Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
hoi,
Sinds kort in het bezit van een geweldige appelgroene break uit 1978.
Nu lekt de motor olie…zoals het hoort bij een GS -)
Maar ik wil het blok graag droogleggen.
Is er iemand die hier mee wil helpen, evt ook tegen vergoeding?
heeft er iemand een 1220 blok liggen dat ik kan overnemen?
(dan kan ik deze inbouwen en op mijn gemak het originele blok droog gaan leggen..
Groet
Ruben
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geef even wat meer info:
Waar wil je het doen? Heb je een ruimte? Hoe handig ben je? Wat is de vergoeding? enz enz.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Ok, als toevoeging,
Ik heb een ruimte om in te sleutelen.
Al het benodigde normale gereedschap is ook aanwezig.
De kennis om een blok uit te bouwen, en de handigheid van mijn zijde is er ook.
De enige ervaring die mist is het daadwerkelijk demonteren van het motorblok en het vervangen van de specifieke lekkende onderdelen.
Vergoeding moeten we het gewoon over hebben. Geen Fooi en geen officieel werkplaatstarief, maar ergens daartussenin.
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als ik wat meer tijd had en minder projecten…...
Misschien is het handig als je vermeld waar je woont/waar je de klus wil doen? Dat maakt het voor ons makkelijker te bepalen of we wel of niet kunnen helpen.
Zorg sowieso maar vast voor viton ringen voor de olieretourleidingen. En eventueel kun je direct ook de rubber mof op de HD pomp en het toplager vervangen als je wil, het zijn de kosten niet en makkelijk te doen als het blok eruit is.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je hem er zelf al uit haalt dan kom je samen met de GS/A liefhebbers/sleutelaars hier een heel eind om hem zelf droog te leggen.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
locatie Herwijnen, nabij Leerdam.
Rubber Mof
Toplager
Distributieriemen
het is allemaal mogelijk om ff mee te pakken, dat weet ik…
Maar eerst moet ik weten waar het blok lekt…-)
Maar goed. heeft er iemand zin / tijd om wat bij te verdienen?
GRoet
Ruben
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het blok lekt vast op de bekende plaatsen , olie retourleidingen , oliekoeler enz.
Aha, toch die break gekocht Mooie kleur he…
Het droog leggen was een middagje werk met 2 man. Hulp gehad van een goede vriend die hier wel raad mee weet.
Toen was de motor wel kaal. Alle koebeplatings die eraf kunnen eraf. benzinepomp, onsteking, vliegwiel eraf…
Bij het droogmaken hebben we de koppen eraf gehaald, nokkenaskeerringen + pakkingen en van alles en nog wat vervangen. Alles netjes schoongemaakt. Verder de riemen+spanrollen vervangen. Was hard nodig. Oja, ook de klepseals. Kleppen opnieuw in geslepen.
Op aanraden van mijn metgezel heb ik de krukraskeerringen niet vervangen. Die lekten niet. Ook het HD pomp T stuk zag er soepel en netjes uit. Die is dus ook blijven zitten.
Verder heb ik het voornaamste (motor uit/inbouwen, bak droogleggen, motor drooglegklaar maken) zelf gedaan.
Gezien mijn eigen onervarenheid en logistieke problemen (gs staat in een stalling verderop, dus telkens slepen met gereedschap en telkens alles opgeruimd achter moeten laten) heeft het wel veel langer geduurd dan dat een specialist erover zou doen die alles in 1 werkplaats kan doen.
Bij mij heb ik trouwens ook alle onstekingsdelen vervangen (rotor,verdelerkap, bougies, bougiekabels, puntjes, condensator), de complete drukgroep, alle bakkeerringen, differentieelaslagers, benzinefilters, toplager…
En nog ben ik lang niet klaar. benzineslangen, benzinepomp, veerbollen, je blijft bezig met die ouwe rommel. En daarna zal er onderhand wel weer zoveel roest zijn dat ik dat moet aan gaan pakken en dan het interieur nog….
Overigens: ik kan je hier niet bij helpen. Simpel tijdgebrek en een gebrek aan vertrouwen in mijn eigen kunde. Iets verkloten voor mijzelf is niet zo erg, maar voor een ander (betaald) is iets heel anders.
Zo Droogleggen in een middagje!!! met kleppen opnieuw inslijpen
Dan ben je wel een hele rappe jongen die dat voor elkaar krijgt
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:Zo Droogleggen in een middagje!!! met kleppen opnieuw inslijpen
Dan ben je wel een hele rappe jongen die dat voor elkaar krijgt
Nou ja.
Toen was de motor wel kaal.
En dan ook nog eens met zijn tweeen (ik “mocht” alles schoonmaken). Dus alleen de handelingen aan de kale motor zelf waren een middag werk met zijn 2en.
Je wilt niet weten hoeveel tijd ik bezig ben geweest met monteren en demonteren. Dat heeft me heeeeel wat meer tijd gekost.
Je bent gewoon een goede 2 dagen bezig met in en uitbouwen erbij. En dat is als niet teveel tegenzit…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gaat het hier trouwens om die appeltjes groen break die laatst op marktplaats stond in het noorde van het land??
citro-power schreef:Gaat het hier trouwens om die appeltjes groen break die laatst op marktplaats stond in het noorde van het land??
Ik vermoed van wel. Zoveel keus is er niet in appeltjesgroene breaks en het was bovendien niet de mijne.
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
gsaspecial schreef:locatie Herwijnen, nabij Leerdam.
Maar goed. heeft er iemand zin / tijd om wat bij te verdienen?
GRoet
Ruben
Jammer dat het zo’n eind van Zwolle is. Anders had ik graag voorgesteld om samen onze GS-en aan te pakken.
Grijze GHYS
citro-power schreef:Gaat het hier trouwens om die appeltjes groen break die laatst op marktplaats stond in het noorde van het land??
jep
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl