onlangs hebben we een basalte na jaren staan in het daglicht gebracht.
doel is de wagen weer tot leven te wekken, enzovoorts…..
gewapend met een nwe accu, accukabels, verdelerkap, rotor, en
kontaktpuntjes, zijn we begonnen het electrisch circuit te controleren.
tot onze verbazing kregen we dan weer wel en dan weer niet vonk op
de bobinekabel (ook geen verbetering na wisselen bobine` s)
het zwakstroomcircuit bleek garant!
Ook is de verbinding verdelerkapstift naar huis correct.
Opvallend is wel de zwakke gele (niet blauwe) vonk (detail)
Kortom zijn we op zoek naar meer verheldering in deze cold-case.
Graag laten wij de reakties op ons inwerken
Het zou toch mooi zijn deze week de boxer te horen ontwaken
groet
gerard / jelle
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
brakke condensator?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
die voldeed aan de waarden (meten)
de vraag is wel of hij de boosdoener kan zijn, ondanks de meetwaarden
jelle/gerard
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jelle de Haan schreef:die voldeed aan de waarden (meten)
de vraag is wel of hij de boosdoener kan zijn, ondanks de meetwaardenjelle/gerard
Je zegt dat ie af en toe vonkt.. Dat kan daar wel door komen. Of een los contactje?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jelle de Haan schreef:die voldeed aan de waarden (meten)
De vraag is hoe je hem hebt gemeten. Een statische meting met een lage spanning van een universeelmeter zegt niet of de condensator toch niet soms doorslaat met een hogere spanning.
Goed; we zijn enige tijd verder, en ik kan vertellen dat de basalte
uit z`n slaap is ontwaakt. Inderdaad, de condensator was het probleem.
Toch wel gek een auto weer te zien lopen, en omhoogkomen, die sinds
1991 (deel 3 op de ruit) niet meer heeft gereden.
Het Y-stuk (4 bak) is vervangen, en nu is ie ook niet meer verkouden.
De wagen ziet er nog erg mooi uit, alleen de onderkant van de deuren
moeten worden aangepakt. Ook het interieur is nog gaaf.
De lengte leidingen ga ik voor de zekerheid maar vervangen,
en oh ja de benzine uit de tank wordt nu ook aangevoerd, maar ziet
er wel heel viesdonker, dus onbetrouwbaar uit.
Kortom bericht ik nog een keer als de wagen de weg op komt!
bedankt voor de reakties
jelle/gerard
Foto’s zouden daarbij je verhaal nóg interessanter maken?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )