Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jawel, als de bendix of het schuifmechanisme vies is blijft ie plakken en hoor je het zelfde geratel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Kapje startrelais openwippen en dat ding eens flink verzuipen in de contactspray of WD-40…......even laten inwerken en opnieuw proberen.
Probleem opgelost? Nieuw startrelaitje kopen…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik wist niet precies wat er met de vinger onder het startrelais drukken bedoeld werd maar ik probeerde het gewoon. En ja hoor, er zit een knop! Nooit geweten.. bedankt!
Maargoed. met het contact aan of uit start ze gewoon. En wel zonder te blijven hangen. Dus ik kan nu concluderen dat het contactslot niet goed meer is?
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Smakman schreef:Ik wist niet precies wat er met de vinger onder het startrelais drukken bedoeld werd maar ik probeerde het gewoon. En ja hoor, er zit een knop! Nooit geweten.. bedankt!
Maargoed. met het contact aan of uit start ze gewoon. En wel zonder te blijven hangen. Dus ik kan nu concluderen dat het contactslot niet goed meer is?
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.. JA!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
No shit!
Ik heb wel op het forum gelezen dat het loshalen van het contactslot niet zo makkelijk is. Kun je zo’n contactslot eigenlijk repareren of reviseren bijvoorbeeld?
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat hangt ervanaf wat er stuk is.
Het laatste type contactslot weghalen is niet zoveel werk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
remklauwen en ontstekings-perkikelen zijn erger.
Alleen een andere regelen wil nog wel eens in de papieren lopen..
.komma
Ik denk dat ik een van de laatste heb aangezien de auto uit 74’ komt en heb wel eens voor hetere vuren gestaan. Had ff in de Chyparse folder gekeken en zag dat een nieuwe 220 euro kost. Dat loopt wel aardig in de papieren inderdaad.
Zijn er nog truucs voor om het contactslot los te halen of moet alles er omheen los zoals het dashboard enzo, of een mooi sleutelschematje?
Zit er ook aan te denken om een mooie startknop te maken in de auto, misschien is dat wel makkelijker en goedkoper.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klokken eruit.
Drie moertjes aan de onderkant losdraaien waarvan er 1 onder het dashplaatwerk zit. Dash los en een beetje openbuigen ( of je hele dash los)
Chromen ring los. stekkers losmaken. Sleutel in het slot op aan. Dan pak je em eruit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat lijkt me wel te doen.
Dankjewel bogaard.. ik denk dat het een mooi klusje is voor op een zaterdag, eerst maar even een ander ergens zien te scoren
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Smakman schreef:Dat lijkt me wel te doen.
Dankjewel bogaard.. ik denk dat het een mooi klusje is voor op een zaterdag, eerst maar even een ander ergens zien te scoren
Je moet wel eerst absoluut zeker weten of dat het is.
Als je je sleutel loslaat veert ie terug toch? Doet ie dat vergenoeg?
Dan de draad opzoeken die het accu relais aanzet. Dat doe je door trial en error. Trek er een los en bekijk het effect. Daar ga je aan meten. Ik denk dat die draad aarde schakelt. Dan maak je een testlampje en kijk je of die aanblijft als je de sleutel laat terugveren.
Je contactslot bestaat vervolgens uit een slot en een schakelgedeelte. Dat kan los van elkaar. Kan je bijv een deel vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nee de sleutel veert niet terug ofzo.. soms dan blijft ie zelfs een beetje blokkeren, vooral als je hem langzaam terugdraaid
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als het mechanisch is (moeilijk draaien) zou je WD40 kunnen proberen?
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Smakman schreef:Nee de sleutel veert niet terug ofzo.. soms dan blijft ie zelfs een beetje blokkeren, vooral als je hem langzaam terugdraaid
En als je hem met de hand terugzet, Blijft de starter dan ook doorlopen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zelfs dan blijft hij gewoon doorgaan.. Ik probeer wel eens ff snel uit en aan schakelen met de sleutel als de motor net aanstaat en de startmotor weer blijft hangen maar dat heeft eigenlijk geen effect.