1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
pendelend toerental
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 17 september 2008 12:00 AM

Mijn 19 TZI gaat bij een bepaalde hoeveelheid gas pendelen in toerental, net alsof ik het gaspedaal afwisselend intrap en weer loslaat.
Als de auto stilstaat en ik druk langzaam het gaspedaal in dan begint het pendelen bij ca. 2000 tpm. Hij pendelt dan tussen ongeveer 1500 en 2000 tpm. Druk ik het pedaal verder in dan is het weer weg.
Als ik in zijn 5 rond de 80 km/h rijd, dan pendelt het toerental tussen de 2500 en 2000 tpm. Je wordt dan vrolijk door elkaar geschud.
Het vreemde is dat dit niet altijd gebeurt. Ik heb het idee dat als de auto enige tijd (‘s nachts) heeft stilgestaan dat het euvel dan niet optreed.
Start je echter met een warme motor (of het daarmee te maken heeft weet ik niet) dan doet het zich weer voor.
Om het extra ingewikkeld te maken: soms heb ik een hele week of meer geen last van.
Iemand enig idee? help

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 september 2008 12:04 AM
  [ # 1 ]

Stappenmotor schoonmaken??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 17 september 2008 12:07 AM
  [ # 2 ]
eXpelliarMus schreef:

Stappenmotor schoonmaken??

Die is er vorig jaar splinternieuw ingekomen. Hoe snel vervuilt zoiets?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 september 2008 12:09 AM
  [ # 3 ]

Snel, ik heb dit ook gehad met mijn XM, nog maals schoonmaken en kijk ook even of ze misschien ergens valse lucht aan trekt.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 17 september 2008 12:14 AM
  [ # 4 ]

Is dat makkelijk te doen? (ben niet zo’n techneut Surprisedops: )
Hoe zou het dan komen dat het probleem niet altijd optreed?

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 september 2008 12:24 AM
  [ # 5 ]

Als je een monopoint injectie hebt zou het een vervuild injectiehuis kunnen zijn hoort grijs/zilverkleurig te zijn, bij mij was ie brons/zwart. Goed inspuiten met carbarateurspray en met een niet pluizige doek het vuil eruithalen. Kijk uit voor de injectienaald.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 september 2008 12:28 AM
  [ # 6 ]

Geen idee eigenlijk, het is niet echt een moeilijk klusje, je zult hem moeten demonteren en met een beetje remreiniger schoonmaken, uitlaten lekken zodat alle remreiniger er uit is en dan een kleinbeetje kruipolie er in gooien om het zakie te smeren en weer monteren.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 17 september 2008 12:34 AM
  [ # 7 ]
michelpas schreef:

Als je een monopoint injectie hebt zou het een vervuild injectiehuis kunnen zijn hoort grijs/zilverkleurig te zijn, bij mij was ie brons/zwart. Goed inspuiten met carbarateurspray en met een niet pluizige doek het vuil eruithalen. Kijk uit voor de injectienaald.

Als het goed is heb ik inderdaad een monopoint inspuiting (Magneti Marelli).
Is dat relatief gemakkelijk zelf schoon te maken of kan ik dat beter aan de specialist overlaten?

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 17 september 2008 01:10 AM
  [ # 8 ]
eXpelliarMus schreef:

Geen idee eigenlijk, het is niet echt een moeilijk klusje, je zult hem moeten demonteren en met een beetje remreiniger schoonmaken, uitlaten lekken zodat alle remreiniger er uit is en dan een kleinbeetje kruipolie er in gooien om het zakie te smeren en weer monteren.

Ik ga dit eerst maar eens proberen. Dat lijkt me het gemakkelijkst om zelf te doen. (hoop ik)

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 september 2008 02:04 AM
  [ # 9 ]
Sable Doré schreef:

Als het goed is heb ik inderdaad een monopoint inspuiting (Magneti Marelli).
Is dat relatief gemakkelijk zelf schoon te maken of kan ik dat beter aan de specialist overlaten?

Is super simpel, ding kan je vinden adhv de benzine slangen. Bij mij zit ie vanaf de voorkant gezien links naast het luchtfilter (maar goed die 1.4i van mij heeft een pot geloof dat grotere motoren een bak hebben). Is simpel klusje, zelf was ik er in een uurtje mee klaar. Hou er rekening mee dat als je de auto weer start na het schoonmaken direct veel gas geven. Door de carbarateurspray verzuip de de motor namelijk. Oja en niets in het huis laten vallen, dan valt het namelijk direct de motor in. Dus geen losse schroeven in de buurt leggen. Heb zelf de injector laten zitten, wilde het risico niet aan dat bij het los schroeven een boutje naar beneden zou vallen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 september 2008 02:10 AM
  [ # 10 ]

Ik had dat ook met mijn 19TZi destijds, weliswaar wat minder heftig, maar toch. De wegenwachtman zei me dat het de gaskleppositiesensor wel eens zou kunnen zijn, en het leek er inderdaad op dat toen ik die vervangen had, het een stuk beter reed.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 september 2008 02:44 AM
  [ # 11 ]
knäckor schreef:

De wegenwachtman zei me dat het de gaskleppositiesensor wel eens zou kunnen zijn, en het leek er inderdaad op dat toen ik die vervangen had, het een stuk beter reed.

Hier heb ik ook nog aan gedacht, als het de stappenmotor niet is kun je dat ook proberen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 20 oktober 2008 11:04 PM
  [ # 12 ]

Ik heb een paar weken gewacht voordat ik deze reactie schreef. Dit om zeker te weten dat het klopt.
Omdat ik dan toch onder de motorkap zat te neuzen ben ik ook maar eens aan alle draadjes gaan voelen/trekken. Tot mijn verwondering kwam het stekkercontact heel makkelijk los. Ik heb deze weer deugdelijk in elkaar geschoven. Sindsdien zijn alle problemen weggebleven!
Snappen doe ik het echter niet helemaal. Wie wel?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 oktober 2008 11:15 PM
  [ # 13 ]
Sable Doré schreef:

Tot mijn verwondering kwam het stekkercontact heel makkelijk los. Ik heb deze weer deugdelijk in elkaar geschoven. Sindsdien zijn alle problemen weggebleven!
Snappen doe ik het echter niet helemaal. Wie wel?

Over welk stekkercontact heb je hier?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 oktober 2008 12:47 AM
  [ # 14 ]

Gaskleppotentiometer stekker? Foute waarde = stotteren.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 21 oktober 2008 01:43 AM
  [ # 15 ]

Juist!! Heb ik bij mijn XM 20i ook eens moeten vervangen door dergelijk probleem.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook