8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
citroen BX in de autokampioen
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 15 september 2008 09:44 PM
  [ # 106 ]

Of als je een bijzondere auto had dat je dan ook werd aangesproken daarover.

Precies, dat zegt dus iets over de status van de BX…...

Je kunt het ook zien als een compliment.
Kennelijk ziet een BX er nog zo modern uit dat men zich niet realiseert dat het al om zo’n oude auto gaat.

Kies maar.

Jeroen

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 september 2008 09:48 PM
  [ # 107 ]

Vrienden van me zeggen dat het een lelijk hok is en vinden het niks Sad  Dat vind ik soms wel eens jammer, maar als je dan nagaat hoeveel verstand ze van auto’s hebben dan kom je erachter dat dat ook 0 is… Vrienden die wel verstand van auto’s hebben die zeggen er ook nooit zoveel over.

Het is wel leuk om te lezen dat je toch nog wordt aangesproken door mensen als je aan je oude auto bezig bent. En inderdaad zal dit dan wel betekenen dat ze een BX nog niet zo oud schatten.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 15 september 2008 09:54 PM
  [ # 108 ]

Kan verbeelding zijn, maar het gaat wel heel snel achteruit met de aantallen BX-en die je nog ziet.

Jeroen

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 september 2008 10:06 PM
  [ # 109 ]

Toevallig ben ik vandaag nog aangesproken, toen ik bij de BX bezig was. Die beste meneer had verschillende BX Break’s Diesel gehad. Even mee staan praten, en toen liep die weer verder.

Vorige week ben ik ook aangesproken door een meneer, zijn vrouw heeft een groene 16 TZi:  deze , waarover hij heel veel verteld heeft. (o.a. dat die BX total loss was gereden in Slovenië). Ook heeft die meneer mij het adres gegeven van zijn Citroënspecialist, waar ik erg blij mee was!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 september 2008 11:04 PM
  [ # 110 ]

Zeg “rondje nederland”, ook in jouw geval onderschrijf je het artikel! Nogmaals, ik kan mij er behoorlijk in verplaatsen. En ook ik ben liefhebber (van 1e type bixen)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 15 september 2008 11:25 PM
  [ # 111 ]

Dat de BX verguisd is en geliefd lijkt wel duidelijk. De spontane “op de straat” reacties varieren van:
- zo’n auto heb ik vroeger ook gehad, zalige auto.
- ik snap niet dat je nog die moeite doet met zo’n waardeloze ouwe bak (toen ik een keer een interieur aan het wisselen was van een grijze type 1)

Of de meest gehoorde:

ja, zo’n auto heb ik ook gehad, maar op een gegeven moment ging er iets aan dat op-en-neer systeem stuk en toen heb ik em maar weggedaan omdat het te duur werd em te laten repareren.

Dat je dit zo vaak hoort spreekt wel boekdelen. Het HP systeem staat bij veel mensen bekend als onderhouds- en storingsgevoelig.

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 16 september 2008 01:01 AM
  [ # 112 ]

het hp sijsteem storinggevoelig? ja dat klopt moet je vooral niet onderhouden!wat een waanzin

bij normaal tot goed onderhoud en dan met name tijdig de hd olie verversen en evt spoelen en een beetje aandacht voor de bollen kan er weinig stuk. ja de BX is een auto op leeftijd maar je afschrijving is nihil
mag daar 50 euro per maand extra aan onderdelen gekocht woreden?

helaas merk ik wel steeds vaker agressief rijgedrag van anderen als ik in mn bx rijd wat ik niet heb als ik een modern produkt van mn baas rijd

maar het anwb artikel mag dan wel objectief zijn het is niet bevorderend voor het imago wat juist omhoog mag

ik ken geen beter produkt!

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 september 2008 01:26 AM
  [ # 113 ]
Assitch schreef:

het hp sijsteem storinggevoelig? ja dat klopt moet je vooral niet onderhouden!wat een waanzin

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Kleine en grote octopussen gaan zeker bij versies met XU motoren soms al met 9 jaar of eerder lekken. Achterdraagarmlagers (in 1 adem genoemd met het HP systeem, want het is de vering) idem. In de volksmond zijn dat geen onderhoud, maar men noemt dat reparaties. Zeker octopusstoringen zorgen gelijk voor een hoop trammelant. In dat opzicht laat de BX gewoon steken vallen. Of de dealers die dat niet zien aankomen bij het onderhoud.

Tegen het afwezig zijn van afschrijving mogen best hogere onderhoudskosten staan. Maar het totaal mag natuurlijk niet in de buurt komen van een nieuwe auto, want de BX heeft niet te bieden wat een moderne auto heeft te bieden. Nja, voor de massa dan Wink In mijn ogen kan een moderne auto weer niet bieden wat een BX kan bieden.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 september 2008 01:35 AM
  [ # 114 ]
Assitch schreef:

het hp sijsteem storinggevoelig? ja dat klopt moet je vooral niet onderhouden!wat een waanzin

Maar is dat ook niet exact hetgeen ze hebben geschreven? De meeste Bixen hebben achterstallig onderhoud en zijn storingsgevoelig. Bij de meesten moet je na aanschaf gelijk investeren. Een Golfje hobbelt wel verder met brakke dempers, een BX die niet omhoog komt niet. Je hebt met oude slangen een grote kans op lakkage en de “niet-specialist-zijnde garage op de hoek” durft een vermogen voor zo’n reparatie te vragen.

Dus eigenlijk moet je wel gek op die dingen zijn als je er nog aan wilt beginnen. En ik geloof dat er steeds meer mensen zo over bixen gaan denken, wat ik mij prima kan voorstellen.
Het zelfde hebben we gezien bij de GS/A en het zit er voor de cheap-aas 1e type’s Xanten ook aan te komen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 september 2008 03:37 AM
  [ # 115 ]

Het HD systeem is bij normaal onderhoud inderdaad niet erg storingsgevoelig; de meeste lekkage komt volgens mij door verschraalde LHM die de slangen opvreet.

Dat de doorsnee BX als geheel een storingsgevoelige auto is kan ik wel onderschrijven; het blijft delicate techniek die met zorg behandeld en onderhouden moet worden. En dat gebeurt bij de meeste autoos niet. Dealers maken er vaak al een potje van, laat staan overige niet-gespecialiseerde bedrijven.

Maar, onderhoud wordt wel beloond. Achterstallig onderhoud goedmaken op een kopie is geen optie, zoals wel blijkt uit de verhalen van bijv. BX19TZI.

Overigens, Xantianen worden al voor cheap-ass prijzen weggedaan. En over maar een paar jaar zul je ze in Frankrijk niet meer zien rijden; ze zijn er nu al zeldzamer aan het worden.
En de achterlichten branden daar echt helemaal weg, ze zijn niet UV-bestendig en de gaten vallen erin. Dat worden schaarse onderdelen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ernst89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 13-09-2008

- DS 3 VTI 82 So Chic
Gepost: 16 september 2008 10:23 AM
  [ # 116 ]

Ik vind het allemaal wel grappig. Ik volg deze discussie nu een paar dagen en als ik dan lees wat er “allemaal” kapot kan gaan en gerepareerd moet worden dan moet ik wel een beetje lachen.

Heeft iemand een idee wat het normale onderhoud aan een zogenaamde, degelijke auto kost, bij de merkdealer?
Niet zo lang geleden had ik een BMW 530d. Deze was voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gegaan. Kostte 2.100 euro. Toen ging de turbo stuk… Kostte weer hetzelfde bedrag.
Nu heb ik twee Audi’s met fantastische A-selectie garantie. Dit is leuk, die garantie kun je namelijk ieder jaar verlengen! Kost voor het type dat ik heb wel 2.400 euro voor een jaar! Tel daarbij de afschrijving die je op dit soort auto’s hebt, het verbruik en zoiets als fiscale bijtelling en je wordt helemaal misselijk.

Nu snap je gelijk wat ik op dit forum doe. Ik ga er gewoon een BX bij kopen. En als ie een beetje stukgaat laat ik hem voor een paar centen repareren. En als ie heel erg stukgaat koop ik mijn volgende BX. De fiscale bijtelling voor een BX is echt heel prettig…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 september 2008 10:41 AM
  [ # 117 ]

Als ik je verhaal zo les, moet ik best wel een beetje lachen…

ernst89 schreef:

Nu snap je gelijk wat ik op dit forum doe. Ik ga er gewoon een BX bij kopen. En als ie een beetje stukgaat laat ik hem voor een paar centen repareren. En als ie heel erg stukgaat koop ik mijn volgende BX.

De kans is vrij groot dat de vorige eigenaar van je toekomstige BX er ook zo over denkt. En als hij er niet zo over denkt, dan heb je zelfs kans dat je hem niet eens mee krijgt.  Laughing
(ik had mijn B[ni]X voor meer kunnen verkopen aan iemand die mij niet aan stond, en dat doen we dus niet. Sommige auto’s verdienen gewoon een liefhebber, en dat ben jij niet op de manier zoals ik dat als verkoper zou willen zien)

Profiel  
 
ernst89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 13-09-2008

- DS 3 VTI 82 So Chic
Gepost: 16 september 2008 11:25 AM
  [ # 118 ]
patje74 schreef:

(ik had mijn B[ni]X voor meer kunnen verkopen aan iemand die mij niet aan stond, en dat doen we dus niet. Sommige auto’s verdienen gewoon een liefhebber, en dat ben jij niet op de manier zoals ik dat als verkoper zou willen zien)

Ja ik snap dat je die conclusie trekt. Ik was ooit francofiel, en was er trots op dat ik nooit een auto uit een ander land gehad had (+/- 15 auto’s). Maar nadat ik door mijn nieuwe C5 4x in de steek gelaten werd was de liefde echt even over.

Ik ben op zoek naar een BX break van het eerste type, die volledig origineel en “onverkloot” is, dus ik beschouw mezelf wel als liefhebber. Dus ik hoop maar dat iemand die auto ooit aan mij zou willen verkopen…

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 september 2008 11:34 AM
  [ # 119 ]

Een onverklote BX break van het eerste type? Die vind je vast niet meer in Nederland. De laatste exemplaren die ik kende zijn vanwege vergaande rottigheid de dienst uit gegaan. Of er op dit moment rijdende BX break typen 1 zijn in NL weet ik niet.

In Frankrijk daarentegen kom je ze nog wel af en toe tegen, en sommigen zijn echt nog heel erg strak.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ernst89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 13-09-2008

- DS 3 VTI 82 So Chic
Gepost: 16 september 2008 11:42 AM
  [ # 120 ]

Kent iemand de auto met het kenteken NX-98-JH?
Die staat op marktplaats.nl en is volgens mij de enige. Ik heb er nog niet op durven reageren omdat ie maar 650 euro kost.

Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook