3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Vraag over gs birotor
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 19 september 2008 10:20 PM
  [ # 31 ]
DoctorPallas schreef:

En trouwens, waarom noemt er iemande de Birotor “GZ”?
GX-G = GS, waarbij GX-GG = Birotor.
GX-Y = GSA.

Omdat ie ook wel zo genoemd werd, de Citroen GZ.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 20 september 2008 07:08 AM
  [ # 32 ]
DoctorPallas schreef:
eviltwin schreef:

De Birotors zijn trouwens niet zo maar bruin metallic ze zijn bicoleur! lichte body, donker dak, of andersom bijv:

Niet helemaal waar. De kleuren waren:
[..]

heuh? dat is toch precies wat ik zei.

En trouwens, waarom noemt er iemand de Birotor “GZ”?

Niet zo maar iemand, dat is de aanduiding die oa. Paul Magès gebruikte in de officiële rapportage over het project.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 20 september 2008 12:24 PM
  [ # 33 ]
eviltwin schreef:

heuh? dat is toch precies wat ik zei.

Ja, maar ze waren ook in 1 kleur beschikbaar en dat miste in je zin.  Wink

eviltwin schreef:

Niet zo maar iemand, dat is de aanduiding die oa. Paul Magès gebruikte in de officiële rapportage over het project.

Heb ik ook weer wat geleerd Very Happy

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 november 2008 01:02 AM
  [ # 34 ]

Hallo, ja ik heb een Birotor. Moet nog door de APK, geen tijd…. dus die komt de eerste 6 maanden noch niet op de weg. Volgende zomer.
Over het gewicht van die blokken: Een Birotor blok is niet echt licht, en zeker zwaarder als een 1300 CC luchtgekoelde motor, maar zeker een stuk lichter als de gietijzeren CX blokken. ( Voor de vergelijking: Een 2.7 liter V6 blok uit de Sm weegt vele kilo’s MINDER dan een DS23 blok!). En dan komt daar het subframe bij, de CX voorwielophanging, de gekoelde remschijven, de half-automaat….. de waterkoeling.
Waarom Birotor: Zeker niet om veel te rijden, maar als verzamelobject. Het rijdt echt anders: De motorklinkt als een turbine, en het rijgedrag lijkt op een CX ( en de prestaties ook). Dan maken een paar nadelen bij een paar duizend KM per jaar ook niet veel uit.
Mocht er iemand nog vragen hebben over Birotors, stuur een berichtje.

groet,

Peter


Sad  Sad

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook