Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
vlietmansje schreef:Volgens mij niet, wel even goed schoonmaken (opruwen met fijn schuurpapiertje) om vlakke passing te krijgen.
OK, dank je!
Hoe ver ben je nu ted? Kun je weer kilometers maken?
Ik heb wel in de gaten dat je goed op de hoogte bent van alle benamingen van onderdelen en dergelijke, ik hoop dat ik over een paar maanden ook van dat soort namen op de hoogte ben. Weet jij (of iemand anders) of er digitale werkplaatshandboeken in te lezen zijn, of is het puur een kwestie van aanschaffen? En zo ja, welke is het meest uitgebreid om aan te schaffen?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Hoi Serge,
Bijna klaar. Wat tegenslagen zoals: niet genoeg Ligarex, en een paar hydrauliekleidingen niet helemaal meer…., nieuw spul halen kost tijd.
Verder nog een paar dagen grieperig geweest en dus niet gewerkt.
Vorige weekend ook niets gedaan want zaterdag met de kids op pad en zondag met mijn broer z’n DSM naar France Automobile beurs in Rheinberg geweest. Ik vind het toch wel een beetje jammer voor de organisatoren; het was erg rustig… .
Wel een aantal erg mooie auto’s gezien zoals een originele DS19 met 1e neus (jammer dat er wel al een 2e dash inzat). En ook nog een paar opgepoetste drollen die voor veel te veel geld te koop stonden (> 20.000 euro).
Maarrrr mijn dame gaat dit weekend de weg op, ik zweer ‘t je!
WPHB: Je kan er 1 aanschaffen of downloaden: zie
Enne, maak je geen zorgen. Als ik jouw D zie dan moet het geen enkel probleem voor je zijn het DS-jargon eigen te maken!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
ted.kampen schreef:
Maarrrr mijn dame gaat dit weekend de weg op, ik zweer ‘t je!
Toch iets te enthousiast gepland. Dit weekend maar half dagje kunnen sleutelen…
Vraag: ik heb een ander tripoidehuis (meenemer) gescoord en merk dat het huis ongeveer 5 mm korter is.
In het handboek staat inderdaad dat bepaalde types (eerste stalen) een soort opvulpakking moeten hebben bij montage van de meenemer.
Nu heb ik deze kortere meenemer al gemonteerd zonder die pakking (netjes met draadborgingsmiddel en op moment).
Is het noodzakelijk deze pakking alsnog te monteren (is er risico dat je tripoide eruitloopt)?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat risico is er echt. Handelen, lijkt me.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
En bedankt weer voor de snelle feedback. Ik ga vandaag ergens zo’n pakking proberen te scoren!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen dank. Ik vraag me wel af of je het met een pakking oplost. Is het hoogteverschil niet meer dan een pakkingdikte (lijkt me wel)?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
In het handboek staat dat er een speciale pakking (of eigenlijk vulring) is die bij 1e type (dus kortere) stalen meenemers moet worden gemonteerd tussen differentieel en meenemer. Ik hoop dat bv Citroworld (is lekker dichtbij) deze speciale vulring heeft liggen. Of anders de redder in nood: Huub in t Zand.
He Ted,
Goe bezig!
Probeer alles schoon te maken, is veel leuker bij de opbouw ;
En..vervang alles waar je achter niet meer bij kunt,job per job.
Je bespaart in ieder geval benzine nu ie stilstaat
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
serge-ID schreef:voor het idee hoe ver ik ben kun je kijken op
http://www.youtube.com/watch?v=7Qleu1tdwlo
Leuk filmpje, maar dit moet je ‘m wel afleren tegen de tijd dat de auto nieuw gespoten / getectileerd gaat worden !
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Mr. Smith schreef:He Ted,
Goe bezig!
Probeer alles schoon te maken, is veel leuker bij de opbouw ;
En..vervang alles waar je achter niet meer bij kunt,job per job.
Je bespaart in ieder geval benzine nu ie stilstaat
Hey Mr Smith,
Jij bent anders ook aardig aan de weg aan het timmeren! Je krijgt wel een heel coole DS.
Ik maak alles wel redelijk schoon, maar zo mooi als jij het doet kan ik niet (meer) opbrengen. Heb ik bij mijn vorige auto (die van Stan81) wel gedaan. Ik ga nu zsm weer opbouwen om weer te kunnen rijden, want dat wil ik vooral doen met mijn DS. Ik heb wel alles vervangen of laten checken. Ik bespaar trouwens LPG dus dat schiet niet zo hard op als je zou denken…
ted.kampen schreef:Mr. Smith schreef:He Ted,
Goe bezig!
Probeer alles schoon te maken, is veel leuker bij de opbouw ;
En..vervang alles waar je achter niet meer bij kunt,job per job.
Je bespaart in ieder geval benzine nu ie stilstaatHey Mr Smith,
Jij bent anders ook aardig aan de weg aan het timmeren! Je krijgt wel een heel coole DS.Ik maak alles wel redelijk schoon, maar zo mooi als jij het doet kan ik niet (meer) opbrengen. Heb ik bij mijn vorige auto (die van Stan81) wel gedaan. Ik ga nu zsm weer opbouwen om weer te kunnen rijden, want dat wil ik vooral doen met mijn DS. Ik heb wel alles vervangen of laten checken. Ik bespaar trouwens LPG dus dat schiet niet zo hard op als je zou denken…
Thx ted!
Ben ook benieuwd naar je resultaat, zal ook wel de moeite zijn hé
Remmenreiniger en veel benzine is de truc,voor de rest nix speciaal hoor
Volgende stukken liggen al klaar voor het weekend :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Als ik dit zie en kijk onder m’n eigen motor-kap, dan kan ik alleen maar concluderen dat onze vrouwen dames door de jaren zich behoorlijk bevuilen…...
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
bartjes schreef:Als ik dit zie en kijk onder m’n eigen motor-kap, dan kan ik alleen maar concluderen dat onze vrouwen dames door de jaren zich behoorlijk bevuilen…...
Je wilt niet weten wat voor een troep ik tegen ben gekomen….
‘k mocht op een gegeven ogenblik niet meer binnen komen….
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Auto is (was) helemaal opgebouwd (foto’s volgen nog), alles ontlucht en na wat kleine tegenslagen (warteltje vergeten vast te draaien en pijpje radiateur brak) wilde ik de dame eindelijk achteruit de garage uitrijden met de halfautomaat.
In zijn achteruit zetten gaf alleen maar een korte tandepoetsknars (met hydraulische activiteit) en verder niets: niet rijden.
Vooruit deden de versnellingen het alle 4.
Nu is het zo dat ik natuurlijk overal van af had moeten blijven… , maar ik heb bij de opbouw van de auto toch het bakdeksel gelicht om de binnenkant van de bak te inspecteren: alles lag er toch af.
Bij monteren deksel moeten eigenlijk de veren van de cilindertjes ingedrukt worden met een boutje. Dit heb ik niet gedaan: ik heb een beetje gewrongen en het deksel ging er uiteindelijk wel recht op. Ik vermoed dat hier iets fout is gegaan. Ik heb alles weer gedemonteerd en deksel gelicht: zie foto’s.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn geweest?
Tips voor montage deksel?
Opmerkingen n.a.v. foto’s?