2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Willems BX 16V MK2 op LPG
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249

Gepost: 19 september 2008 01:39 AM
  [ # 16 ]
citrofiel!ik? schreef:

Dat interieur zie je wel veel bij engelse 16v´s, nog nooit een nederlandse gezien die het origineel zo heeft Shocked .

En toch is dit interieur ook origineel in Nederland geleverd. Mijn 16V (ook een groene) heeft dit interieur ook. Volgens mij hebben alle BX-en 16V die volgens de specificatie van modeljaar ‘91 gebouwd zijn dit interieur. Veel Nederlandse 16V’s met een kenteken uit 1991 zijn al voor modeljaar ‘91 (dus vroeg in 1990) gebouwd en hebben lang op voorraad gestaan. Kijk maar eens naar de organisatienumemrs van deze auto’s.

Profiel  

Gepost: 19 september 2008 02:43 AM
  [ # 17 ]

Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur Wink
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijven

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 september 2008 02:54 AM
  [ # 18 ]
Citroenbx schreef:

De 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 19 september 2008 02:59 AM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:
Citroenbx schreef:

De 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….

DX-VB-34 dacht ik….

@BX19TZi leuke aankoop, veel plezier ermee.
en km’s zeggen niks. Mijn sport heeft ook meer dan 3 ton gelopen en je merkt er niks van. Die 16v blokken zijn ook gewoon goed bij normaal gebruik

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249

Gepost: 19 september 2008 03:20 AM
  [ # 20 ]
michel-16v schreef:
mpostma schreef:
Citroenbx schreef:

DX-VB-34 dacht ik….

@BX19TZi leuke aankoop, veel plezier ermee.
en km’s zeggen niks. Mijn sport heeft ook meer dan 3 ton gelopen en je merkt er niks van. Die 16v blokken zijn ook gewoon goed bij normaal gebruik

En die van mij was dit jaar op zondag mee naar CitroMobile. Ik heb er een foto van gezien op het forum. En de rode BX 16V die op CitroMobile te koop stond (ZG-kenteken) heeft ook dit interieur. We hebben er dus zeker al 3 nu…

Auto van BX19TZi is inderdaad leuk. Ik heb ook wel vertrouwen in de 16V techniek. Heb nog een 16V op LPG staan met 375.000 km op de teller. Motor liep nog prima toen ‘ie met schade de stalling in verdween, dus ik ben benieuwd naar de eerste 16V die over de 4 ton gaat.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 september 2008 12:44 PM
  [ # 21 ]
Toeters en bellen schreef:

Ik heb ook wel vertrouwen in de 16V techniek. Heb nog een 16V op LPG staan met 375.000 km op de teller. Motor liep nog prima toen ‘ie met schade de stalling in verdween, dus ik ben benieuwd naar de eerste 16V die over de 4 ton gaat.

Haha, fijn wagenpark heb je toch ook als ik even links kijk.

Volgens mij had de wagen van richard ook rond de 4 ton gehad. Deze heeft nog op de BX Club stand gestaan met het thema “citroen en reclame”. Toen hard Roel een compleet affiche als achtergrond nageschilderd van de BX16v reclame met de 16v van Richard ervoor. Hij had toen nog die grote 17 inch spaakwielen.

Maar daar is nu toch helaas een bigendlager overleden Sad

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 10:44 PM
  [ # 22 ]
mpostma schreef:
Citroenbx schreef:

Dan heb ik hem denk ik gezien toen op de meeting die dit interieur had, het was in elk geval bij de BX Club.
Hij had zelf ook nog nooit een andere NL BX gezien met dit interieur Wink

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 20 september 2008 01:29 AM
  [ # 23 ]

Allen dank voor de felicitaties.

De kilomterstand doet me ook helemaal niets. Ding blijft voorlopig wel op 350.000 staan. December zal de auto de eerst meters pas gaan maken. Dan gaat die naar de spuiter voor orgineel schuif-kanteldak en ook deze auto heeft een nieuw achterstuk nodig. Dus dat is begin 2009 klaar. Dan gaat die motorisch onder handen genomen worden. Ik moet alleen ff zien hoe ik de airco aan kan passen. Want het is orgineel dus ongetwijfeld ouwe meuk. Dus dat moet gewoon werkend gemaakt worden. Verder overweeg ik ook nog de stoelverwarming uit d egasbak over te zetten. Maar dat vind momenteel niet zo belangrijk.
Ik verwacht dat die misschien voor het eerst opdraaft bij de nieuwjaarsmeeting van de BX club. Very Happy

Maja dag is een kwestie van afwachten. Ben ook bezig met afstuderen en dat heeft natuurlijk voorrang. Maar met deze BX gaat het helemaal goed komen, daar ben ik wle van overtuigd. Cool

Het interieur weet ik eigenlijk niet eens wat ik daar van vind. Misschien wissel ik het wel om met het interieur uit de witte 16v. Maja leer lijkt me ook weer wat. Cool

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 20 september 2008 01:43 AM
  [ # 24 ]
Citroenbx schreef:

Ik dacht dat de 16V van FransTBX ook dit interieur had Wink

Profiel  

Gepost: 20 september 2008 01:47 AM
  [ # 25 ]

Geen idee, die bak nog nooit gezien

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 september 2008 04:48 AM
  [ # 26 ]
Arjan Verkade schreef:
mpostma schreef:
Citroenbx schreef:

Dan heb ik hem denk ik gezien toen op de meeting die dit interieur had, het was in elk geval bij de BX Club.
Hij had zelf ook nog nooit een andere NL BX gezien met dit interieur Wink

Mm, is dat niet die andere? Dat is ook een import-auto.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

16klepper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 20 september 2008 07:45 PM
  [ # 27 ]

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,ze zeggen wel eens de aanhouder wint,hoop dat je met deze meer geluk hebt,ook een mooie kleur trouwens en het interrieur heb/had ik ook in mijn rode 16v zitten je ziet het niet veel heeft alleen plaats moeten maken voor een leder interrieur
heel veel succes en plezier ermee

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 21 september 2008 05:23 PM
  [ # 28 ]

Nogmaals bedankt. Komt echt wle goed met deze auto.

Verder zoek ik nog wel dingen:
- complete set lederen bekleding (hoe mooier de staat hoe beter)
- andere moterkap (die luchthappers slaan nergens op)

Ik vind het ook wel grappig dat de bx een nieuw kenteken krijgt. Maar eerst komt dat ding hier in de garage te staan. Ik zal hem flink poetsen maar verder gebeurd er helaas nog weinig. Ben te druk voorlopig.

Nog steeds twijfel ik wat te doen met de witte 16v. Houden en schorsen of wegdoen. Blijft lastig. Auto zet ik iig wel te koop. Maar zelfs als er mijn vraagprijs wordt voldaan kan het zijn dat ik hem toch zelf hou. De vraagprijs is 3500. En alleen morgen is die voor 3000. Zo ben ik dan ook weer, want ik weet een echte liefhebber grijpt meteeen zijn kans. En anders maar niet. Ik blijf er toch van genieten Laughing

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 25 september 2008 01:18 AM
  [ # 29 ]

Tijd voor nieuwe lading foto’s.

Het roept ook wat vragen op over de airco. Hoe moet ik dat gaan aanpassen na het nwe koelmiddel en waar kan ik dait laten doen. Bovendien zie je het interieur iets beter en de kansloze moterkap die er echt niet op kan blijven.

De roest maken we iig in december een einde aan, de airco vind ik voor latere zorg. Maja dakje zit er in december in en dan zou het leuk als zijn als ook de airco weer werkt.

Magoed nog ff volhouden ze komt bijna hierheen, ik wil nu eigenlijk al poetsen maja dat kan nog ff niet. Wink

Dit noem ik nou een kilometerstand

Orginele airco! Wat mooi is dat toch.

En deze dingen vind ik ook erg belangrijk. Super dat ik ze nog heb. Maar met wat voor spul plak je dat op de auto?

Het interieur iets beter in beeld.

Zo nu nog 2 weken w8en en dan gaat het feest (of de ellende natuurlijk) dan echt beginnen. Twisted Evil

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 25 september 2008 02:08 AM
  [ # 30 ]
BX19TZI schreef:

[En deze dingen vind ik ook erg belangrijk. Super dat ik ze nog heb. Maar met wat voor spul plak je dat op de auto?

Bison Car Tape Wink

Profiel  

2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook