Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Leuke ben jij, nu moet ik op de andere kamer slapen…
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Ries schreef:Dat is leuk bijkomen zeker
Vooral voor een hark zoals ik…(Vreden ben ik de afgelopen tijd vaak langs gekomen toen de N18 via Groenlo gesperrt was, maar dit terzijde)
Richard,je moet het stuur demonteren en je stoel eruit halen,en o ja voor het geval dat…...pak ff de parasol erbij en zet die in de deuropening!Tegen de regen uiteraard….....grt.Reggy.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Regino schreef:Ries schreef:Dat is leuk bijkomen zeker
Vooral voor een hark zoals ik…(Vreden ben ik de afgelopen tijd vaak langs gekomen toen de N18 via Groenlo gesperrt was, maar dit terzijde)
Richard,je moet het stuur demonteren en je stoel eruit halen,en o ja voor het geval dat…...pak ff de parasol erbij en zet die in de deuropening!Tegen de regen uiteraard….....grt.Reggy.
Ennuh.., eerst auto opbokken en ontluchten , anders loopt je turboanker vast op je schoepenrad van je klima .
Heb je buiten die echtscheiding ook nog een nieuwe XM nodig , en da `s veeeeel erger .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, dankzij jullie bijdragen weet ik nu wat me te doen staat.
Dat wordt toch nog meer werk dan ik gehoopt had…
De trekhaak kan wel blijven zitten?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
dirkjec5 schreef:ja, gewoon rubber eraf, en dan 1 vijsje los schroeven en dan kun je bovenste stuk van pedaal eraf nemen, en dan zie je wel direct waar het is afgeschuurd
Rubber er af, check.
1 moertje losdraaien, check.
Bovenste stuk van het pedaal er af, check.
Direct zien waar het afgeschuurd is, nope
Je hebt dan dat doosje in je hand waar het contactje in zit, jammer dat je hem niet uit de auto kunt nemen want het kabeltje zit aan een blokje dat op zijn beurt weer vastgeklonken zit aan het doosje….
En de twee helften van het doosje lijken erg van elkaar te houden want zo 123 niet van elkaar te krijgen.
Als ik de kabel volg naar boven zie ik wel een stekkertje in de diepte, krijg die maar eens los.
Ik denk dat ik maar met mijn arm uit het raampje wapper als ik rem.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Ries schreef:[quote author=”
Ik denk dat ik maar met mijn arm uit het raampje wapper als ik rem.
Doe wel je ROLEX af anders is die gejat waar je bijzit!
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Jij zit toch tegenwoordig in Spanje, Reggie?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ries schreef:Je hebt dan dat doosje in je hand waar het contactje in zit, jammer dat je hem niet uit de auto kunt nemen want het kabeltje zit aan een blokje dat op zijn beurt weer vastgeklonken zit aan het doosje….
En de twee helften van het doosje lijken erg van elkaar te houden want zo 123 niet van elkaar te krijgen.
Volgens m’n herinnering heb ik die draadjes gewoon doorgeknipt en later weer aan elkaar gesoldeerd.
De 2 helften krijg je idd alleen van elkaar als je het doosje er uit hebt, want je moet pielen met 2 schroevendraaiers tegelijk.
Pas als je het doosje open hebt, zie je het gesmolten nokje.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dat dacht ik al, ja.
Àls je wat beter bij die stekker kon komen dan haalde je zo dat doosje met kabel en al er uit.
Zul je ook moeten als je een nieuwe koopt.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ries schreef:
Àls je wat beter bij die stekker kon komen dan haalde je zo dat doosje met kabel en al er uit.
Zul je ook moeten als je een nieuwe koopt.
Misschien met je dit maar eens aan Citroen schrijven
Vertel ze er dan gelijk bij dat ze de kabel wel een beetje langer mogen maken, op sommige plaatsen zou 5 cm meer zeeeeer welkom zijn.
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Even voor de goede orde, dit is een bekend probleem.
Een nieuw stukje plastic is dan niet echt een oplossing. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er bij het intrappen van het rempedaal gelijk een heleboel lampen aangaan. Dat geldt zeker als je een aanhanger achter je Xm hangt. Als je langdurig remt ontwikkelt zich nogal wat warmte in de voetschakelaar waardoor het plasic smelt.
Een betere oplossing is twee spijkertjes in het nokje zetten.
Gewoon 2 gaatjes door het nokje boren, spijkertjes er zodanig inzetten dat je de koperen plaatjes in de schakelaar bedient met de kopjes van de spijkers, Loctite erop, het teveel aan spijker dat nu buiten het rempedaal uitsteekt af"dremelen” en klaar. Gaat niet meer stuk.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Haal je dan wel eerst het hele doosje met kabel en al er uit?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Paul Cornelisse schreef:Even voor de goede orde, dit is een bekend probleem.
Een nieuw stukje plastic is dan niet echt een oplossing. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er bij het intrappen van het rempedaal gelijk een heleboel lampen aangaan. Dat geldt zeker als je een aanhanger achter je Xm hangt. Als je langdurig remt ontwikkelt zich nogal wat warmte in de voetschakelaar waardoor het plasic smelt.
Mee eens, een nieuw stukje plastic gaat ook smelten.
Paul Cornelisse schreef:Een betere oplossing is twee spijkertjes in het nokje zetten.
Gewoon 2 gaatjes door het nokje boren, spijkertjes er zodanig inzetten dat je de koperen plaatjes in de schakelaar bedient met de kopjes van de spijkers, Loctite erop, het teveel aan spijker dat nu buiten het rempedaal uitsteekt af"dremelen” en klaar. Gaat niet meer stuk.
Ook een goede oplossing Paul. Ik heb het volgende gedaan:
Een reepje aluminium rondgebogen. Gaatjes 3 mm door de uiteinden geboord. Gaatje 3,5 mm door het nokje geboord zodat het reepje een beetje verschoven kan worden. Een 3 mm boutje erdoor, met een ohmmeter goed afgesteld en daarna vastgedraaid. Werkt perfect en gaat ook nooit meer kapot.
Ries schreef:Haal je dan wel eerst het hele doosje met kabel en al er uit?
ja dat doosje opereren terwijl het nog onder het dashboard bungelt, lijkt me een onmogelijke opgave.
tenzij je gynaecoloog bent natuurlijk….
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hahaha, ja, dan heb je weinig keus.
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
par eXeMple! schreef:
ja dat doosje opereren terwijl het nog onder het dashboard bungelt, lijkt me een onmogelijke opgave.
tenzij je gynaecoloog bent natuurlijk….
Maar die mannen kunnen dan ook hun gang witten door de brievenbus.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc