Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In Frankrijk zeker niet, tenzij die gekke Frambozen allemaal in de struiken liggen te wachten tot ik weer weg ben om dan massaal in hun CX-en de weg op te gaan.
Duitsland is ook wel een CX-land volgens mij, CX-Basis heeft niet voor niets bestaansrecht.
De reden voor het maar niet verschijnen van dat CX-boek is (zo heb ik me eens laten vertellen) even simpel als banaal: er is geen geld. Maar om dat zeker te weten zou Johan Oldenhage de vraag zelf even moeten beantwoorden…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mulder schreef:CX-Basis heeft niet voor niets bestaansrecht.
CX-basis heeft bestaansrecht omdat de hele wereld daar koopt. Het maakt voor hen inmiddels niet meer uit, waar ze zouden gaan zitten.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Mulder schreef:
Jammer dat het al een paar jaar aangekondigde Nederlandstalige CX-boek “De ideale lijn” van Johan Oldenhage en diezelfde Peter Pijlman maar niet wordt uitgegeven.
Dat boek wordt al jaren aangekondigd. Als het geld het probleem is, dan kan men misschien laten voorintekenen? Als je al kijkt hoeveel belangstelling er was voor het Franse CX boek. Ook ik heb dat gekocht maar kan dat niet bepaald ideaal lezen
En de CX club heeft nog een tweede partij gekocht. Wellicht nog niet genoeg voor een uitgave overigens. Ik weet niet wanneer dat gaat lonen. Maar ja, hoeveel mensen kopen daadwerkelijk een boek over de SM? En de DS, die heb ik ook in de kast. Het publiek zal toch wel breder zijn dan enkel CX liefhebbers?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik weet niet wat de ‘Snoek-bijbel’ ooit nieuw heeft gekost, maar áls er een exemplaar wordt aangeboden op MP gaat die meestal voor 60+ euri van de hand…
Denk dus wel dat er belangstelling zou zijn voor een nederlandstalig CX-boek, ondanks de minder grote liefhebbersclub.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Geen idee hoe het precies zit. Ik heb me ooit ingeschreven voor een soort email-nieuwsbrief over de voortgang en de verschijningsdatum maar heb daar vervolgens nooit meer iets over gehoord. Het zal dus wellicht niet alleen een geldkwestie zijn…
Als je nagaat dat het boek van Peter Pijlman over Opron nieuw EUR 95,00 kostte en De Diva (over de SM) EUR 80,00 dan kan geld inderdaad haast niet het (enige) probleem zijn. En de liefhebbersclub van de SM is toch een stukje kleiner dan die van de CX…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Wanneer er een goed, volledig en tot in de puntjes verzorgd Nederlandstalig CX-boek uit zou komen, ben ik (bij wijze van spreken) de eerste die het besteld.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dito.
Moeten we dan niet eens een petitie aanbieden aan Johan Oldenhage?
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Op de webstek van de uitgever staat de voorkant van het boek al (jaren) te zien. Ik vermoed dat het af is maar andere factoren een rol spelen. Zoals gezegd het is al jaren geleden aangekondigd, dan zal het verhaal toch wel af zijn. De eerder genoemde email nieuwsbrief heb ik ook nooit meer iets van vernomen. Ik wil ook wel inschrijven, dat zijn er al 3
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mulder schreef:
Als je nagaat dat het boek van Peter Pijlman over Opron nieuw EUR 95,00 kostte en De Diva (over de SM) EUR 80,00 dan kan geld inderdaad haast niet het (enige) probleem zijn. En de liefhebbersclub van de SM is toch een stukje kleiner dan die van de CX…
Vergis je niet: de sm kring is groter dan je zou denken: 350 leden in Frankrijk alleen al… 250 in Italië, 160 in Nederland… en dan de usa nog..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
@ baroen;
Als we ons nou eens massaal op dat email adres inschrijven. Wellicht dat dat een signaal geeft naar de uitgever….
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik heb al een berichtje gestuurd met een vraag om informatie…...
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mijn mailtje is ook al ingevoegd op de digitale snelweg…
Citrophile schreef:Maar goed, over smaak valt niet te twisten
Of - zoals we op het werk zeggen - Over gebrek aan smaak valt niet te twisten
Zelf geniet ik ook erg van serie 1, maar momenteel rijd ik weer rond zonder deurpaneel aan de bestuurszijde. En het stuur wordt langzaam maar zeker korrelig. Het is allemaal zo kwetsbaar. Zucht.
Oeps, off-topic.
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
waterman771 schreef:Mulder schreef:
Als je nagaat dat het boek van Peter Pijlman over Opron nieuw EUR 95,00 kostte en De Diva (over de SM) EUR 80,00 dan kan geld inderdaad haast niet het (enige) probleem zijn. En de liefhebbersclub van de SM is toch een stukje kleiner dan die van de CX…
Vergis je niet: de sm kring is groter dan je zou denken: 350 leden in Frankrijk alleen al… 250 in Italië, 160 in Nederland… en dan de usa nog..
Het ledenaantal van de Nederlandse CX-Club is groter dan de door jou genoemde aantallen bij elkaar… Als het mogelijk is om 2 Nederlandstalige SM-boeken uitgegeven te krijgen, dan moet er toch ook voldoende draagvlak zijn voor een Nederlandstalig CX-boek.
Al heb ik geen zicht op de hoeveelheid geld die Peter Pijlman c.s. er eventueel zelf nog bij hebben moeten leggen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Je moet je niet blindstaren op de ledenaantallen van de clubs.
Een Sm heeft denk ik veel meer bewonderaars dan een Cx.
Kopers van een boek hoeven natuurlijk helemaal geen eigenaar te zijn van het onderwerp.
Denk dat de markt voor een nederlands Cx-boek te klein is.
Jeroen