Olving of Haynes?
huizingawil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 16 september 2008 03:05 PM

Hallo, ik heb de volgende vraag:

welk handboek raden jullie aan, dee Vraagbaak van Olving of van Haynes?

Ik heb wel ervaring met de nederlandse vraagbaken maar die van Haynes zijn mij niet zo bekend. Alvast bedankt voor de tips.

Profiel  

CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 16 september 2008 06:38 PM
  [ # 1 ]

Ik heb een Haynes van BX opzich een heel fijn boek maar het technisch Engels is soms wat moeilijk. Olving heb ik geen ervaring mee.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 16 september 2008 06:40 PM
  [ # 2 ]

Als je enigzins engels kan: HAYNES!!!

Olving is leuk voor wat simpele dingen, maar haynes is veel duidelijker, beter en uitgebreider. Het beste is natuurlijk beide…

Xsara Coupe

Profiel  

Gepost: 16 september 2008 06:49 PM
  [ # 3 ]

Als je een beetje technisch engels kunt (en als autofiel moet je toch indien je een andere taal beheerst in elk geval het technisch jargon begrijpen) kan ik alleen maar aanraden de Haynes aan te schaffen. Vele malen uitgebreider dan de bekende vraagbaak en ook minder algemeen van opzet. Een Haynes is volledig op dat model geschreven, waar de vraagbaak in mijn opinie steeds vaker de vorm van een aan een model aangepaste format lijkt aan te nemen.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 september 2008 08:17 PM
  [ # 4 ]

Haynes heeft ook hun eigen woordenboekjes. Soms krijg je die er gewoon bij.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2008 09:46 PM
  [ # 5 ]

Absoluut de Haynes, alles staat duidelijk met plaatjes uitgelegd en er staat ook bij hoe moeilijk iets is. De Vraagbaak is alleen handig om effe snel aanhaalmomenten enzo op te zoeken, verder is het erg summier wat erin staat.

De Revue Technique met originele tekeningen is een mooie aanvulling op de Haynes, is helaas alleen in het Frans te krijgen. Zelfs als je het Frans niet beheerst zijn de tekeningen en plaatjes zeer informatief, tenminste als je de papieren versie neemt, de CD-Rom versie is beperkt in zijn info.

Profiel  

huizingawil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 september 2008 10:21 PM
  [ # 6 ]

Bedankt de voor tips; ik denk dat ik voor een Haynes ga kijken. Het Engels moet wel lukken. Daarna ff sleutelen.

Very Happy

Profiel  

KJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 17 september 2008 02:10 AM
  [ # 7 ]

Ik heb ook de Haynes, echt duidelijk, laat zien dat zo’n auto een stuk simpeler is dan het lijkt.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 september 2008 03:50 AM
  [ # 8 ]

Als je de Haynes bij een grote boekhandel koopt, dan krijg je het vertaalboekje er gratis bij, ze staan meestal naast de Haynes boeken.

Profiel  

huizingawil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 september 2008 11:46 PM
  [ # 9 ]

Ik heb inmiddels een Haynes exemplaar besteld bij een online (auto)boekhandel. Hierbij zou ook een technisch woordenboekje moeten zitten. Ik wacht nog op de levering….

Profiel  

huizingawil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 september 2008 11:23 PM
  [ # 10 ]

Very Happy Ik heb het boek ontvangen, incl. woordenboekje. Conclusie: Haynes is inderdaad een stuk uitgebreider dan de vraagbaken van Olving. Alle handelingen worden uitgebreid beschreven en daarbij talloze foto’s.

Kortom; ben zeer tevreden. Nu aan de slag om de Saxo een beurt e.d te geven. Bedankt voor de tips! Wink

Profiel  

Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 21 september 2008 01:21 AM
  [ # 11 ]

euhmm… ff bijdehand doen Smile

je hebt toch geen haynes nodig om je olie filter te vervangen ??? Razz das gewoon draaien Razz

de olie aftap plug zit je carter.. zit ie vast en vervormt je carter tijdens het draaien, dan kan je een paar tikken met een 500 gram hamer op de plug geven, dat noemen ze ‘iets laten schrikken’.

voor het vullen moet je de vuldop op je kleppendeksel losdraaien…. en olie erin schenken natuurlijk Smile denk 3-4 liter!!

Razz

nee gekkigheid Smile ik heb nog nooit zoon boek gezien, maar zou er best 1 willen hebben….

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  

huizingawil
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2008 12:50 PM
  [ # 12 ]

Very Happy Haha, nee voor de standaard zaken heb ik zo’n boek ook niet nodig. ik heb de Saxo recent gekocht en er zijn een aantal puntjes waarnaar gekeken moet worden. Dan is zo’n boek handig. Bovendien is het niet overbodig om de aanwijzingen in het boek door te nemen wanneer je een beurt uit gaat voeren; er staan ook handige tips in.

Profiel  

Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 21 september 2008 03:36 PM
  [ # 13 ]

misschien moet ik er dan toch maar eens 1 voor mijn scirocco kopen…

de saxo gaat denk ik straks gewoon naar de dealer voor een beurt en apk… en mocht dat repaaties opleveren, dan kan ik dat zelf altijd nog wel eens bekijken !!

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook