tussen de inlaatkanalen.
Vergeet de distributie niet te vervangen, ook al zeggen ze dat ie gedaan is. Deze wil nog wel eens ver voor de vervangingstermijn springen.
Zoals de engelsen op hun fora zeggen over de 306 GTI “very nice car, but if you buy it, push it to the nearest garage for the timingbelt replacement”