bijladen accu
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 24 augustus 2008 01:27 AM

Nadat ik de verlichting een dag en een nacht had laten branden was uiteraard de accu dood als een pier. Na een starthulp met een andere accu starte alles normaal en kon er een ritje gemaakt worden.
Hierbij bleek dat de accu conditie meter maar nauwelijks in het grijs gespikkelde gebied kwam, maar de auto starte telkens weer zonder problemen.
Enkele dagen later haalde de meter dit ook niet meer en bleef in het rode gebied. Thuis gekomen accu, spanninngsverdeler en aansluitingen gecontroleerd. alles oke Een spannings meter op de beide accupolen gezet accuspanning was 12.3volt toen gestart waarna de spanning zakte naar 12.1volt, dus de accu werd niet bijgeladen. Dat was vreemd want ik had verder geen startproblemen. Hierna de dynamo eruit en uit elkaar gehaald en toen bleek dat op het printje bij de diode’s de printsporen doorgebrand waren. Deze met een dundraadje overbrugt en hierna alles gemonteerd en opnieuw gemeten toen 14.5volt en de meter sloeg naar het lichtere deel. Alles oke denk je dan, maar waarom zijn die printsporen nu doorgrbrand, werkt dit als een soort zekering en is de 14.5 volt niet te hoog?
Weet iemand raad?
groeten Ben

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 28 augustus 2008 03:16 PM
  [ # 1 ]

dynamo probleem

Ik wilde het nog eens onder de aandacht brengen, zodat er iemand misschien iets zinnig over kan zeggen.
groeten Ben

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 28 augustus 2008 10:55 PM
  [ # 2 ]

Als de auto loopt mag de spanning best 14.4 volt zijn… ik vind het riskant om aan een dynamo te solderen en overbruggen. Hou je metertje (als die goed is) maar goed in de gaten voordat je accu kapot gaat.

Profiel  
 
Hugo Sneyers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 17 september 2008 12:24 AM
  [ # 3 ]

Ik vind 14,5 Volt toch aan de hoge kant .... controleer toch maar eens of je accu niet “overkookt”.

- Mehari 1970
- Taunus 17M 1964

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 september 2008 12:50 PM
  [ # 4 ]

Toen je accu helemaal leeg was heeft de dynamo langere tijd op vol vermogen staan laden. Dat kan je zekering hebben doorgebrand.
14,4 is aan de hoge kant idd.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook