2 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

BX TZD-turbo (berline)
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 03 mei 2005 04:53 PM
  [ # 16 ]

Hesselink is sowieso een bekend Beeix adres. Maar als ik eens kijk wat ik nu al kwijt ben aan mijn 16v. Daar had ik al bijna zon TZD Turbo met garantie van kunnen kopen. Dus mijn volgende auto wordt er ook eentje bij een gerespecteerd garagebedrijf MET garantie. Dan betaal je wat meer maar dan heb je ook wat.

En dan wel een CX he Razz

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 05 mei 2005 02:28 AM
  [ # 17 ]

Nou…...het wil niet erg vlotten met het aanbod van tzd-turbo’s. Confused

En ik wil ook niet al te lang met de Xantia D van Renz blijven rijden….(stel je voor dat ik er een deuk in rijdt of zo…..hij stuurt geheid een peloton commando’s vanuit Afghanistan op me af Laughing )....ik kwam vandaag iemand tegen die tegen mij zei….:

Waarom niet een Volvo 460 1.9 TD….van rond 95 of zo….die hebben stoelverwarming, Airco, Airbag, st. bekr…..enz…enz.

Heb je een zeer luxe auto, (en uiteraard veilig)....die net zo zwaar wegen als een BX tzd-turbo, namelijk 1030 kg….en dat is wel prettig voor de WB. Cool
En die staan bij bosjes te koop…..alleen heb ik totaal geen ervaring met deze auto’s…laat staan de motoren (Renault ??)....dus als er ervarings-deskundigen hier zijn, laat ze vooral reageren. Cool

Ruim 2 jaar geleden, toen ik voor Renz op zoek was naar een vervanger voor zijn allereerste auto (mijn oude BX 1.4)....zijn wij samen op een Ferrarirode Volvo 460 TD af geweest…...prachtige auto (vond ook Renz)....maar toch is het toen zijn huidige Xantia D geworden. Smile

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 mei 2005 03:52 PM
  [ # 18 ]

Het is toch niet te geloven hè.....nergens is er op diverse site’s een TZD-turbo (berline) te koop, sinds een week. Evil or Very Mad

Ja…die ene in Friesland, met 330.000 km’s….die staat al een tijdje te koop.

En dan nog eentje in Alkmaar (waar ik ook mee heb gereden).....maar die heeft er zelfs al 360.000 km opzitten Confused

Ik heb trouwens maar eens een proefritje gemaakt met een Volvo 440 TD…..dat zit echt voor geen meter zeg…..ook al heeft hij wel allerlei luxe optie’s…..dus dat laten we maar zitten. Cool

Zeg Winnetou…..ik durf het haast niet te vragen….maarreh…... Twisted Evil

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 mei 2005 04:33 PM
  [ # 19 ]

Eeeeh… kopuh?! Gezien jouw wensen is de mijne niets voor jou. Want mijn BX heeft ook al 352.000 km op de teller staan. En uiterlijk verkeert ze nog wel in goede staat, maar ze heeft wel een flinke poetsbeurt nodig… Surprisedops: . Bovendien, ik ben best een beetje aan haar gehecht geraakt. Alhoewel ik toch wel flink aan het dagdromen sloeg toen ik een paar 16V’s op die duitse adv.site zag staan, full options erop en eraan. Maar dan zou ik die weer op gas moeten zetten, gaat me alleen maar een hoop geld kosten. Nee, ik denk dat ik haar lekker zelf hou, gezien de lichtmetalen GTI velgen, GTI stuur en pookknop en natuurlijk het kersverse GTI instrumentarium. Ik ben nog lang niet op haar uitgekeken. Sorry.  Mr. Green  Mr. Green

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 06 mei 2005 04:47 PM
  [ # 20 ]

Tsjonge…...ook al zoveel km’s ? Shocked

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 mei 2005 04:53 PM
  [ # 21 ]

Tsja, het zijn net Duracell batterijen he? Ze gaan maar door.. en door .... en door… en door… daar zijn ze toch voor gemaakt? Laughing  Laughing

De motor is geweldig qua betrouwbaarheid. Als ik niet zo’n gelazer had gehad met de hydraupneumatique zou het een hele goedkope BX zijn geweest.  Cool

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 06 mei 2005 08:14 PM
  [ # 22 ]

Volgens mij zag ik 1,5 week geleden 1 bij Van Beers in de loods staan in Hilversum. http://www.citroen-servicevanbeers.nl/ Ze staat nu niet op hun site, maar je zou ff kunnen bellen.

Animal triste post coitum

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 06 mei 2005 11:49 PM
  [ # 23 ]
Serge schreef:

Volgens mij zag ik 1,5 week geleden 1 bij Van Beers in de loods staan in Hilversum. http://www.citroen-servicevanbeers.nl/ Ze staat nu niet op hun site, maar je zou ff kunnen bellen.

Daar ben ik ook al op af geweest Cool

Toen ik de teller zag (380.000)...en de staat waar hij verder in verkeerde (o.a. drijfnatte motor)......ben ik maar weer huiswaarts gegaan. Confused

100.- euro moest hij kosten. Rolling Eyes

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 mei 2005 01:33 PM
  [ # 24 ]

Oh…hmm.. ik hing zelf met m’n kop in die XM diesels die daar stonden, vanuit die positie zag ie er wel ok uit Rolling Eyes

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 07 mei 2005 01:41 PM
  [ # 25 ]
Serge schreef:

Oh…hmm.. ik hing zelf met m’n kop in die XM diesels die daar stonden, vanuit die positie zag ie er wel ok uit Rolling Eyes

En een heel stel CXén stonden daar ook in die schuur… Cool

Ben nu onderweg naar Friesland…..en niet om LE een handje te geven Laughing  Wink

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 07 mei 2005 01:47 PM
  [ # 26 ]

Succes dan maar Exclamation  Wink

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 07 mei 2005 07:50 PM
  [ # 27 ]

Re: BX TZD-turbo (berline)

Bram schreef:

Tsja…...ik ben nog steeds op zoek naar een goede BX turbodiesel. Cool

Oke…...heb dit draadje maar even verplaatst naar *BX*...want ik heb er (weer) eentje Wink

Kom net terug uit Oosterwierum (Friesland) waar ik deze BX tzd-turbo heb gekocht, ondanks dat hij al 333.000 op de teller heeft staan.

http://www.autobedrijf-sypersma.nl/

Bij aankomst kwam de regen met bakken uit de hemel (net als in de Randstad trouwens Confused ).....dus was het iig een mooie gelegenheid om EN het electr. schuifkanteldak te controleren op lekkage…..EN de wegligging bij stromende regen Cool

Koudstart was goed (even een korte *hik*).....en kwam zonder schokken omhoog.
Heb er mee gereden vanaf Oosterwierum via de A32 naar Leeuwarden en terug…..even de 150 aangetikt Cool , geen trillingen gevoeld in stuur of wielen…...schakelde goed, koppeling ook, alhoewel hij al vrij zwaar trapt….maar dat ben ik wel gewend.

Bij terugkomst kon hij de brug op en heb ik hem samen met de APK-keurmeester van onder bekeken…..hij moet hem tenslotte zelf keuren.
Motor was zomaar droog bij de carterpan…..een beetje vettigheid hier en daar, zag geen groene LHM ergens lekken.
Deze BX is sinds 1996 bij hem in onderhoud geweest zag ik op hun PC, heeft een nieuwe oktopus, nieuwe koppakking, nieuwe achter-draagarmlagers….. bij (rond de) 270.000 km gekregen, plus nog wat kleine reparatie’s.

Hij heeft 2 aandachts-puntjes….qua plaatwerk, bij de linkervoordeur is het bovenste scharnier wat geroest bij de lasnaad (heb ik al vaker gezien) en bij het schuifdak zit een roestbobbeltje.

Hij stond voor 1200 euro te koop…..toen ik samen met hem de *mankementen* doornam….en hem vroeg wat hij er uiterlijk voor moest hebben MET een nieuwe APK….zei hij : 750.- euro.

Na een bakje koffie besloot ik ja te zeggen…....kun je je toch geen buil aan vallen dacht ik.
A.s. donderdag is hij klaar…...kon ik een paar maanden geleden met de trein naar Almelo…..nu moet ik naar Grou (dichtsbijzijnde station daar) Shocked

Zo zie je nog eens wat van NL….met de speurtochten naar een BX Twisted Evil
Tenzij ik er eentje zo gek kan krijgen dat hij me brengt natuurlijk.  Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 07 mei 2005 08:32 PM
  [ # 28 ]

wupke pakt zoiets anders aan.

eerst regel ik een spotgoedkope bx break die qua carosserie gaaf is en in mn kleurkeuze.
vervolgens plof ik er een gereviseerd voor en achterframe onder.
daarna een flits interieurtje naar mijn smaak.
dan bouw ik er een blok en bak in naar mijn keuze, al dan niet gereiviseerd met natuurlijk nieuwe riemen enz.

waarna ik dus het spul geheel afbouw naar mijn wensen.
ziedaar een BX naar mijn smaak met theoretisch 0 km op de teller.

groetjes van wupke:die dat al 1 x gedaan heb, en nu aan het prakkezeren is voor nummetje 2. Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 07 mei 2005 09:13 PM
  [ # 29 ]

Bram, gefeliciteerd!

Zullen we er nog een polletje tegenaan gooien hoelang je deze houdt?? Wink  Wink  Wink

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 07 mei 2005 09:57 PM
  [ # 30 ]

Nou, gefeliciteerd weer, Bram. Nette deal voor 750 euri. Wel even die plek bij het schuifdak in de gaten houden (ja, ik heb even op de site van Sypersma gekeken).
Veel geluk en plezier ermee!

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

2 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook