




























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of was het niet gewoon kunstleer, zonder metaal eronder?
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DriverD schreef:Dat “lapje” boven de choke is bij een half-automaat standaard. Bij een handgeschakelde DS staat hier het schakelschema (4-bak of 5-bak).
Bij een half-automaat is dat niet nodig: daarbij zie je het schakelschema onder de pook, op de console.
Dank voor de uitleg.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:
Alleen ‘75-er DS-en hebben vanaf nieuw gelaste bollen. Tot 1970 had je deelbare bollen met losneembare demper en van 1970-1974 deelbare bollen met gefelste dempers. Het gaat er ook om hoe je er zelf mee rijdt, maar ik houd wel van een soepel geveerde auto.
Beetje vervuilen van je topic, maar…hoe onderscheid ik deelbare bollen van elkaar? Ik begrijp dat ik deelbare bollen van 67-69 moet zoeken als ik de demperkarakteristiek wil versoepelen .
Heb nu wel deelbare bollen, maar de auto is van 1972, dus zullen wel verkeerde zijn.
Of kun je de felsrand-bollen ook versoepelen, wellicht
:





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij de deelbare bollen die je zoekt, zie je een moer onder de bol uit steken. Deze moer houdt de demperplaatjes bij elkaar.
Felsrandbollen kan je ook versoepelen, maar dan moet je gaan boren.
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bedankt voor je respons, boren is niet mijn eerste optie, maar weet nu waar op te letten (deze emoticon is echt leuk)





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Woensdag en donderdag was ik in Duitsland met de DS: Woensdag Nijmegen-Ingolstadt (bezoek aan de Audi-fabrieken, inclusief produktielijn), ‘s avonds hotel in Würzburg, donderdag terug naar Nijmegen, via de Ludolfs Ze waren weer met opnames bezig voor de nieuwe serie.
De DS liep heel goed, alleen op de heenweg ben ik ff gestopt omdat de motor soms ff haperde. Contactpunten bleken bijna niet meer open te gaan. Na 5 minuten sleutelen liep de motor weer als een Zwitsers horloge.
Vandaag de 123-ontsteking dan toch maar eens gemonteerd. Deze 123 had ik al weer een paar weken/maanden liggen. Montage ging goed. Nulpunt op riemschijf had ik al eens opgezocht en gemerkt. Motor loopt goed, maar dat deed ie daarvoor ook al. Toerenteller deed het niet bij de proefrit, morgen ff aansluiten.
Citroen!
Wat vonden ze daar van je DS, of mocht je niet door Tor 1?
Heb zelf laatst de DS pal voor draaideur van het kantoor van Toyota Motor Europe in Brussel geparkeerd. De sigaretten van de eeuwig rokende Japanners buiten de ingang vielen uit hun mond. Ivoire Borely tussen al die grijze en zwarte Anvenses, twas een prachtig gezicht. En natuurlijk proberen m’n gezicht in plooi te houden toen ik aan ze voorbij liep op weg naar binnen.
Weer weg rijden was nog mooier, de dame zakt nl redelijk snel.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn gesprekspartner daar, een ingenieur van Versuch, vond het wel een beetje raar om zo ver met zo’n oude auto te rijden, maar hij vond het wel mooi.
Bij Ford Köln maakte ik hetzelfde mee als jij bij Toyota Europe. Alle Ford-medewerkers die buiten pauze hielden verdraaiden hun nekken toen we met de DS het Ford-parkeerterrein opreden.
Vandaag de toerenteller weer aangesloten en de 123-ontsteking iets later gezet, omdat de auto licht pingelde onder belasting.
Komend weekend met de DS naar Parijs, om de Rétromobile te bezoeken.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zojuist terug gekomen uit Parijs, 1526km zonder problemen. Fijne reisauto’s, die DS-en.
Citroen!












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
leuke foto!
Mooi foto. Hoe was de retromobile?






























Totaal aantal Berichten: 11800
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Erg mooie foto. Wordt denk ik nieuwe wallpaper
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Parijs was erg leuk en Rétromobile ook goed te pruimen. Veel mooie Franse auto’s, boeken, onderdelen. Heb nog leuke Panhard-onderdelen kunnen kopen.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Eerst een waarschuwing:
Mijn vriendin zegt dat sommige van de hier volgende plaatjes niet geschikt zijn voor jeugdige kijkers!
De DS verbruikte de laatste tijd koelvloeistof. Ik kon geen uitwendige lekkages ontdekken, dus heb ik het kleppendeksel maar eens gelicht:
Geen schone olie op de cilinderkop, maar een beetje een smurrie (waarschijnlijk olie en koelvloeistof gemengd).
Kop gelicht:
Geen rampen te zien, wel 4 scheurtjes in de kop, steeds van het bougiegat naar de inlaatklepzetel.
(Waarschijnlijk moeilijk te zien op de kleine foto. Op de grote foto op “mijnalbum.nl” zie je het beter.)
Beetje lege motorruimte zo:
Cilinderwand:
De klepstoters waren allemaal gepit, dus die ga ik vervangen:
De motorsteunen zijn nu ook prima bereikbaar, dus die zijn ook meteen aan de beurt: motorsteunrubbers vervangen:
Oud en nieuw:
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25646
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>