bx boordcomputer
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 15 september 2008 10:10 PM

hoi ik heb een paar boordcomputers voor citroen bx een schakelaar van de toeter met het knopje en een dingetje voor tussen de km tellerkbel wat moet ik nog meer hebben zoals benzinedoorstroommeter en etc en wie heeft er electrische schemas van en welke dingen zijn universeel uitwisselbaar met andere types en wat kan je nog nieuw halen want ik wil graag een boordcomputer in mijn bxje bouwen groeten rik

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 september 2008 02:21 AM
  [ # 1 ]

Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
Ik kan eens kijken hoe het bij mij zit aangesloten maar als je dat dingetje hebt van de kilometertellerkabel dan ben je al zeer ver, de rest is alleen stroom, klokje en natuurlijk die flowmeter.
Bij mij zit de flowmeter er ook niet op en de enige functionaliteit die ik mis is dat hij dus niet kan bijhouden hoeveel brandstof er is verbruikt, daarnaast moest je toch steeds na een tankbeurt zelf ingeven hoeveel je hebt getankt dus zo heel onmisbaar is die functie niet.
Mocht je het trouwens op termijn toch niet zien zitten om de computer in te bouwen dan ben ik wel heel erg geinteresseerd in die hendel met schakelaar en ben ook best bereid daar wat geld voor neer te leggen!
Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 september 2008 02:22 AM
  [ # 2 ]

of dat is natuurlijk een type1 schakelaar Laughing die zijn weer wat minder zeldzaam en daar heb ik voor een type 3 dan weer geen ruk aan.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 september 2008 03:50 AM
  [ # 3 ]

Schema:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_5.html
positie 660 is de boordcomputer voor typen 2/3.

Voor typen 1 is dit Digit-schema misschien bruikbaar:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_9_digit_1.html
(ook daar is 660 de boord computer, locatie 37 t/m 43)

of deze, van de GT:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_5_19GT_1.html
waar het positie 76 is, op locatie 82 tm 85.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
rondje nederland
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 27-04-2006

Gepost: 16 september 2008 06:40 PM
  [ # 4 ]
Mechuccio schreef:

Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
Ik kan eens kijken hoe het bij mij zit aangesloten maar als je dat dingetje hebt van de kilometertellerkabel dan ben je al zeer ver, de rest is alleen stroom, klokje en natuurlijk die flowmeter.
Bij mij zit de flowmeter er ook niet op en de enige functionaliteit die ik mis is dat hij dus niet kan bijhouden hoeveel brandstof er is verbruikt, daarnaast moest je toch steeds na een tankbeurt zelf ingeven hoeveel je hebt getankt dus zo heel onmisbaar is die functie niet.
Mocht je het trouwens op termijn toch niet zien zitten om de computer in te bouwen dan ben ik wel heel erg geinteresseerd in die hendel met schakelaar en ben ook best bereid daar wat geld voor neer te leggen!
Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!

even benadrukken dat de orginele flowmeter ronduit slecht is.
Deze gaat per defenitie lekken. door de benz. lucht kwam ik bij dat ding uit. Exclamation

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 september 2008 07:01 PM
  [ # 5 ]
Mechuccio schreef:

Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.

In jouw geval al helemaal niet trouwens.

De druk van een injectie systeem is veel te hoog (of zijn er ook flowmeters geleverd icm multipoint injecties waarbij dit probleem getackled is?). Een carburateur flow meter gaat dat zeker niet leuk vinden.

Om nog maar te zwijgen van de problematiek met ene LPG auto Wink

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 september 2008 09:29 PM
  [ # 6 ]
mpostma schreef:

In jouw geval al helemaal niet trouwens.

De druk van een injectie systeem is veel te hoog (of zijn er ook flowmeters geleverd icm multipoint injecties waarbij dit probleem getackled is?). Een carburateur flow meter gaat dat zeker niet leuk vinden.

Om nog maar te zwijgen van de problematiek met ene LPG auto Wink

Ook weer een punt!
Maar bij mij zit ie er eigenlijk alleen in om de tijd aan te geven, en het is leuk om extra knopjes te hebben, alleen iedere keer dat geklooi om het ding in te stellen als de accu los is geweest Rolling Eyes  Laughing
Maar het ziet er wel sweet uit!!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 16 september 2008 10:10 PM
  [ # 7 ]

mechuccio heb jij misschien nog een kabelboompje van een boordcomputer over

groeten rik

Profiel  
 
Gepost: 17 september 2008 11:34 PM
  [ # 8 ]
Mechuccio schreef:

Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!

Waar denk je nu Wink

tis type1 trouwens

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 september 2008 11:46 PM
  [ # 9 ]
mpostma schreef:

...De druk van een injectie systeem is veel te hoog (of zijn er ook flowmeters geleverd icm multipoint injecties waarbij dit probleem getackled is?). Een carburateur flow meter gaat dat zeker niet leuk vinden.

Ik weet wel dat het leverbaar is geweest op de D6A, de 180Z en de DFZ, oftewel de GTi en 16/19 TRi. Of er ook daadwerkelijk een ander type flowmeter is toegepast kan ik niet meer achterhalen.

Profiel  
 
Gepost: 17 september 2008 11:59 PM
  [ # 10 ]

bij de injecties word het berekend op de inspuitduur van de injectoren

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 september 2008 12:17 AM
  [ # 11 ]
rondje nederland schreef:
Mechuccio schreef:

Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
Ik kan eens kijken hoe het bij mij zit aangesloten maar als je dat dingetje hebt van de kilometertellerkabel dan ben je al zeer ver, de rest is alleen stroom, klokje en natuurlijk die flowmeter.
Bij mij zit de flowmeter er ook niet op en de enige functionaliteit die ik mis is dat hij dus niet kan bijhouden hoeveel brandstof er is verbruikt, daarnaast moest je toch steeds na een tankbeurt zelf ingeven hoeveel je hebt getankt dus zo heel onmisbaar is die functie niet.
Mocht je het trouwens op termijn toch niet zien zitten om de computer in te bouwen dan ben ik wel heel erg geinteresseerd in die hendel met schakelaar en ben ook best bereid daar wat geld voor neer te leggen!
Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!


even benadrukken dat de orginele flowmeter ronduit slecht is.
Deze gaat per defenitie lekken. door de benz. lucht kwam ik bij dat ding uit. Exclamation

in mijn beide auto’s lekken ze niet…. ze werken overigens ook niet:lol:

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook