2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
wel/geen bekrachtiging bij stilstaan
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 september 2008 05:52 PM
  [ # 16 ]

Alle gekheid over hulpstuurhuizen en onderdruk op een stokje!  Wink

Het blijft gek dat je met een stilstaande DS niet volledige bekrachtiging hebt, want theoretisch zou het stuurhuis dit wel moeten leveren. Er is namelijk geen mechanische koppeling zolang er genoeg hydraulische druk is, als ik het goed begrijp. Misschien gaat het zo zwaar dat de hydraulische druk niet hoog genoeg is?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 september 2008 10:16 PM
  [ # 17 ]
fluidphreak schreef:

Alle gekheid over hulpstuurhuizen en onderdruk op een stokje!  Wink

Het blijft gek dat je met een stilstaande DS niet volledige bekrachtiging hebt, want theoretisch zou het stuurhuis dit wel moeten leveren. Er is namelijk geen mechanische koppeling zolang er genoeg hydraulische druk is, als ik het goed begrijp. Misschien gaat het zo zwaar dat de hydraulische druk niet hoog genoeg is?

Dat is precies wat ik bedoel…..en nog geen oplossing gehoord.  Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
dbnunumete
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005

- (Grand) C4 Picasso Business
Gepost: 15 september 2008 02:08 PM
  [ # 18 ]

Ooit een stuurhuis gehad waar je bij stilstand met één vinger aan het stuur kon draaien. Helaas wegens lek harmonica hoezen tijdens APK moeten vervangen. Spijt dat ik hem niet gehouden had de oude om de hoezen te laten vervangen. Had de DS nog niet zo lang en niet op de hoogte van de mogelijkheden. Nooit meer zo’n stuurhuis kunnen scoren, half/vol gereviseerd van de bekende leveranciers, allemaal zwaar sturen bij stilstand. Nu nog steeds een goede 2e handse ooit toenertijd voor 200 guldens gekocht (Gar duNord). Stuurt nog wel wat zwaar bij stilstand en goed bij rollend maar altijd nog beter en goedkoper dan een “nieuwe”. Begint nu wel weer te zweten/lekken aan de hoezen. Wil tzt voor een nieuwe gaan maar weet niet wat de ervaringen nu zijn met de “nieuwe” stuurhuizen. Rond de 800,- euro is niet mis voor een stuurhuis wat naar mijn idee niet goed werkt heel veel geld.

Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 september 2008 05:56 PM
  [ # 19 ]

Heeft allemaal metdruk te maken. Zo goed als niemand laat zn HD regelaar meten en reviseren/afstellen. Als die door ouderdom zn max druk niet haalt heb je minder druk om te sturen. Verder gooien de verbruikers zoals remmen en halfautomaten roet in het eten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 15 september 2008 06:17 PM
  [ # 20 ]

Ik rijd sinds kort met een CX-pomp omdat ik het gelek van geriviseerde DS-pompen even zat was. Resultaat: ook bij stilstand en stationair draaien lekker licht sturen. Dus niet alleen de druk, maar ook de grotere opbrengst doet wonderen. Daarnaast stijgt de DS ook sneller.

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 15 september 2008 07:32 PM
  [ # 21 ]

Even snel want druk: Ja / Nee / Soms.

Ja: bekrachtigd stuurhuis aanwezig

Nee: bij stilstand niet makkelijk draaien

Soms: wel makkelijk draaien bij stilstand en geen ID hoe dat kan…

OKdoei

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 september 2008 07:43 PM
  [ # 22 ]

Ik zat nog ff naar de poll te kijken…

Vraag: Werkt jouw bekreachtiging altijd?
Antwoord
ja, gaat altijd zwaar…  ( HUH?)
Nee, werkt altijd (huh2)

Moet ja en nee niet andersom? En wat zegt die 14 om 6 stemmen daarna…?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 september 2008 08:24 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:

Ik zat nog ff naar de poll te kijken…

Vraag: Werkt jouw bekreachtiging altijd?
Antwoord
ja, gaat altijd zwaar…  ( HUH?)
Nee, werkt altijd (huh2)

Moet ja en nee niet andersom? En wat zegt die 14 om 6 stemmen daarna…?

1 van mijn leraren zei vroeger altijd: goed lezen !!!!!!!!! als jij “mijn stuur” weglaat krijg het inderdaad een hele andere betekenins Exclamation

dus er staat: ja, MIJN STUUR gaat altijd zwaar….... ofterwel de bekrachtiging is waardeloos Exclamation verder niemand gehoord die het niet snapte.  Wink uiteraard is “nee” dan het tegenovergestelde.

het is in ieder geval duidelijk dat tweederde dus geen stuurbekrachtiging heeft als de auto stilstaat. denk dat ik de volgende keer ook maar eens een CX pompje monteer.

p.s. als je DS stilstaat gebruik je (ik in ieder geval) de remmen en de 1/2 automaat niet. dus daar kan het probleem niet aan liggen…....

heb “vroeger” ook een XM V6 pomp op m’n BX 16V gemonteerd en dat gaf het zelfde effect als GeraldDSuper met z’n CX pomp: hij komt sneller omhoog. Very Happy en rageert alletter op de stuurbekrachtiging.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2008 12:12 PM
  [ # 24 ]
citroen23 schreef:

[
1 van mijn leraren zei vroeger altijd: goed lezen !!!!!!!!! als jij “mijn stuur” weglaat krijg het inderdaad een hele andere betekenins Exclamation

.

Dat deed ik!
Poll vraag: Werkt jouw stuurbekrachtiging altijd?
antwoord:
ja, mijn stuur draait ook zwaar bij stilstaan en draaiende motor
nee, mijn bekrachtiging werkt altijd. ook bij stilstaan en draaiende motor

Is tegenstrijdig nederlands. Ga terug naar je leraar en hoek em voor zn ogen want je hebt slecht les gehad….. Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 08 oktober 2008 01:26 AM
  [ # 25 ]

Na het vervangen van mijn stuurhuis voor een Citrotech versie en na het vervangen van allerlei mogelijke en onmogelijke rubbertjes en na het opnieuw vullen van mijn voorraadbol en check van HD-regelaar het volgende veranderd:
- auto komt nu zeer snel perfect omhoog, ook na langer stilstaan
- ik heb echt stuurbekrachtiging, zelfs bij stilstand
- ook bij rijden een veel stabieler stuurgedrag: ronduit geweldig

Overigens zat er eerder al een nieuwe Citrotech HD pomp in, dus, hoe goed je pomp ook is…....

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 08 oktober 2008 01:27 AM
  [ # 26 ]

Overigens: vanwege tegenstrijdigheden in poll-vraag heb ik niet gestemd.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 oktober 2008 04:05 PM
  [ # 27 ]
ted.kampen schreef:

Na het vervangen van mijn stuurhuis voor een Citrotech versie en na het vervangen van allerlei mogelijke en onmogelijke rubbertjes en na het opnieuw vullen van mijn voorraadbol en check van HD-regelaar het volgende veranderd:
- auto komt nu zeer snel perfect omhoog, ook na langer stilstaan
- ik heb echt stuurbekrachtiging, zelfs bij stilstand
- ook bij rijden een veel stabieler stuurgedrag: ronduit geweldig

Overigens zat er eerder al een nieuwe Citrotech HD pomp in, dus, hoe goed je pomp ook is…....

Ik ben ook benieuwd! wordt vervolgd!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 19 oktober 2008 03:09 AM
  [ # 28 ]
Mr. Smith schreef:
ted.kampen schreef:

Na het vervangen van mijn stuurhuis voor een Citrotech versie en na het vervangen van allerlei mogelijke en onmogelijke rubbertjes en na het opnieuw vullen van mijn voorraadbol en check van HD-regelaar het volgende veranderd:
- auto komt nu zeer snel perfect omhoog, ook na langer stilstaan
- ik heb echt stuurbekrachtiging, zelfs bij stilstand
- ook bij rijden een veel stabieler stuurgedrag: ronduit geweldig

Overigens zat er eerder al een nieuwe Citrotech HD pomp in, dus, hoe goed je pomp ook is…....

Ik ben ook benieuwd! wordt vervolgd!

Ik heb gestemd ; stuurbekrachtiging ook bij stilstaan. Zelfs nog ff na afzetten motor!

  Laughing  Laughing  Laughing

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 19 oktober 2008 01:25 PM
  [ # 29 ]

Proficiat!
Is ze klaar? We zien fotoreportage wel tegemoet. Was CX pomp makkelijk te monteren?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 oktober 2008 01:44 PM
  [ # 30 ]

Moet het dan een pomp zijn van een CX 87’->  Confused: zijn deze verder allemaal hetzelfde ongeacht type.  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook