2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe turbo
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 september 2008 03:21 AM
  [ # 16 ]

Ik denk dat Tilanus “klonk"bedoeld

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 20 september 2008 11:11 AM
  [ # 17 ]

Bij mij waren twee lagerbussen van de stabilisatorstang stuk. Dit had als gevold dat bij ongelijke belasting van de voorwielen (dus meer links of meer rechts) de stabilisatorstang niet goed zijn werk deed en dus de krachten niet over beide wielen overbracht. De stang zat wat los. Kan verder geen kwaad, maar het is geen prettig geluid/gevoel.

Wanneer je met 1 wiel bijv. door een kuil of over een wat hoge/diepe putdeksel reed, hoorde je echt een heel knokkend geluid, vergezeld met een dito gevoel in het stuur. Hoorde en voelde een beetje alsof het betreffende wiel niet helemaal goed vast zat. Alsof het wat speling op de naaf had. Bij Citroën A’dam hadden ze het nog niet eerder gezien.

Profiel  
 
Testedoene
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 12-05-2006

Gepost: 20 september 2008 08:06 PM
  [ # 18 ]
tilanus schreef:

Bij mij waren twee lagerbussen van de stabilisatorstang stuk. Dit had als gevold dat bij ongelijke belasting van de voorwielen (dus meer links of meer rechts) de stabilisatorstang niet goed zijn werk deed en dus de krachten niet over beide wielen overbracht. De stang zat wat los. Kan verder geen kwaad, maar het is geen prettig geluid/gevoel.

Wanneer je met 1 wiel bijv. door een kuil of over een wat hoge/diepe putdeksel reed, hoorde je echt een heel knokkend geluid, vergezeld met een dito gevoel in het stuur. Hoorde en voelde een beetje alsof het betreffende wiel niet helemaal goed vast zat. Alsof het wat speling op de naaf had. Bij Citroën A’dam hadden ze het nog niet eerder gezien.

Yep, heb ik ook…. Ze maken zich er ook geen zorgen in maar ‘t is wel irritant.

Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 20 september 2008 08:27 PM
  [ # 19 ]

In je Xsara?  Rolling Eyes

Vreemd dat datzelfde euvel dan in zowel de Xsara als de C4 voor komt. Hebben ze bij jouw aangegeven wat de oorzaak is?

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 22 september 2008 01:54 AM
  [ # 20 ]

Valt ze in ieder geval één keer iets op in Amsterdam…...

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 september 2008 02:07 AM
  [ # 21 ]

Ze kunnen toch gewoon e garante aanvragen aast elkaar neerleggen en dan weet je waar een probleem is ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 22 september 2008 01:27 PM
  [ # 22 ]
tilanus schreef:

In je Xsara?  Rolling Eyes

Vreemd dat datzelfde euvel dan in zowel de Xsara als de C4 voor komt. Hebben ze bij jouw aangegeven wat de oorzaak is?

Bij de Xsara komt waarschijnlijk het geluid van de voorwielen (althans, dat was bij de mijne zo).
Met de GC4P geen probleem op dit vlak, ook geen probleem met olielekjes.

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 01 oktober 2008 01:05 PM
  [ # 23 ]

als een turbo ernstig lekt, dan hoor je de boel toch fluiten gewoonlijk van de druk, zeker bij zulke zware turbo’s als bij de 1.6HDI, of zie ik dit verkeerd? (Ik veronderstel dat de turbo redelijk zwaar is om aan de 110 pk te komen)

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 oktober 2008 01:28 PM
  [ # 24 ]

Er zit geen extra zware turbo op hoor. Is een ‘gewone’ twinscroll Garrett. De combinatie met een zestienklepskop en geavanceerde inspuittechnieken, plus een intercooler is voldoende voor 110pk. En volgens mij moet het geen probleem zijn om wat meer eruit te halen Wink

Een turbofluit is overigens niet slecht hoor. Die van mij die blaast er ook lustig op los. Vind het wel gaaf, zeker met een raampje open Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 12:20 PM
  [ # 25 ]
DigiDaan schreef:

Er zit geen extra zware turbo op hoor. Is een ‘gewone’ twinscroll Garrett. De combinatie met een zestienklepskop en geavanceerde inspuittechnieken, plus een intercooler is voldoende voor 110pk. En volgens mij moet het geen probleem zijn om wat meer eruit te halen Wink

Een turbofluit is overigens niet slecht hoor. Die van mij die blaast er ook lustig op los. Vind het wel gaaf, zeker met een raampje open Cool

Dank u voor de uitleg, zover had ik nog niet gedacht, ben dan ook een halve leek als het op auto-techniek aankomt. Ik dacht aan het fluiten omdat een collega dat eens heeft voorgehad, en paar km verder was er een rookwolk en een stilstaande auto zonder turbo .

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 10 november 2008 05:18 PM
  [ # 26 ]
tilanus schreef:

Hier zeg maar…

Dus niet aan de kant van de turbo, maar wel boven de dynamo.

bij mijn xsara picasso 16 Hdi 110pk,bjr 2005 heb ik juist hetzelfde probleem,hier kan men echter niet spreken van lekkege maar van zweten.Bij mijn volgende onderhoud (60.000)ga ik het eens voorleggen bij de dealer en horen wat zij zeggen

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 04 december 2008 04:44 PM
  [ # 27 ]
johan20 schreef:
tilanus schreef:

Hier zeg maar…

Dus niet aan de kant van de turbo, maar wel boven de dynamo.

bij mijn xsara picasso 16 Hdi 110pk,bjr 2005 heb ik juist hetzelfde probleem,hier kan men echter niet spreken van lekkege maar van zweten.Bij mijn volgende onderhoud (60.000)ga ik het eens voorleggen bij de dealer en horen wat zij zeggen

Gisteren auto binnen gedaan voor onderhoud,ze hebben gekeken naar het lek en hebben de buis losgemmakt aan de connectie en nieuwe dichtingspasta rond gedaan,dit zou normaal gezien opgelost moeten zijn.
Volgens de garage is het normaal dat de turbo een beetje olie doorlaat. Surprisedops:

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 04 december 2008 08:06 PM
  [ # 28 ]

Het kan mijns inziens niet normaal zijn dat olie op plekken komt waar het niet hoort. Olie hoort in de motot te zitten en niet op de motor

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 04 december 2008 08:49 PM
  [ # 29 ]
hbeck schreef:

Het kan mijns zinziens niet nnormaal zijn dat olie op plekken komt waar het niet hoort. Olie hoort in de motot te zitten en niet op de motor

Ik kan misscien beter bij jou in onderhoud komen?Spijtig is het een beetje te ver! Rolling Eyes

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 04 december 2008 10:10 PM
  [ # 30 ]

Het kan toch alleen maar onzin zijn als iemand dat gaat beweren

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook