11 van de 36
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Eva de BX GTi Scandinavische uitvoering van Autofan
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 17 september 2008 02:00 AM
  [ # 151 ]

speaker eruit en je ziet de hele bos met kabels zo liggen en kan je ook bij als je de deurpaneel effe losmaakt aan de onderkant alleen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 17 september 2008 09:56 AM
  [ # 152 ]

een scandinaat zou twee verwarmde spiegels moeten hebben de mijne heeft er ook maar 1 nl de linkse.
als je de luidsprekers uit de seur panelen haalt zitten daar alle stekkers.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 18 september 2008 10:59 AM
  [ # 153 ]

Ja oké dat klopt inderdaad. Misschien dat ik dat eens doe als ik niets te doen heb en dr zin in heb, maar als het er niet op zit dan is het geen plug&play; lijkt me. Dan moet ik voordat het werkende is nog een hele draad ergens anders heen trekken.

Weet iemand trouwens ook hoe ik de knipperlichten kan laten aansturen bij het openen en sluiten van mijn portieren via de CV? Dat lijkt me dan wel een leuk en nuttig projectje Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Auto
Gepost: 18 september 2008 09:41 PM
  [ # 154 ]

Ik zat te denken over die knipperlichten en m’n CV… Hoe zal ik het aansluiten.

Paar dingen zijn zeker ik moet met een diode werken. Waar zijn die dingen verkrijgbaar? Automaterialenzaak?

Ik pak het signaal van mijn stuurmotor van de CV in de LV deur af. Die stuurt namelijk een signaal dat de deuren open en dicht gaan. (Kan ik misschien ook gelijk de stuurmotor vervangen voor 1 die wel op de sleutel reageert voor openen.)

Paar vragen dan:
Waar zal ik het signaal naartoe sturen?
Zal ik het aansluiten op mijn knipperlichten of achter mijn waarschuwingslichtschakelaar (WLS) doen? Ik zat aan de 2e optie te denken. Als ik via mijn knipperlichten ga werken moet ik ook weer een hele aparte constructie daarvoor maken. En waarschijnlijk met 2 diodes werken en veel meer draad gebruiken. Mij lijkt het handiger om dat via die WLS te doen, dan heb ik 1 draad nodig en 1 diode.

Ook lijkt het me handig van te voren even een schema te tekenen Razz Morgen laat ik er waarschijnlijk 1 tekenen met de draden naar de knipperlichten toe.

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 18 september 2008 09:42 PM
  [ # 155 ]

die spiegels hebben een verwarmings element achter/in het glas zitten en de bedrading loopt samen met de besturing van de bediening.
die spiegels zijn niet meer te krijgen in nl heb ik nl al geprobeerd.
maar je aansturing zit in je deuren dat weet ik zeker ga maar eens meten met je multi-meter.

je knipperlichten kun je laten werken dmv een nw rf besturing deze heeft de voorbereiding op de module zitten en kost ongeveer 90 euro bij citroen dealer.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 18 september 2008 10:15 PM
  [ # 156 ]

Ik heb er al RF inzitten. En denk dat dit wel een orginele is, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2008 10:23 PM
  [ # 157 ]
Autofan schreef:

Dat lijkt me dan wel een leuk en nuttig projectje Wink

Leuk dat kan ik me voorstellen Wink

Nuttig? Nee.. Rolling Eyes
Bij een BX maakt de centrale deurvergrendeling zoveel herrie dat je echt niet nog een indicatie nodig heb.
Ik zou het gewoon zo laten, past beter bij de BX. Die herrie is wel leuk en voldoende Smile

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 18 september 2008 10:27 PM
  [ # 158 ]

Herrie valt wel mee Razz Als ik bij iemand in de tuin sta en dan van ver mijn deur open dan wil dat nog niet altijd zeggen dat ik hem hoor, maar kan ik het wel zien en vind het gewoon leuk om het te hebben Wink  Maakt het toch weer wat beter af naar mijn idee Razz

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 18 september 2008 10:27 PM
  [ # 159 ]

in de midden console heb je de unit zitten als het een nw model is betreft het een vierkant kastje met aan de zijkant 2 kleine stekkeraansluitingen een gele zwarte en witte geloof ik daar heb je dus aansluitingen voor een led alarmlampje de alarmlichten en waar de derde voor is weet ik niet.

je kunt de module zien dmv het kleine bakje uit je achterkant van je middenconsole klikt daar zit je module.

succes

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2008 10:50 PM
  [ # 160 ]
Autofan schreef:

Herrie valt wel mee Razz

Valt wel mee? Dan mag jij een auto opnoemen die meer herrie maakt, ik kom ze niet vaak tegen Wink

Ik vind het een leuk detail van de BX dat geluid van de centrale deurvergrendeling Cool

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 18 september 2008 10:57 PM
  [ # 161 ]

Dat kastje heb ik idd en heb er ook 2 losse draden met 1 led-lampje bij idd. Die dingen heb ik niet aangesloten…. Maar zat zo te denken. Er gaan 8 draden in een stekker van 9 en die stekker zit op 9 aansluitingen. Die ene (#9) is over. Als daar bij bediening 12V opkomt is het simpel, gewoon daar een draadje trekken naar de schakelaar van mijn WL. Ga ik binnenkort even doormeten.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 18 september 2008 10:59 PM
  [ # 162 ]
Arjan Verkade schreef:
Autofan schreef:

Herrie valt wel mee Razz

Valt wel mee? Dan mag jij een auto opnoemen die meer herrie maakt, ik kom ze niet vaak tegen Wink

Ik vind het een leuk detail van de BX dat geluid van de centrale deurvergrendeling Cool

Het maakt wel wat geluid, maar ik trek me er niets van aan Wink  En als het regent en ik sta in de keuken en open hem vanaf binnen dus dan kan ik zien dat hij opengaat Razz Maar tegenwoordig is het inderdaad geruislozer die CV.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten

- 2CV Auto
Gepost: 19 september 2008 10:31 AM
  [ # 163 ]

Ik heb bij het pakketje waar RF in zat ook nog een stekkertje gekregen met 2 gele draadjes en een stekkertje met 2 draadjes en een Ledje. Nu ga ik met dat Ledje niks doen, alleen die 2 gele draadjes wil ik wel ergens aansluiten.

Het stekkertje moet ik in de witte connector stoppen. Maar waar moet ik die 2 draadjes aansluiten?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 september 2008 12:36 PM
  [ # 164 ]
Autofan schreef:

Herrie valt wel mee Razz Als ik bij iemand in de tuin sta en dan van ver mijn deur open dan wil dat nog niet altijd zeggen dat ik hem hoor, maar kan ik het wel zien en vind het gewoon leuk om het te hebben Wink  Maakt het toch weer wat beter af naar mijn idee Razz

Er staan gemiddeld genomen ook zoveel BX-en in een straat tegenwoordig he? Dus tuurlijk moet je je knipperlichten aanhebben bij het openen van je portieren… Rolling Eyes

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 september 2008 01:45 PM
  [ # 165 ]
Autofan schreef:

Ik heb bij het pakketje waar RF in zat ook nog een stekkertje gekregen met 2 gele draadjes en een stekkertje met 2 draadjes en een Ledje. Nu ga ik met dat Ledje niks doen, alleen die 2 gele draadjes wil ik wel ergens aansluiten.

Het stekkertje moet ik in de witte connector stoppen. Maar waar moet ik die 2 draadjes aansluiten?

De flatcable naar je achterlichten, en knippelichten, loopt onder de bestuurdersstoel naar achteren. Je kan hem onder de mat achterin te pakken krijgen en daar kan je de knipperlichten aansluiten. Als de unit is voorbereid om knipperlichten aan te sluiten hoef je niet met diodes te werken, die zitten dan al in de unit.

En het is best handig, die knipperlichten. Op een donker parkeerterrein heb je zo je auto gevonden, en je kan op afstand licht maken zodat je zite waar je loopt. Je kan ook op een afstand zien dat het signaal aankomt, handig als je je bijna thuis bedenkt dat je vergeten bent de boel af te sluiten.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

11 van de 36
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook