Wat heerlijk om eindelijk eens een keer in een leuke file te hebben gestaan.
(forumlid) Hugo en ondergetekende waren zo rond een uur of half 9 uit Wapserveen weggereden. Bij Staphorst werden we van de snelweg afgewenkt door een DS rijder. Bij het plaatselijk hotl stond nog een DS. Het bleek de DS club noord-nederland te zijn die in ‘colonne’ zou rijden. Nou, verder dan die 2 DSsen kwam die colonne niet, en wij zijn hun ook weer kwijtgeraakt op de snelweg. Onderweg een boel Citroen’s gezien, vanuit elke
bolide werd een handje opgestoken. Naarmate we dichtre bij Utrecht in de buurt kwamen, voelden wij ons steeds sterker in de C15. Allemaal zielsverwanten. Binnen in de Veemarkthallen was het al gezellig druk toen wij binnenkwamen. Vooral de Visa 1000 pistes en de BX Cabrio trokken mijn aandacht. Pffertjes gegeten, en toen maar eens buiten kijken. Helaas regende het, maar het was wel de moeite waard. Enkele Tissier CXen gezien. Verder natuurlijk de gebruikelijke ‘meuk, maar wel harstikke leuk!! Door drukte en regen zijn we rond een uur of half 2 weer huiswaarts gekeerd. Kwam goed uit, want de C15 van Hugo had dringend onderhoudt nodig. De onderste motorsteun, en de gloeierij was aan gort. Dus wij hebben een welbesteed CitroMiddagje gehad!!
Test
Kijk, dat is nou meteen het probleem als je in een wat meer recente Citroën rijdt: Wij kwamen in onze Xsara ook een heleboel andere Citroëns tegen op weg naar de Citromobile, maar wij werden compleet genegeerd. Waarschijnlijk zo van “och ja een citroën, maar die mensen hebben er waarschijnlijk niets mee en zijn gewoon op weg naar oma of iets dergelijks”.
Ik bedoel hier verder niets mee te zeggen hoor, het is immers ook wel een beetje waar. Veel mensen die in een recente Citroën rijden, zijn bij toeval in een Citroën terecht gekomen en hebben niets bijzonders met het merk. Een oude Citroën, daar kies je veelal heel bewust voor omdat je gek bent van het merk of het specifieke model.
Daarom lijkt het me heerlijk om over een tijdje een mooie BX of CX )of iets anders) te hebben. Dat speciale gevoel.
jaco schreef:Kijk, dat is nou meteen het probleem als je in een wat meer recente Citroën rijdt: Wij kwamen in onze Xsara ook een heleboel andere Citroëns tegen op weg naar de Citromobile, maar wij werden compleet genegeerd. Waarschijnlijk zo van “och ja een citroën, maar die mensen hebben er waarschijnlijk niets mee en zijn gewoon op weg naar oma of iets dergelijks”.
Ik bedoel hier verder niets mee te zeggen hoor, het is immers ook wel een beetje waar. Veel mensen die in een recente Citroën rijden, zijn bij toeval in een Citroën terecht gekomen en hebben niets bijzonders met het merk. Een oude Citroën, daar kies je veelal heel bewust voor omdat je gek bent van het merk of het specifieke model.
Daarom lijkt het me heerlijk om over een tijdje een mooie BX of CX )of iets anders) te hebben. Dat speciale gevoel.
Herkenbaar…
Maar aan de andere kant.
Als ik de HDI blok hoor snorren,
De climate control haar werk voel doen,
In de prima stoelen zit,
Ruim 90.000 in twee jaar zonder problemen rij,
Geen ongewenste aandacht heb van inbrekersvolk,
Geen ongewenste aandacht heb van Politievolk,
ABS en 4 airbags heb,
Dan prijs ik me ook wel gelukkig in de Xsara… Anoniem aan het genieten
Zo, deze Citromobile zit er voor ondergetekende weer op.
Anders dan vorig jaar, toen ik met de Ds kon gaan (al was dat geen succes). minder publiek, minder goed gevulde parkeerplaats, wat minder stands? En weel minder handel dan een jaar of wat geleden op de parkeerkplaats. Weinig auto’s met te koop achter het glas. Jammer, omdat ik nu niet huiswaarts kon gaan met een XM van me eigen….
Er stond genoeg mooi spul, heb ook zelf in wat bakken staan rommelen met voor mij herkenbare onderdelen, en ook nog iets gevonden wat ik echt nodig had (maar nog lang niet alles ).
En ook heel veel mensen gesproken vanuit de club, het forum en andere citrofielen. Een welbestede dag, en erg jammer dat het niet in de buurt ligt, want anders zou ik gewoon twee keer gaan.
Zondag koopjesdag? Ik weet het echt niet…... Prijzen van onderdelen, modellen en complete auto’s waren toch erg variabel naar mijn idee, en ook niet altijd even duidelijk…..
Ik heb een leuke dag gehad, en voor wie nog mag gaan alvast veel plezier.
BTW, :burninhell ook de BBQ op de rotonde gezien?
Was geen citroen, maar wel goed verzorgd….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Wilde wat foto’s plaatsen. Iemand nog wat webspace over??
@Auzz:
Dat is ook het dubbele. Ik kan me volledig vinden in jouw argumenten voor de Xsara en ben zelf ook heel gelukkig met onze Xsara. Maar tegelijkertijd wordt ik heel erg opgewonden als ik een oude Citroën zie rijden en wil ik op dat moment niets anders dan daar instappen en verder rijden.
Ik wil the best of both worlds, zeg maar. En zoiets zal het ook worden, de Xsara blijft en voor speciale/leuke ritten komt er (wanneer?) een mooie klassieker bij. Het liefst een CX, maar of dat te betalen is voor mij is nog even de vraag.
En Superpetur: Een barbeque? Cool. Hopelijk was het zo’n duitse met een berg Bratwursten erop
O ja, ik heb trouwens al wel m’n eerste CX en SM aangeschaft (schaal 1 : 43 wel te verstaan).
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
superpetur schreef:
BTW, :burninhell ook de BBQ op de rotonde gezien?
Was geen citroen, maar wel goed verzorgd….
MVG, Peter
jups heb er nog flink voor in de file gestaan zelfs
maar ja beter in de file voor een brandende ford dan voor een niet brandende ford haha
Die verhipte file….. Daar ging het met de DS van mij vorig jaar dus bijna fout….. Bijna, zeg maar helemaal…... Gloeiende Stoplamp, schokkend rijgedrag, vaag schroei luchtje….
Dit jaar meegereden in de XM serie 2 van een vriend. Heerlijke reiswagen, geef ik toe, maar toch niet het DS veercomfort… En we hadden besloten om die file maar eens te omzeilen, en dat lukte redelijk. Hoe? Kijk eens in een stratenboek Kun je een afslag eerder of later nemen, en kun je zonder probleem naar de bewuste rotonde bij de locatie karren. En vanaf daar, tjsa, gewoon wachten tot je het terrein op mag….. en daar heb ik met mijn DS ghewoon het geduld niet voor, die kan niet zo goed over lang stilstaan na een dikke 100 km vlot over de snelweg zweven…..
Maar met een beetje mazzel, volgend jaar misschien weer met de eigen DS, als ik alle narigheden heb weggewerkt. Vandaag in elk geval weer 1 goed onderdeel daaarvoor aangeschaft, dus wie weet
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Vandaag om 10.00u vertrokken vanuit Almelo, vervolgens de hond geparkeerd in Rijssen.
rond 11.20u stonden we in de file in Utrecht, het was rond 12u dat we het beursterrein betraden…
beetje wisselvallig weer, wel veel gezien.
binnen was het tussen 12 en 13u te druk bij de stands om alles goed in je op te nemen, wel genoten van de poffertjes.
om 14u was het zowaar droog tijdens de start van de Bob-parade met de 400 eenden…
vrachten foto’s gemaakt, bijna nog die gekke Bibendum van de collega’s (sorry Michelin) aan de kant gedrukt.
goed georganiseerd trouwens !!
toen de laatste eend weg was (een uur later !!) maar weer een rondje langs de stands gemaakt; m’n egaa vooral lettend op instaplijsten voor een C3 (nergens te koop, niet zo verwonderlijk, daar er veelal materiaal voor oudere Citroens wordt aangeboden).
na twee uur zoeken EINDELIJK de zo langverwachte 1:87 modellen van Norev gevonden: de C4 in 3-deurs en 5-deurs !!
(staan inmiddels te pronken in m’n vitrinekasten)
Nog even een eend als plastic speelauto gekocht voor m’n kleine neefje, en een 2CV-kleurboek voor m’n nichtje (we moeten immers Citrofielen kweken van dat duo)
Na afloop (het was bijna 16u) maar aangesloten in de file bij de uitgang, het heeft zo’n half uur gekost om vanaf het Veemarktterrein de autosnelweg te bereiken (...)
Na een kort etentje bij Tolnegen eerst maar even m’n schoonvader warmgemaakt voor morgen (dan gaat hij Utrecht onveilig maken).
Nu moe maar voldaan op de bank neergeploft….
nog een tip voor volgend jaar: is het niet mogelijk om het parkeren van de bezoekers wat te reguleren qua type ?
lijkt me schitterend om dat eens te zien !
(wel een enorme logistieke uitdaging…)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ook naar Citromobile geweest. Aangekomen rond het middaguur, en terug naar huis vertrokken na het sluitingsuur. Heen en terug 471 kilometer…
Citromobile was dit jaar even goed als de vorige jaren, alleen jammer dat het weer wat tegen viel…
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
mobile
Ja hoor, ik heb het ook weer gehaald zonder kokende motoren en dat soort dingen. Dat is me een paar jaar geleden wel gebeurd en dat was geen pretje, op de rotonde..
BBQ aldaar? net gemist gelukkig, ik zag iedereen stil staan en toen heb ik maar alvast mijn nieuwe grilletje gemonteerd, nuttiger dan in de file staan. Verder nog een “fuel-cat"gekocht, en nou maar hopen dat het doet wat het beloofd; ik kan volgens de verkoper 400.000 (!!) km loodvrij rijden op dat dingetje.. Je krijgt er een beetje een Tell-Sell gevoel bij(Hé JIm!, Wauw, gewéldig John) maar als het goed is houdt dit mijn klepjes en kopjes gezond, en 86 euri is met een tankje of tien eruit.
Alle oude bekenden waren er weer, en ik heb ook wel wat forum auto’s herkend, maar geen eigenaars erbij. Volgend jaar toch maar een lokatie op het terrein claimen.
Iemand zin om naar Duitsland te rijden in september?
Groeten allemaal
beetje domme rotonde trouwens…
op 3/4 van het ding kwam ik erachter dat ik op de linksafstrook stond, terwijl ik toch echt RECHTDOOR moest…
mocht die witte CX die naast me stond last van me hebben gehad (ondanks m’n snelle Sensodriveflipperactie), sorry daarvoor… ops:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het was voor ons een erg mooie dag. Onderweg, tijdens een benen-strek-stop zijn wij aangesloten bij de Citroën Club Friesland die op het zelfde parkeerterein stonden, erg leuk.
Natuurlijk kwamen wij onderweg de nodige Citroëns tegen, wat een sfeer!!!
Maar het mooiste vond ik nog de man die aan het einde van de dag bij de veemarkthallen wegfietste met een 2cv-bolk achter op de fietskar. Helaas konden we de camera er niet snel genoeg bij pakken, maar het leek erg ludiek.
Op de terugreis kregen we ook nog de nodige aandacht, een Nissan (of een ander merk Jappenbak…) haalde ons in en reed voorbij met de duimen omhoog!
Het valt mij trouwens op dat ik meer aandacht krijg van liefhebbers als ik in mijn GS zweef, terwijl niet-liefhebbers meer aandacht schenken aan mijn 2cv.
Verder heb ik nog een autohandboek voor mijn GS weten te bemachtigen, een (ja, helaas maar 1…) gasveer voor mijn achterklep en een aantal spulletjes om mijn 2cv weer door de APK te krijgen.
Al met al een geslaagde dag waarbij ik ogen te kort kwam om het hele parkeerterein in mij op te nemen. Volgend jaar zijn wij er zeker weer bij!
(morgen maar eens even de foto’s uploaden…..)
Was een gezellig dagje samen met Gerard Maas, Weefje en alle bekende gezichten die ik tegenkwam.
Een groot verschil met vorig jaar, toen had ik net mijn (prive) ZX en kende ik nog niemand, volgens mij was ik toen nog geen lid van dit forum :
Het is daar niet eenvoudig op die rotonde, vooral niet als je helemaal rond moet om de snelweg richting België te nemen. En daarbij, eer je rond bent heb je al drie maal voor het rode licht gestaan !
Een rotonde met verkeerslichten lijkt me behoorlijk verkeerd. Ofwel plaats je verkeerslichten, ofwel maak je een rotonde, maar toch niet allebei ???
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)