Ik heb een setje LM-velgen (geen TRX) voor een visa en deze wil ik graag mooi laten maken.
Heeft iemand ervaring hiermee en volgens welke methode? Als ik het goed begrijp kun je de velgen af laten draaien (o.a. bij de Velgendokter) of glasparelstralen en daarna spuiten. Poedercoaten is m.i. geen optie, maar dat is puur een persoonlijke voorkeur.
Ik ben benieuwd naar ervaringen, foto’s, tips, adressen etc.
Dat afdraaien is enkel indien ze te zwaar beschadigd zijn of als er een gepolijst deel op zit, het is namelijk makkelijker te polijsten als het eerst netjes afgedraait is (na het glasparelen).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Interessant draadje, bij voorbaat al! Ik heb een set Chrono velgen die ik ook nog wil restaureren. Alleen wil ik dan wel voor het stralen en poedercoaten gaan. ops:
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Kijk maar eens naar mijn velgen.
Ze hadden stevige stoeprand schade.
Daarom heel goedkoop kunnen kopen.
Zelf netjes bijgewerkt door een klein randje eraf te draaien.
Daarna laten stralen en coaten.
Kostte mij toen 200 euro voor 4 velgen en doos vol kleine onderdelen en nog een subframe.
Resultaat is zeer netjes geworden!
Ik kan je ook nog een adres geven in helmond die kost:
- stralen, scouperen, 2-laags poedercoating kleur: 40 euro per velg.
- stralen, scouperen, 2-laags poedercoating kleur, 1 laags poedercoating blank: 50 euro per velg.
Mijn velgen zijn bij Hoeksma BV in franeker gedaan.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Misschien ook een idee voor de rest van je auto?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Misschien ook een idee voor de rest van je auto?
Als dat zou lukken is het wel echt geweldig, mooie harde laag.
Maar mijn koets word toch maar gewoon gespoten…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:oudelut schreef:Misschien ook een idee voor de rest van je auto?
Als dat zou lukken is het wel echt geweldig, mooie harde laag.
Maar mijn koets word toch maar gewoon gespoten…
Haha, een hele auto poedercoaten gaat hem nooit worden. Die laag wordt er op gebakken, dan gaat heel je carosserie vervormen.
Maarja, als het zou kunnen, zou je nooit meer last hebben van roest, want het gaat overal zitten.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio