Vandaag was een leerzame dag, ik was met een vriend van me bij J. Dekker geweest, een ID/DS specialist in De Weere. Ze hadden daar even naar de startmotor kwestie gekeken en ontdekten onderandere iets bijzonders waarvan ik dacht dat het zo hoorde..
Het startrelais bevind zich bij mij aan het chassis tussen de accu en het verwarming gedeelte. Buiten dat was het startrelais ooit van een startmotor afgehaald waar deze dus op zat en gewoon eraan geschroefd, niks mis mee zeiden ze, gewoon het betere beun de haas werk.
Maargoed, even wat testen met starten zonder bobine en nog iets zonder aardedraad..
Het bleek dus dat het relais bleef hangen als je hem met het contact start, bij het starten van met de knop op het relais doet hij dat niet.
Als hij blijft hangen na het starten en je geeft een klap op het relais ging hij wel uit dus het relais blijft plakken zegmaar..
De beste man heeft me een ander meegegeven dus het valt alles mee wat er aan gebeuren moet gelukkig. Morgen maar weer even sleutelen dus
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik wist het…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Nou inderdaad..
Gisteren heb ik voor het eerst de truuc met de hamer op de startmotor toe moeten passen omdat de startmotor niks deed zegmaar..(na een eerdere startpoging vlak daarvoor) Het startrelais hoorde je wel klikken.
Na de truuc met de hamer deed ie het weer.
De andere malen dat ik weer startte was er niks aan de hand, pak hem beet 6 keer. Gewoon prima.
Ik vroeg me af wat dit zegt over de startmotor? Deze heb ik eind augustus nog laten reviseren
Nick
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dit heeft te maken met de elektromagnetische koppeling die het tandwiel van de startmotor koppelt aan de tandkrans op het vliegwiel. Deze in -en uitgaande beweging loopt niet fijn en moet misschien gereinigd en gesmeerd worden. Maar bij een startmotorrevisie had dit meegenomen moeten zijn….
Dus terug met dat ding naar de reviseur!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij hete motor heb je dit ook soms. Een hete spoel heeft minderkracht en daardoor schuift de as niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oke.. nouja ik ga hem niet meer na laten kijken, ik weet dat de vorige eigenaar hem al minstens 2 keer heeft laten reviseren of zelf wat gedaan, dat weet ik niet.
Maar hij moest nog wel een paar jaartjes mee gaan volgens deze meneer die hem voor het laatst had gereviseerd.
Ik kijk het nog even aan, het is nu 1x gebeurd
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
En bij een snoek heb je nog altijd… je slinger!
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ted.kampen schreef:En bij een snoek heb je nog altijd… je slinger!
Niet bij de 5 bak…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of een automaat…..
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.