Iemand tips voor het slepen van mijn ID. De koppakking is kapot en moet dus gemaakt worden. De auto moet eigenlijk 750 meter verder worden neergezet bij de garage maar ze start dus niet. Hoe kan ik dit op een veilige manier doen?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
als de weg vlak is:
sleepkabel achter de onderste ophangarmen slaan, 1 keer links naar rechts. Dan kun je veilig slepen. Lekke koppakking kun je natuurllijk ook met genoeg olie en water even starten…
.komma
Dirkman schreef:als de weg vlak is:
sleepkabel achter de onderste ophangarmen slaan, 1 keer links naar rechts. Dan kun je veilig slepen. Lekke koppakking kun je natuurllijk ook met genoeg olie en water even starten…
Huh, dat zeiden ze bij de ANWB niet:-(
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bassiechevron schreef:Dirkman schreef:als de weg vlak is:
sleepkabel achter de onderste ophangarmen slaan, 1 keer links naar rechts. Dan kun je veilig slepen. Lekke koppakking kun je natuurllijk ook met genoeg olie en water even starten…
Huh, dat zeiden ze bij de ANWB niet:-(
750 meter kan wel op deze manier. maar als de dame op de grond ligt moet de weg wel vlak zijn. En je hebt geen remmen! eventueel met de boormachine de dame op hoogte zetten of stukken hout in de veercylinders(ook geen remmen).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als de motor niet wil aanslaan, maar wel gewoon kan ronddraaien (geen waterslag) kun je hem in de hoogste versnelling slepen zodat de hd pomp meedraait. De eerste 10tallen meters meters moeten wel volkomen vlak zijn.
handremmen!
maar 750 mtr slepen doe je niet met 50km/hr stapvoets graag.
tip: kijk even hoe je uitlaat eronder hangt. Als dat uitsteekt, krijgt ge nare verassingen. ook kun je in de twee zetten als je gesleept wordt. Dan komt ie ook omhoog, natuurlijk.
.komma
en let op je contaktslot/stuurslot als je de bocht om moet…........ spreek uit ervaring..
vikingo schreef:en let op je contaktslot/stuurslot als je de bocht om moet…........ spreek uit ervaring..
Haha…dat was te luxe voor 1967 hoor:-)
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Zal het hele verhaal even vertellen: 2 maanden geleden opweg naar me werk. Rook/stoom onder de motorkap vandaan en gestopt dus. Water liep onder de auto weg. Even gewacht en proberen te starten. Motor draaid wel rond maar slaat niet aan. ANWB laten komen, die hebben me weggesleept en verteld dat de koppakking stuk is.
Enorm lopen twijfelen omdat 2 weken daarvoor al de kap was opgewaaid en dus een nieuwe (2e neus) moest zoeken. De auto was net helemaal klaar en we waren ermee naar Frankrijk gereden, niets aan de hand.
Nu wil ik haar toch laten maken…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Waarom niet gewoon zelf vervangen, scheelt slepen en geeft voldoening en leuke ervaring.
Als ik het zo lees denk ik eerder dat de kop gescheurd is
Als er zoveel stoom onder de kap vandaan komt en het water zomaar onder de auto wegloopt lijkt het me geen koppakking verhaal , een DS met een lekke koppakking loopt over het algemeen toch nog wel hoor , of er moet zoveel compressie verlies zijn , maar dat lijkt me sterk
Als je de DS alsnog wilt verkopen heb je mijn nummer en email adres he
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Ok, zo technisch ben ik nu weer niet helaas. Wat raden jullie aan? Andere kop of ander blok?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt er vanaf: eerst héél goed kijken of er niet toevallig ook nog een scheur in het onderblok zit, ter hoogte van het uitlaatspruitstuk, achter de startmotor. Dit is een beetje een kwaal van die dingen. Als je onderblok goed, de motor goed liep en geen olie verbruikte zou ik kiezen voor een andere kop, als blijkt dat ie écht gescheurd is zoals Benjamin schreef.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Het hangt er vanaf: eerst héél goed kijken of er niet toevallig ook nog een scheur in het onderblok zit, ter hoogte van het uitlaatspruitstuk, achter de startmotor. Dit is een beetje een kwaal van die dingen. Als je onderblok goed, de motor goed liep en geen olie verbruikte zou ik kiezen voor een andere kop, als blijkt dat ie écht gescheurd is zoals Benjamin schreef.
Ok, nouw ga samen met schoonpapa kijken, hijs monteur dus heb hem zover gekregen
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Gisteravond hebben we de ID naar de garage van mijn schoonvader gesleept. Was wel beetje eng vooral omdat ik geen remkracht had en dus op de handrem moest afremmen…maar het is gelukt. Hij gaat nu kijken wat er precies aan de hand is.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!