Electrische accessoires overzetten.
Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90

Gepost: 06 mei 2005 05:19 PM

Misschien een vreemde vraag. Omdat ik toch twijfel te stoppen met het verlengen van het leven van mijn 19 TZI (met waarschijnlijk een lekke koppakking) vraag ik me af hoe gemakkelijk/ moeilijk het is om electrische ramen etc. over te zetten in bijvoorbeeld een 19 Routiere. In mijn TZI zit nu een heerlijk electrisch Webasto-kanteldak. En eigenlijk wil ik niets anders meer. Ik wil dus in iedere volgende auto een open dak. Is het overzetten van mijn dak een optie? Of kan ik er beter niet aan beginnen?

BX 19D, BX 19 TRD, BX GTI, BX Sport (PH-22-HZ, leeft die nog?), BX 19 TZI.

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 06 mei 2005 05:44 PM
  [ # 1 ]

?  Tsja,het kan natuurlijk allemaal wel. veel is afhankelijk van hoe handig je zelf bent. Ik heb wel verhalen gelezen op dit forum van mensen die zelf o.a. electrische ramen hebben ingebouwd. Ik ben zelf ook verknocht aan mijn schuifkanteldak (af-fabriek) en al de andere luxe die mijn GTi heeft,maar dat zat er allemaal standaard op. Ik heb dus zelf geen ervaring met het inbouwen van de opties die jij noemt,maar het moet wel te doen zijn lijkt me. Alleen het inbouwen van dat schuifdak wordt lastig,zoniet onmogelijk om zelf te doen. Tis niet een kwestie van even een gat op maat zagen… en om het te laten doen is nogal prijzig.  Als de problemen met je TZI alleen van motorische aard zijn is het wellicht slimmer om de motor van die Routiere over te zetten in je TZI.

Succes met je overwegingen.
Groetjes,Martijn.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 mei 2005 05:49 PM
  [ # 2 ]

In principe moet alles vrij goed over te bouwen zijn, zeker als je je huidige TZI als donorauto gebruikt. Maar als jouw TZI verder nog in een goede staat verkeert zou ik eerst die lekkage eens na laten kijken. Een lekke koppakking is wel een erg drastische voorlopige diagnose. Wat zegt de garage ervan?  Confused

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 mei 2005 05:51 PM
  [ # 3 ]
TinusTussengas schreef:

...  Als de problemen met je TZI alleen van motorische aard zijn is het wellicht slimmer om de motor van die Routiere over te zetten in je TZI.

Best een goed idee. Zet er gelijk een GTI blok in (de TZI Break heeft ‘m ook), heb je gelijk wat extra power!!  Cool

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 06 mei 2005 07:18 PM
  [ # 4 ]

Re: Electrische accessoires overzetten.

Ben de Hoog schreef:

Misschien een vreemde vraag. Omdat ik toch twijfel te stoppen met het verlengen van het leven van mijn 19 TZI (met waarschijnlijk een lekke koppakking) vraag ik me af hoe gemakkelijk/ moeilijk het is om electrische ramen etc. over te zetten in bijvoorbeeld een 19 Routiere. In mijn TZI zit nu een heerlijk electrisch Webasto-kanteldak. En eigenlijk wil ik niets anders meer. Ik wil dus in iedere volgende auto een open dak. Is het overzetten van mijn dak een optie? Of kan ik er beter niet aan beginnen?

BX 19D, BX 19 TRD, BX GTI, BX Sport (PH-22-HZ, leeft die nog?), BX 19 TZI.

Als ik je posts tot nu toe lees, zal dat voor jou een onhaalbare zaak zijn. Jouw BX heeft geen lekke koppakking en aangezien je technische kennis niet verder gaat, zal het inbouwen van electrische ramen een hachelijk avontuur gaan worden dat mijn inziens, geen kans van slagen heeft.
Vervang een koelwaterslang en rij verder met je 19TZi.

Profiel  

Ben de Hoog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90

Gepost: 06 mei 2005 07:34 PM
  [ # 5 ]

Wat lees ik eventjes een goed bericht. Ga meteen proberen wat ik hier eerder las. Het uitwendige slangetje van de kachel uitsluiten van lekkage. Mocht dat het geval zijn…...dan ben ik jullie BX-forum-bezoekers allen uiterst dankbaar!

Profiel  

KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 04 juni 2005 10:52 PM
  [ # 6 ]

En…? was dat het probleem dan?

Rien

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren