Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroen23 schreef:arjan_verkade schreef:misschien kan je je computer ook wel resetten door accu pool er even een tijdje naast te hangen, zou wel eens kunnen dat daarna je lampje ook weer even uit is lijkt me.
let’s give it a try….........:51
it’s free and….............will cost you nothing
precies zo dacht ik ook
je moet alleen daarna je klok even instellen
en je radio niet te vergeten
arjan_verkade schreef:misschien kan je je computer ook wel resetten door accu pool er even een tijdje naast te hangen, zou wel eens kunnen dat daarna je lampje ook weer even uit is lijkt me.
Ik zal het eens proberen! Ik vond dit: op ebay. Dat lijkt me wel een leuk dingetje, schijnt compatibel te zijn met Citroen Xsara 1999 ISO en Citroen Xsara VRT 2000 ISO. Nu is het de vraag of het werkt. Zou wel leuk zijn, dan kan ik voortaan zelf m’n storingen uitlezen
turbomckwek schreef:arjan_verkade schreef:misschien kan je je computer ook wel resetten door accu pool er even een tijdje naast te hangen, zou wel eens kunnen dat daarna je lampje ook weer even uit is lijkt me.
Ik zal het eens proberen! Ik vond dit: op ebay. Dat lijkt me wel een leuk dingetje, schijnt compatibel te zijn met Citroen Xsara 1999 ISO en Citroen Xsara VRT 2000 ISO. Nu is het de vraag of het werkt. Zou wel leuk zijn, dan kan ik voortaan zelf m’n storingen uitlezen
ik dacht al,...........waar heb ik deze eerder gezien
kijk ffff op marktplaats.nl….......
dan rechts bovenal OBD2 invullen….
en vervolgens heb je ‘m ook zijn verschillende varianten
ik heb ook nog wel een schema kan je ‘m zelf maken en de software is freeware dus gratis via www te verkrijgen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:turbomckwek schreef:arjan_verkade schreef:misschien kan je je computer ook wel resetten door accu pool er even een tijdje naast te hangen, zou wel eens kunnen dat daarna je lampje ook weer even uit is lijkt me.
Ik zal het eens proberen! Ik vond dit: op ebay. Dat lijkt me wel een leuk dingetje, schijnt compatibel te zijn met Citroen Xsara 1999 ISO en Citroen Xsara VRT 2000 ISO. Nu is het de vraag of het werkt. Zou wel leuk zijn, dan kan ik voortaan zelf m’n storingen uitlezen
ik dacht al,...........waar heb ik deze eerder gezien
kijk ffff op marktplaats.nl….......
dan rechts bovenal OBD2 invullen….
en vervolgens heb je ‘m ook zijn verschillende variantenik heb ook nog wel een schema kan je ‘m zelf maken en de software is freeware dus gratis via www te verkrijgen
Oh ja ze staan ook op marktplaats. Maar daar wordt er toch meer voor gevraagd dan op ebay. Ik ben eerlijkgezegd niet zo’n zelf-maker ops: . Ik denk dat ik maar zo’n setje via ebay bestel, ik wil het wel eens proberen. En voor 59 euro kan ik me niet echt een buil vallen!
Ik (we) zijn benieuwd hoe het 1 en ander gaat verlopen
als het goed bevalt (ook slecht ops: ) dan hoor ik dat graag van je
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Ik (we) zijn benieuwd hoe het 1 en ander gaat verlopen
als het goed bevalt (ook slecht ops: ) dan hoor ik dat graag van je
Ik ben zelf ook benieuwd. Zodra ik meer weet (en de obd2 uitlezer heb geprobeerd) zal ik dat op het forum laten weten!
Ik heb ook een xsara 1.6(09-2000) op g3 gehad. Zelfde probleem. 2 computers die het af en toe niet eens waren (kon 3x per dag, maar ook 1 keer in de 6 weken zijn) Uiteindelijk hebben we, bij 80 dzkm, vervroegd afscheid van elkaar genomen.
Was toch een fijne auto.
Allez France
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
http://www.scantool.net de stekker(s) en de gratis software
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
reactie turbomckwek….
P0170 is de code voor een te arm mengsel.
ga hier verder niet op in zie mijn reactie bij autogas of iets dergelijks.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:reactie turbomckwek….
P0170 is de code voor een te arm mengsel.
ga hier verder niet op in zie mijn reactie bij autogas of iets dergelijks.
vandaar m’n eerder geplaatste opmerking:
als het zich alleen bij gas voordoet zou je het gassysteem eens iets rijker kunnen laten afstellen….....verbruik gaat dan wel iets omhoog maar blijft het lampje mischien wel uit
oldenhage schreef:
.......hoef ik zelf geen layout meer te maken is ook nog op schaal zo te zien
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt allemaal, ik heb in elk geval genoeg inspiratie om het een en ander te proberen . Ik zal jullie zo nu en dan nog wel eens op de hoogte brengen!
ja oke, de boel resetten.
maar na X km is die lamp weer terug, dus wat voor zin heeft dat.
dan kan je gaan stoeien om die dingen exact op die waarden te zetten zoals eerder aangegeven.
(lijkt me overigens goeie info)
maar los vanit alles, LPi is erg gevoelig voor storingen, ik zou eigenlijk willen stellen extreem.
teminste, als je het afsteekt tegen een carburateur instalatie met een simpele verdamper.
dan blijft er namelijk alleen een keer extra bougie’s en kleppen stellen over.
tegenover injectors wisselen en wat die’s mee zij.
dus kortom door de bocht, LP(g)i rijden is in een moderne injectie mobiel zwaar kl*ten.
of heb ik het dan mis?
groetjes van wuppie.
die al ziek word van zn electronisch geregelde verdamper.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kreazyV8wuppo schreef:ja oke, de boel resetten.
maar na X km is die lamp weer terug, dus wat voor zin heeft dat.
dan kan je gaan stoeien om die dingen exact op die waarden te zetten zoals eerder aangegeven.
(lijkt me overigens goeie info)
maar los vanit alles, LPi is erg gevoelig voor storingen, ik zou eigenlijk willen stellen extreem.
teminste, als je het afsteekt tegen een carburateur instalatie met een simpele verdamper.
dan blijft er namelijk alleen een keer extra bougie’s en kleppen stellen over.
tegenover injectors wisselen en wat die’s mee zij.dus kortom door de bocht, LP(g)i rijden is in een moderne injectie mobiel zwaar kl*ten.
of heb ik het dan mis?
groetjes van wuppie.
die al ziek word van zn electronisch geregelde verdamper.
boel zelf resetten was ook bedoeld zodat hij zelf makkelijk kon testen of het probleem op bezine zich ook voordoet.
het probleem zal zich er helaas niet door worden opgelost.
Correct me if I’m wrong, maar een LPi gasinstallatie is toch van Vialle? Ik heb een AG gasinstallatie, volgens mij ook wel SGi genoemd. Al zou ik niet kunenn zeggen wat het verschil is tussen LPi en SGi, als er al een verschil is, behalve een andere fabrikant.
kreazyV8wuppo schreef:ja oke, de boel resetten.
maar na X km is die lamp weer terug, dus wat voor zin heeft dat.
dan kan je gaan stoeien om die dingen exact op die waarden te zetten zoals eerder aangegeven.
(lijkt me overigens goeie info)
maar los vanit alles, LPi is erg gevoelig voor storingen, ik zou eigenlijk willen stellen extreem.
teminste, als je het afsteekt tegen een carburateur instalatie met een simpele verdamper.
dan blijft er namelijk alleen een keer extra bougie’s en kleppen stellen over.
tegenover injectors wisselen en wat die’s mee zij.dus kortom door de bocht, LP(g)i rijden is in een moderne injectie mobiel zwaar kl*ten.
of heb ik het dan mis?
groetjes van wuppie.
die al ziek word van zn electronisch geregelde verdamper.
natuurlijk een carbarateurtje is leuk en ......simpel
maar hij is niets voor niets naar het stenen tijdperk verbannen
denkt alleen maar eens aan die handmatige :26 choke
en het resetten hebben we aangeraden (zie vorige !!!!!!!! sugesties)
om te zien of het probleem zich voordoet bij zowel op gas als benzine
of alleen op gas
lees nou voortaan eerst eens de voorgaande suggesties/opmerkingen.
dan als een systeem je boven de pet gaat dan gelijk maar oordelen dat het een kl(^%$ ......systeem is.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.