3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Roest preventie chassis en koets
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 14 september 2008 11:37 PM
  [ # 31 ]

Zoveel mensen zoveel meningen zoals ik al zei. Maar gekookte lijnolie kan je prima met je compressor verspuiten in de holle delen van je auto.

Ik kwam vanmiddag iemand tegen die zijn gehele carosserie met owatrol had ingesmeerd.  Confused

Rechter 2cv.

Jeroen

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 15 september 2008 11:39 AM
  [ # 32 ]

Over Owatrol gesproken:

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 15 september 2008 11:31 PM
  [ # 33 ]

De eend op rechts ziet er super uit en de eend op links heeft hele gave slijklappen Cool

Ooit een schipper met een 12 pk ontmoet die zijn auto ieder jaar geheel met olie insmeerde. Dat deed hij al jaren en er was geen roest te zien.

Yvar.

Profiel  
 
Rens
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 september 2008 02:24 AM
  [ # 34 ]

Ik ken ook een verhaal van iemand die zijn oldtimers om de zoveel tijd met lijnzaadolie insmeerde en nergens last van had. Het enige wat nodig was, was dat het wel met regelmaat gebeurde. (2x per jaar). En al zijn oldtimers stonden gewoon buiten! Smile

Rens

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 10 oktober 2008 01:40 AM
  [ # 35 ]

even de zoveelste opmerking hierover:

goede verhalen over lijnolie, hele goede verhalen over mike sanderson vet (maarja dat verwarmen tot 100 graden he? dat druipt dan lekker in je overall), owatrol is naar mijn mening goed om al roestige delen te impregneren. daarna idd afsluiten met iets. ik zou daarvoor geen lak gebruiken omdat owatrol niet echt goed uithard, dus lijnolie oid. uitwendig (wat je zonder vernevelen kan doen) behandel ik alles met RLS, dit is loodmenie met owatrol er door. dit kun je makkelijk zelf maken. loodmenie kun je nog wel her en der vinden.

wat ik heb gekocht op de citromobile en waar ik wel benieuwd naar ben is een product van fluid film (weet even niet uit mn hoofd welk product). dit is een soort vet (volgens mij ook met lijnolie ed) wat je moet verwarmen tot 40 graden voor je het in je chassi spuit. blijft bij kamertemeratuur “drillerig” en warm dan kruipt het overal tussen. heb er nog geen ervaring mee maar de vrouw gaf een goed verkooppraatje. ik geloof er wel in en het was ook niet schrikbarend duur. ik hoop van de zomer mn chassis klaar te hebben. dan even een paar uur in de zon leggen, spul verwarmen en volkledderen maar

Profiel  
 
J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 17-09-2007

Gepost: 12 oktober 2008 10:34 PM
  [ # 36 ]
Citroenbx schreef:

Mike Sanders hollraumwax, beste dat je kan hebben, als enigste product uit vele die een 3jaar durende test heeft “overleefd” incl zoutnevel!
Op de site vind je genoeg info, enigste lastige is dat je het moet aanbregen opgewarmd tegen de 100graden.

Als je het makkelijker wil, Dinitrol, ook zeer goed, heeft zich al lang bewezen.
Wat je niet moet gebruiken is Valvoline ML Tectyl…

Waarom geen ML Tectiel, ik heb daar werkelijk heel goede ervaringen mee.
Maar het is juist wat hier al eerder over is geschreven, dat iedereen zijn eigen favoriete middel heeft.
Ik vind van ML dat het redelijk goedkoop is, makkelijk overal te verkijgen en goed zelf is te verwerken.

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2008 11:33 PM
  [ # 37 ]

Tectyl is rommel daar het niet vloeibaar blijft.
Het gaat breken en er komt vocht tussen, laat maar komen die roest dus.

Dit heb ik én meermaals gelezen, én is bewezen in de 3jarige Duitse test én het er zelf ervaring mee in onze DS.
Genoeg redenen dus.

Goedkoop is relatief, Dinitrol is een paar euro duurder, is alleen niet in spuitbussen te verkrijgen als ik me niet vergis.
Mike SanderS is ook niet gek geprijsd, alleen zit dat goedje héélemaal niet in een spuitbus uiteraard.

Valvoline Tectyl is er gewoon jaar en dag, is overal te verkrijgen en dàt is wat het bekend/gebruikt maakt, niet de kwaliteit.
Waar ik het wel voor gebruik voor de moment is voor boutjes te monteren enzo, maar wees maar zeker dat er geen druppel van die rommel aan men CX komt Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Orange Tenere
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 09 januari 2009 01:08 PM
  [ # 38 ]

Voor mensen die op zoek zijn naar dinitrol in een spuitbus….
Of gewoon een zeer goed bedrijf in dinitrol behandeling zoeken….

http://www.gosliga.com

Ze zitten in Leeuwarden, dat is het enige nadeel.
Super service
Het zijn vakmensen die jaren ervaring hebben met het behandelen van auto’s afkomstig van onze “zoutige” wadden eilanden.

Ik heb er mijn eend laten doen.

CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 09 januari 2009 10:06 PM
  [ # 39 ]

Wat kost zoiets?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 januari 2009 10:23 PM
  [ # 40 ]

En óók over Gosliga zijn mij alweer verschillende verhalen ter ore gekomen. Van zeer goed tot zeer slecht. Geen touw aan vast te knopen dus. Net als bij de middeltjes. Behandeling van mijn GSA zou er trouwens 650 euro gaan kosten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2009 11:21 PM
  [ # 41 ]

Als Dinitrol goed aangebracht wordt is het het beste product samen met Mike SanderS

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook