3 banden waren hard gebleven over het weekend, van de 4e was de ventiel/velg aansluiting lek. Nieuw ventiel erin: probleem opgelost…
verder blijft de in car stereo prachtig, net nog even genoten.
Wel is er een probleem met de stoormvoorziening… Er is een lek in de kabelboom ergens waardoor die binnen een 4tal dagen de accu geheel leegtrekt. Dat is misschien wel goed voor de accu? of niet Maar het is niet zoals ik het wil. Dus we moeten even opzoek naar de verbruiker….
verder plan ik m vandaag APK klaar te krijgen zodat ie morgen richting keuringstation kan. En dan verwacht ik volgende week te kunnen gaan rijden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
beide voetenbakken gelast, alsmede de bevestiging van de bestuurdersstoel rechtsachter. En de rechterdorpel die een gat had net voor de B-stijl.
alles is in de rw-primer, en zometeen in de waxoyl underbodyseal waarna we vanavond nog eens lekker alles volkiepen met vloeibare waxoyl.
in de tussentijd besloot de voorste hoogteregeleaar nog roet in het eten te gooien door hevig te gaan lekken. Het leek eerst erop dat de metale retourleiding de schuldige was bij de aansluiting. Echter het achterste membraan bleek verduurt. Dus die vervangen door er een uit een achterhoogteregelaar te klussen en nu is het probleem verholpen. Nieuwe membrane hand ik niet liggen, helaas.
het hitteschild zit ook weer geheel op zijn plaats. Nu is het dan tijd voor de waxoyl. Ik ga me zo in overall, pet, spuitmasker en handschoenen uitdossen voordat daar aan begonnen wordt. De ervaring leert dat je er nogal zwart van kan worden.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Veel plezier weer.
het was heerlijk
lekker zwart alles.
Nu zit de trekhaak er ook weer onder. De auto is nu klaar voor de apk, op een ruitenwisserbladen de bestuurdersstoel na.
Nadat ik gisteren een membraan van de voorste hoogteregelaar had vervangen, besloot vandaag het rubber Tstuk van de retour van de voorste hoogteregelaar ermee op tehouden. Nothing a couple of ty-wraps cannot fix though!
Dus nu nog even een goede bestuurdersstoel pakken en dan kan ie op naar de eerste keuring in ruim 6 jaar…..

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Had je al gezegd, wanneer die keuring is? Vast wel, maar mijn oude hoofd weet het niet meer.
keuring is niet op afspraak, we zetten ‘r neer en als er tijd is wordt ze gekeurd. Dus misschien morgen al of anders misschien volgende week. Eind volgende week zal ze zowieso wel gekeurd zijn…..
sporing is niet geweldig, kleine afwijking naar rechts bij hogere snelheid, maw de connectie stuurhuis/stuurkolom, moet iets gesteld worden…..
wel leeg zo: garage zonder CX….
Ben nu een stelling aan het bouwen, aanpassen etc kun je ook lassen en slijpen, dus ben nog niet geheel aan het afkicken :p
Aargggchh! serieuze ontwenningsverschijnselen beginnen zich te ontwikkelen!
is het mogelijk om fondsen te werven voor een CX ontwenningskliniek?

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb er toch nog 1?
ja maar die kreeg deze week helaas geen aandacht, moest een stelling bouwen oa en wat bxen door de apk slepen! Gelukkig niet mijn bxen
ja hoor, afgekeurd op claxon….
en je raad het niet, toen ik terugreed deed die het ineens weer. maar toen was het net na 5en…..
Volgende week herkansing….

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kom op, konden ze niet even dat stekkertje heen en weer duwen zodat hij het weer deed?!
oh, ik heb nog even de voorlichten mogen afstellen en we zijn samen nog even met de multimeter aan de gang geweest maar ergens in de draadboom zit een probleempje…. Dus aan de monteur lag het echt niet
Bon, ze is goed gekeurd!, nu nog even de sporing terug naar midden stellen, achterremmen ontluchten, retouren nalopen, uitlaat strak ophangen, interieur reinigen, was en poetsbeurt, achterbank terugplaatsen, centrale vergrendeling nalopen, nieuwe mistlampen monteren, etc etc…..