2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Wanneer vervangen distributiesnaar ?
Martijnus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 04 mei 2005 11:02 PM
  [ # 16 ]

Ik denk dat de km’s die gemeld worden áltijd ruim zijn genomen zodat het risico vrijwel uitgesloten wordt dat de distributieriem toch breekt binnen de periode.
Verder maakt de tijd denk ik wel wat uit. Het is net als met banden (snaar is ook van rubber), rubber verandert, droogt uit, krijgt haarscheurtjes enz enz…daarom is een band die ouder is dan 5 jaar en waar geen beschermende siliconenlaag meer op zit ook niet meer bruikbaar. Zelfde met helmen. En dus ook met snaren. Als zo’n snaar 10 jaar oud is zal het rubber vast haarscheurtjes hebben of zijn flexibiliteit/stevigheid verloren hebben.

BX-loos

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 05 mei 2005 03:06 AM
  [ # 17 ]

Een bx-specialist bij mij in de buurt (Hegru in Veldhoven) doet het bijvoorbeeld voor €90 inclusief het stellen van de kleppen, mocht dat nodig zijn.

broodje aap…. stellen van de kleppen bij een BX 16 is ongeveer 4 uur werk, de disgtributie vervangen is ongeveer 2 uur werk, een riem van gates bij de man om de hoek denk ik een euro of dertig, zou beteken dat als je de 90 euro ex btw is de man voor 10 euro in het uur werkt. Dit is onmogelijk om voor 10 euro in het uur een garage draaiende te houden.

Zelfs al zou hij alleen de riem vervangen voor 90 euro, is het een hele goedkope garage, maar ok dat zo wel kunnen.

En de reden dat alle garages ook een termijn aanhouden is om zich in te dekken, 99 maal gaat het goed en zingt de riem het langer uit dan de voorgestelde termijn, maar er zijn ook gevallen bekend, dat hij eerder breekt en dat is dan wel pech. Daaruit komt altijd een elle lange discussie, waarbij komt kijken, dat als de klant meer dan ik meen 3 maal bij een garage is geweest binnen een redelijke termijn, de rechter vind dat de klant regelmatig onderhoud heeft laten plegen en dus de garagist aansprakleijk wordt gesteld, tenzij hij schrijftelijk (op de factuur) de klant heeft gewaarschuwd….

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 mei 2005 03:58 AM
  [ # 18 ]
oldenhage schreef:

Een bx-specialist bij mij in de buurt (Hegru in Veldhoven) doet het bijvoorbeeld voor €90 inclusief het stellen van de kleppen, mocht dat nodig zijn.

broodje aap…. stellen van de kleppen bij een BX 16 is ongeveer 4 uur werk, de disgtributie vervangen is ongeveer 2 uur werk, een riem van gates bij de man om de hoek denk ik een euro of dertig, zou beteken dat als je de 90 euro ex btw is de man voor 10 euro in het uur werkt. Dit is onmogelijk om voor 10 euro in het uur een garage draaiende te houden.

Vraagje:
Waaraan besteedt je die 4 uur dan bij het kleppenstellen als de d-riem er toch af ligt?

Dit gaat bij een 1600 toch net als bij een diesel: kwestie van speling meten, nokkenas eraf, shims meten/vervangen en spul monteren. Dat hoeft voor iemand die dit in zijn vingers heeft toch zeker geen 4 uur te duren?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 mei 2005 03:59 AM
  [ # 19 ]
Martijnus schreef:

Ik denk dat de km’s die gemeld worden áltijd ruim zijn genomen zodat het risico vrijwel uitgesloten wordt dat de distributieriem toch breekt binnen de periode.
Verder maakt de tijd denk ik wel wat uit. Het is net als met banden (snaar is ook van rubber), rubber verandert, droogt uit, krijgt haarscheurtjes enz enz…daarom is een band die ouder is dan 5 jaar en waar geen beschermende siliconenlaag meer op zit ook niet meer bruikbaar. Zelfde met helmen. En dus ook met snaren. Als zo’n snaar 10 jaar oud is zal het rubber vast haarscheurtjes hebben of zijn flexibiliteit/stevigheid verloren hebben.

Een BX diesel d-riem van 5 jaar oud kan er al knap verdacht uitzien.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 05 mei 2005 04:32 AM
  [ # 20 ]

Een bx-specialist bij mij in de buurt (Hegru in Veldhoven) doet het bijvoorbeeld voor €90 inclusief het stellen van de kleppen, mocht dat nodig zijn.

broodje aap…. stellen van de kleppen bij een BX 16 is ongeveer 4 uur werk, de disgtributie vervangen is ongeveer 2 uur werk, een riem van gates bij de man om de hoek denk ik een euro of dertig, zou beteken dat als je de 90 euro ex btw is de man voor 10 euro in het uur werkt. Dit is onmogelijk om voor 10 euro in het uur een garage draaiende te houden.

Bel Hegru maar en vraag het. Zul je zien dat het kan, ze adverteren er zelfs mee.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 05 mei 2005 03:57 PM
  [ # 21 ]
voge schreef:
Harm schreef:

Volgens mij heeft zo’n liggend blok geen riem maar een ketting, die in pcincipe niet vervangen hoeft te worden

Mee eens!!  :headbang Het liggende 1360cc blok heeft een ketting!

Een 1.4 injection heeft wel weer een distributieriem. Volgens mijn dealer om de 80.000 vervangen. Kost ongeveer EUR 150 - 200 (materiaal incl. arbeid)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 mei 2005 04:43 PM
  [ # 22 ]
Martijnus schreef:

om maar even misbruik te maken van de gelegenheid.
Mijn bx heeft 116dkm gelopen en ik weet niet of de riem ooit vervangen is.
Zelf doen moet kunnen denk ik, maar ik heb al zitten kijken en geen idee waar dat ding nou zit. Weet dat timen belangrijk is enzo maar als het niet teveel kost zou laten doen ook wel leuk zijn. Je weet maar nooit.
Het is een BX14RE uit 86, dus met horizontaal blok.


jou blokkie heb een distributie KETTING,,,, dus geen rubber riemke,, vervanging is pas nodig als je flink ratelende geluiden hoord…

voor de rest olie peil bijhouden en gassen,, zijn supersterke blokkie’s ontwikkeld uit de talbot tijd..

greets van wupke.

Profiel  
 
Martijnus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 06 mei 2005 02:09 AM
  [ # 23 ]

gaaf Twisted Evil
wat is de talbot tijd?  Surprisedops:

BX-loos

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 mei 2005 02:21 AM
  [ # 24 ]
Martijnus schreef:

gaaf Twisted Evil
wat is de talbot tijd?  Surprisedops:

Vroegâh.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 mei 2005 02:26 AM
  [ # 25 ]

Renault talbot
oftewel check deze link ff.  
daar zat die motor ook in, hoe het ding in de Bix belande weet ik zo ook niet.
wat ik wel weet is dat Peu die talbot van renault heb overgenomen,
dus ik vermoed dat de BX 14 en de Visa dat motortje van peu gekregen hebben.
temeer omdat in de eerste Peu’s dat zelvde horizontale blokkie ook al lag.

oftewel.
de motor was van Talbot, vervolgens heeft renault het wat opgewaardeerd, en daarna de Peu, die het vervolgens even leuk doorverkocht aan Citroen.
om vervolgens Citroen op te kopen en het PSA verhaal te beginnen.
al weet ik tot op heden nog niet wie wie op heeft gekocht..
[/img][/url]

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 mei 2005 04:56 AM
  [ # 26 ]
kreazyV8wuppo schreef:

Renault talbot
oftewel check deze link ff.  
daar zat die motor ook in, hoe het ding in de Bix belande weet ik zo ook niet.
wat ik wel weet is dat Peu die talbot van renault heb overgenomen,
dus ik vermoed dat de BX 14 en de Visa dat motortje van peu gekregen hebben.
temeer omdat in de eerste Peu’s dat zelvde horizontale blokkie ook al lag.

oftewel.
de motor was van Talbot, vervolgens heeft renault het wat opgewaardeerd, en daarna de Peu, die het vervolgens even leuk doorverkocht aan Citroen.
om vervolgens Citroen op te kopen en het PSA verhaal te beginnen.
al weet ik tot op heden nog niet wie wie op heeft gekocht..
[/img][/url]

Peugeot, Talbot en Citroën werkten nauw samen; kijk maar eens naar de zekeringkast van de BX. De T van talbot, de leeuw van Peu en de double chevrons staan er gebroederlijk op.

De eerste 309’s zijn - net als de Volvo-dafjes - alleen van buiten Peugeot; trek de motorkap open en het is een echte Talbot.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 12 oktober 2005 10:13 PM
  [ # 27 ]
oldenhage schreef:

zou wel de termijn aanhouden van 10 jaar. Stilstand is achteruitgang. Dus niet denken ik heb m een jaar niet beruikt dus 11 jaar later vervangen..

enne Hoofddorp is dealerloos…... welkom

Correctie:...wás dealerloos…..

Groet je weet wel wie johan!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook