Ja hoor daar gaan we weer. Maar deze gaat echt door. Ik heb hem gekocht. De 16v op lpg met orginele airco en zonder een kat.
Een MK2 met 160PK. Goddelijk!!
Hier de eerste indruk. De auto staat nu nog bij Ruben maar hij komt begin oktober naar mijn huis! (zullen me ouders leuk vinden )
Btw op 1 foto staat de 4x4 van Ruben er ook nog op. Wat een prachtige bak man!! Hoop dat ook daar een goed baasje voor wordt gevonden.
Deze BX hoop ik wel van te genieten. (net zoals de witte 16v) Nu krijgt deze BX het schuifkanteldak. Ik weet alleen nu niet zo goed wat ik wil met de witte 16v. Schorsen en houden of toch maar verkopen. Daar moet ik goed over nadenken. Maar gelukkig niet zo’n haast. Zo genoeg gepraat. Hier de foto’s.
Kijk en geniet mee. (niet zeuren over een poetsbeurt want dat is mij ook duidelijk )
Ik hoop dat ik nu toch wel een keer geluk heb
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Nou, veel succes met deze dan!
Ik hoop voor je dat dat werkt (dwz succes wensen).
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Het blijft een mooie auto, zoals je weet is er werk aan maar eens die af is, echt prachtig!
De 4x4 is idd nog te koop, promoot promoot
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jij weet ook niet welke BXje nou wilt !
Okey ene wat doe je nou met de automaat?
Mooie Bx trouwens!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mooie 16v zeg!!
Veel plezier er mee
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Mooie kleur ook voor een 16v!
Veel plezier ermee!
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd man!!
Een belgische 16V MK2 op LPG met een hoge kilometerstand!
klinkt mij goed in de oren
Zoek wel even uit hoet het met invoeren zit met de belgische LPG installatie, er staat mij iets van bij dat ze daar niet al te gemakkelijk in zijn…
Verders echt veel geluk en plezier hiermee!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mooi zo’n nieuwe BX. Dan ben je tenminste in 1 klap van de problemen verlost. Succes.
mpostma schreef:Mooi zo’n nieuwe BX. Dan ben je tenminste in 1 klap van de problemen verlost. Succes.
Rofl heerlijke opmerking. Maar na de gasbak ga ik er toch niet vanuit dat het nog erger kan zijn. Ik heb ook geen haast om deze bx snel ingevoerd te hebben.
@ mech Belgische LPG? Wat kan daar niet goed aan zijn. Weet iemand daar meer over?
En 350.000 is niks. Desnoods alles vernieuwen. Ik kijk het allemaal rustig aan.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ja sorry, beetje sarcastisch is het wel.
Ik vind het een mooie auto. Maar de km-stand en het LPG import verhaal baren mij wel wat voorzichtige zorgen. Ik hoop wel dat je er heel wat meer geluk mij hebt dan de vorige auto.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
*Kreun*
Ik hoop dat je met deze auto nou wel eens geluk hebt joh. Respect voor je volharding…
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi ding
Appart interieur, iemand van de BX club heeft dat ook in zijn 16v, hij wist ook niet waarom dat erin zat.
Wellicht normaal alleen in het buitenland geleverd?
Die van hem was wel orgineel nederlands, maar misschien een uitzondering of speciaal verzoek van de eerste klant dan?
Veel succes ermee!
Dat interieur zie je wel veel bij engelse 16v´s, nog nooit een nederlandse gezien die het origineel zo heeft .
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Dit is ook een Belgische. Daar heb ik het al eerder op gezien. Wellicht eenzelfde of dezelfde auto stond een paar jaar terug op CitroMobile te koop?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dit interieur is in de Belgische, Duitse 16v mk2’s geleverd, blijkbaar in Engeland dus ook.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
BX19TZI schreef:
@ mech Belgische LPG? Wat kan daar niet goed aan zijn. Weet iemand daar meer over?
En 350.000 is niks. Desnoods alles vernieuwen. Ik kijk het allemaal rustig aan.
Ach de mijne staat nu op 335.000 en heeft nog steeds een goede compressie op alle cilinders. Wel is mij vanuit meerdere hoeken aangeraden om de big-end lagers te vervangen en een carterpan met schot te plaatsen om de lagers tijdens lange bochten wat beter van smering te voorzien.
Voor wat betreft de invoering van een Belg met LPG geloof ik dat ze moeilijk doen over de LPG tank, maar nogmaals ik weet er het fijne niet van maar zoek het iig even uit!
Op het autoweek forum is in ieder geval het volgende te lezen:
taunusdriver schreef:
Zoiets wordt voor zover ik weet niet in 1 keer goedgekeurd… Auto’s uit België met gasinstallatie ook niet…
De vulopening moet veranderd worden, en de slangen moeten ook vernieuwd worden (meende ik) Ook kan het zijn dat ze buitenlandse verdampers niet goedkeuren, dus die moeten dan ook vervangen worden…..
Van verhalen die ik gehoord heb, kun je beter hier in nl een gasbom in laten bouwen… scheelt een boel tijd, werk en uiteindelijk ben je net zoveel kwijt dan wanneer je een buitenlandse gasinstallatie hier goedgekeurd hebt….
Ik wilde dat ook nog eens navragen hoe dat precies zit…
Daarnaast wordt dan wel geroepen dat wanneer het certificaat van de inbouwer erbij zit en de installatie recent is ingebouwd het weer geen probleem is. Ik vrees dat dat bij deze 16V niet het geval is.
Maar goed, het is absoluut zeer de moeite waard om een 16V op LPG te hebben (ik kan het weten) en zeker een Belg met het volle vermogen (nou ja, 1,5PK minder) is erg leuk speelgoed en kan ik je alleen maar van harte aanraden!
Maar goed, je kunt het beste contact op nemen met de RDW dan dus denkelijk, zij zijn toch de mensen die zouden moeten weten hoe het zit vwb het invoeren van een gasbak!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX