Vraagje,
Wie kan mij helpen aan een tekening eventueel met onderdeel nummer van de slang die aan de accumulator zit. Ik heb bij mijn `94 Xantia 2.0
last van lekkaga tussen de slang en de accumulator (veerbol)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vergis je er niet in. Het kan zomaar de accumulator zelf zijn. Er zit namelijk een plastik bakje onder waar de retourslang op komt. tussen het metaal en dat bakje zit een pakking die op den duur gaat lekken. HEt lijkt dan net of de slang lekt maar 9 van de 10 keer is dit niet zo. Ik spreek uit ervaring. kijk maar eens hier
een nieuwe slang is erg duur, ik geloof zo rond de 150 euro’s of misschien wel meer. Een drukregelaar kost op de sloop €50 en je kan zelfs wel een van een 1.8 ofzo nemen dat past gewoon. Kan wel zijn dat de bol die daar op zit leeg is maar je weet dan wel snel of het lekken voorbij is.
Tipje mocht hij wel lekken op de retourslang kan je ook een stukje branstof leiding halen. De dikste maat dat past net drie slangenklemmen en een busje dat in beide slangen past. retour slang door knipper nieuwe stuk er tussen en klaar ben je voor weinig klaar. De druk is laag omdat het retour is.
Maar ik gok op de drukregelaar die kapot is.
Lekkage
Tja, als ik de auto op een garageput zet en maak de leiding + drukregelaar schoon dan lekt hij tussen de leiding en de regelaar zelf.
Het kan dus id ook de regelaar zelf zijn, zoja is dit wel makkelijk zelf
te doen ivm de druk die op de bol staat. Ik kan gebruik maken van een put dat is het probleem niet.
Gaat het niet teveel in de papieren lopen ? Is dan mijn tweede vraag.
Heb nog een ander probleem namelijk en dat zijn waarschijnlijk twee bouten van de dynamo die in het blok zitten zijn afgebroken, dus tja
wat is verstandig ?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Nee dit hoeft niet duur te zijn hoor gewoon op de sloop een ander halen. Ik betaalde toen 50 euro en je kan ook wel een van 1.8 nemen of zo dat maakt niet uit. Auto in de laagste stand zetten druk eraf door middel van de ontlast bout op de drukregelaar. Dat is een bout die in de regelaar zit, steek 11 volgens mij, een kwartslag los en je hoort hem dan sissen. Dan is de druk weg. Er komt dan nog wel wat olie uit de slang als je deze los haalt dus let daar ook even op, met water douchen is prettiger. Let er ook op de metalen hoge druk leiding hier hoort nog een rubbertje op het nippeltje te zitten. Deze moet je er wel weer bij op doen. Het kan zijn dat op je “nieuwe” deze er nog inzit en twee is te veel. Ik heb hem vervangen zonder smeerput dus met kan alleen maar beter gaan.
Wat betreft je dynamo je kan de afgebroken bouten uitboren en er weer nieuw draad in draaien. Is wel een rot klus maar is ook niet duur.