Hallo!
Omdat ik een sloper heb met windgeleiders, en deze graag over willen zetten op mijn BX, vraag ik me af hoe deze dingen bevestigd zitten, zodat ik ze zonder scheuren en gaten over kan plaatsen…
U wordt bedankt voor al uw antwoorden!
Geert
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Je moet je er gewoon uittrekken (en dat is niet aan te raden met koud weer)
Je moet bij de spiegel beginnen met trekken.
En je moet ook weer bij de spiegel eindigen als je ze er weer inzet
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Gewoon eraf trekken en in de kliko gooien…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Gewoon eraf trekken en in de kliko gooien…
Zoals 80% van jouw reacties?
( Wie de bal kaatst… )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Grapjas
Tja, die winddingen zitten me altijd in de weg (qua zicht) en het maakt het zo’n ouwelullen-auto.
Ze zitten vlgs mij gewoon in het raamrubber geschoven. Een beetje WD40 daarop spuiten maakt de boel al een stuk soepeler btw. Die plexirommel is wel erg koudegevoelig; idd geen klusje voor ‘s morgens vroeg in dit jaargetijde
Ich bin ein Breaker
Ik heb ze er gewoon ingeschoven indertijd.
inderdaad bij de spiegel eerst richting achterkant trekken zodat ie uit het rubber komt, en dan opzij naar buiten. Inzetten in omgekeerde volgorde.
Als roker ben ik wel fan van die dingen, al regent het, je kunt je raam openzetten zodat de auto niet (minder) zo gaat stinken ops:
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Inderdaad bij de spiegel beginnen, maar eerst naar beneden brengen, komt de achterzijde los en kun je het geheel er uit halen zonder kans op beschadigingen…..........