Toen ik vrijdag de SM (die had 2 weken stilgestaan) uit de garage reed, zag ik dat er benzine druppelde uit de rechter rvs dorpelbekleding. Ter hoogte van de portier handgreep en bij het achterwiel. We zouden naar Rheinberg, dus nik heb hem snel weer in de garage gezet (waar 2 plasjes benzine lagen die begonnen op te drogen), en ben met de CX gegaan.
Zoëven heb ik de rechterdorpelplaten weggehaald en gestart. Wat denk je: nergens lekt het benzine. Leidingen kurkdroog. Wat is dat nou weer. Is er een omstandigheid denkbaar waarbij de benzinedruk oploopt tot bv 4 bar? Want anders zou ik niet kunnen bedenken waarom hij vrijdag wel lekte en nu niet. Iemand een helder idee?
Gutta cavat lapidem…
Je hebt waarschijnlijk toch een lekkende benzineleiding, en met name de aansluitingen kunnen lekken. Je hebt de leiding gezien: Een harde plastic slang die voor en achter met een rubber slang verbonden zijn. Haal het relais van de benzinpomp maar los ( meest linkse ) en laat de pomp met een draadje eens 5 minuten lopen, misschien zie je dan meer?
Peter
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
een reden waarom de benzinedruk dramatich kan oplopen is een verstopte terugloopleiding in , aan , de tank .
Walter
En opletten met benzinedampen en electriche vonkjes
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of de regelaar heeft even vast gezeten! Pas daarmee op!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aan de binnenkant van de dorpelbekleding kon ik zien dat de benzine bij de pomp vandaan kwam. Waarschijnlijk spoot het bij de aansluiting van de korte gebogen slang na de pomp en diens aansluiting op die Rilsanleiding. Dat kan eigenlijk alleen als de druk even te hoog is geweest. Ik ga eerst dat stukje slang en de klemmen vervangen en dan het benzinefilter. Ik heb nog een nieuwe drukregelaar, die kan ik ook nog vervangen. irritant om niet te weten hoe het kwam…maar eigenlijk ben ik wel blij dat het daar spoot en niet bij het filter ofzo. Dus misschien moet ik alles maar even zo laten om te zien of het zich herhaalt
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou toch écht even heel goed verder gaan kijken. Benzine lekkage is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens heel erg duur
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tap eerst wel je tank af. Dat bochtje is het laagste punt..
Kwam ik achter toen mn pomp ophield te werken. Trek ik dat leidinkje los…Vergat ff dat mn tank voor 3 kwart vol was… Gelukkig gebeurde het voor de deur van Chyparse ( oude locatie) en kon ik het staande in de put repareren. Benzine gutste in mn mouw…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:Ik zou toch écht even heel goed verder gaan kijken. Benzine lekkage is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens heel erg duur
Ha waterman, weer terug van weg? Ja, voorzichtig; man je moet eens weten… Maar het lekt gewoon niet nu. Ben jij ooit problemen met de benz.drukregelaar tegengekomen?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:waterman771 schreef:Ik zou toch écht even heel goed verder gaan kijken. Benzine lekkage is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens heel erg duur
Ha waterman, weer terug van weg? Ja, voorzichtig; man je moet eens weten… Maar het lekt gewoon niet nu. Ben jij ooit problemen met de benz.drukregelaar tegengekomen?
Ja, een drukregelaar gaat stuk, vraag maar eens aan Joris…... Die kreeg z’n druk gewoon niet goed afgeregeld, en z’n auto liep daardoor behoorlijk klote….
Als de drukregelaar blijft plakken, dan loopt de druk op tot 7 bar en spuit het er overal uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
IDD! ik heb een nieuwe gemonteerd. Probleem over.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
mmm mijn benzinedruk valt weg zodra de benzinepomp afstaat wbogaerts denkt denkt dat dat ook aan de drukregelaar ligt….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:mmm mijn benzinedruk valt weg zodra de benzinepomp afstaat wbogaerts denkt denkt dat dat ook aan de drukregelaar ligt….
Ja, die sluit niet meer goed. Repareren en je motor loopt beter. Nu fluctueert je benzine druk teveel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja dat is misschien geen slecht idee…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Het euvel ontdekt. Ik had een stukje benz.slang vernieuwd. Op zich nog met dure slang. Maar met buitenmantel. Die werd slap in de regen en de slang zelf werd ook wat slappig na 5000 km benzine. Daardoor knepen de knelringen van 13 mm de slang niet goed dicht. Die was nu net geen 12 meer maar in droge nieuwe toestand 13. Moraal: alleen GATES nemen. Die is gewapend en heeft geen buitenmantel en wordt niet slap. na 2 dagen op de krik kreeg ik mijn achterwiel niet meer in de wielkast. Wie bedenkt nu weer dat de achterarmen geleidelijk omhoog trekken. gelukkig bood een alwetend clublid uitkomst; het reed vandaag weer als een zonnetje. Maar ik zie zo’n jonge vrouw in 1973 nog geen wiel verwisselen….
Gutta cavat lapidem…