oew dat vindt ik echt een mooie auto en zo een mooie kleur ook nog . Maar ik denk dat zoiets voor dagelijks gebruik niet echt verantwoord is ofwel kun je er wel de snelweg mee op?
Ik heb zaterdag nog 120 op de teller gehad Je kan prima meekomen in het verkeer hoor, hij is sneller dan je zou denken. Alleen wat lawaaierig…
Hij ligt nou alleen even uit elkaar voor een voortrein revisie ops:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Gaaf Lars!
Mooi ding en inderdaad ook een bijzondere kleur
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Gaaf Lars!
Mooi ding en inderdaad ook een bijzondere kleur
Hij is gewoon 3x in gifgroen overgeschilderd hoor Van dichtbij is het een maanlandschap. Maar ja valt wel lekker op zo, ik twijfel nog of ik hem blauw ga schilderen, of hier en daar iets opnieuw (maar dan netjes) groen ga maken…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Na een paar weken bedenktijd kriebelt het wel om wat met de TRS te gaan doen…
Ik heb hem vannochtend weer even tot leven gewekt, rondje gereden, en ben weer overtuigd.
Alleen speel ik nou met het idee om er een andere motor in te leggen, namelijk een BX GT blok.
Een BX GT op lpg is volgens mij wel de ultieme combinatie.
Problemen/vragen:
- Kan het LPG systeem zonder aanpassingen een grotere cilinderinhoud aan?
- Hoe kom ik aan een redelijk GT blok
- Is een GT te rijden zonder stuurbekrachtiging: nee—> er moet SB onder…
Het is maar een idee, maar het lijkt me wel leuk eigelijk..
Meningen?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Volgens mij heeft De Belg nog een GT blok liggen
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
GoofBlikscha schreef:Na een paar weken bedenktijd kriebelt het wel om wat met de TRS te gaan doen…
Ik heb hem vannochtend weer even tot leven gewekt, rondje gereden, en ben weer overtuigd.Alleen speel ik nou met het idee om er een andere motor in te leggen, namelijk een BX GT blok.
Een BX GT op lpg is volgens mij wel de ultieme combinatie.Problemen/vragen:
- Kan het LPG systeem zonder aanpassingen een grotere cilinderinhoud aan?
- Hoe kom ik aan een redelijk GT blok
- Is een GT te rijden zonder stuurbekrachtiging: nee—> er moet SB onder…Het is maar een idee, maar het lijkt me wel leuk eigelijk..
Meningen?
Dat met LPG kan waarschijnlijk wel.
Er stond pas nog een advertentie op Citromarkt (of in Aangeboden) voor een compleet GTi subframe, met draagarmen en (bekrachtigd) stuurhuis.
Houden die auto Lars, maak er wat moois van!
Wat je moet aanpassen om een type 1 van sb te voorzien weet ik niet; bij een type 2/3 komt er wel wat meer bij kijken zoals bijv. de onderste stuuras.
Ich bin ein Breaker
Ik heb nog een perfect serie 3 subframe liggen, en ik heb nog een SB systeem van de TZD turbo. Volgens mij is daar best wel wat van te maken, en dan ben ik meteen van die rottige draagarmlagers voor af!
Ik zal De Belg nog wel even vragen om een GT blok…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
anders is er wellicht binnenkort een 19trs blok te vergeven…
Ik zeg doe het niet! Ik zou hem motorisch opknappen en genieten, want zoals de auto nu is is het echt een strakke bak man!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Als ik het goed begrijp?
Komt der een 1.9 in plaats van een 1.6 erin?
Dan zou hij toch bij de RDW een goedkeuringsbewijs moeten krijgen?
Met andere worden hij moet opnieuw gekeurd worden als hij legaal op de NL wegen mag komen!
Ik zou net wat BX19TZI gewoon een 1.6 erin doen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Als ik het goed begrijp?
Komt der een 1.9 in plaats van een 1.6 erin?
Dan zou hij toch bij de RDW een goedkeuringsbewijs moeten krijgen?
Met andere worden hij moet opnieuw gekeurd worden als hij legaal op de NL wegen mag komen!
Dat klopt, en een RDW keuring zal hij dan ook zeker ondergaan. Maar ik vind een 1.9 veel lekkerder rijden, en op lpg is het nog betaalbaar ook. Er moet zowiezo een ander blok in, dus ja als ik nou kan kiezen voor 1.9 of 1.6 dan wist ik het wel…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Als jij het kan, en dat gevoel heb ik wel , zou ik er zeker een 1900 in doen. Fijner kan toch niet?? en dan nog op gas…..
Heb je al even bij de belg geinformeerd?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Doen! Maar dan wil ik er wel weer eens een stukje in rijden!