citrofiel!ik? schreef:Dat interieur zie je wel veel bij engelse 16v´s, nog nooit een nederlandse gezien die het origineel zo heeft .
En toch is dit interieur ook origineel in Nederland geleverd. Mijn 16V (ook een groene) heeft dit interieur ook. Volgens mij hebben alle BX-en 16V die volgens de specificatie van modeljaar ‘91 gebouwd zijn dit interieur. Veel Nederlandse 16V’s met een kenteken uit 1991 zijn al voor modeljaar ‘91 (dus vroeg in 1990) gebouwd en hebben lang op voorraad gestaan. Kijk maar eens naar de organisatienumemrs van deze auto’s.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijven
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijven
De 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
mpostma schreef:Citroenbx schreef:Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijvenDe 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….
DX-VB-34 dacht ik….
@BX19TZi leuke aankoop, veel plezier ermee.
en km’s zeggen niks. Mijn sport heeft ook meer dan 3 ton gelopen en je merkt er niks van. Die 16v blokken zijn ook gewoon goed bij normaal gebruik
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
michel-16v schreef:mpostma schreef:Citroenbx schreef:Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijvenDe 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….
DX-VB-34 dacht ik….
@BX19TZi leuke aankoop, veel plezier ermee.
en km’s zeggen niks. Mijn sport heeft ook meer dan 3 ton gelopen en je merkt er niks van. Die 16v blokken zijn ook gewoon goed bij normaal gebruik
En die van mij was dit jaar op zondag mee naar CitroMobile. Ik heb er een foto van gezien op het forum. En de rode BX 16V die op CitroMobile te koop stond (ZG-kenteken) heeft ook dit interieur. We hebben er dus zeker al 3 nu…
Auto van BX19TZi is inderdaad leuk. Ik heb ook wel vertrouwen in de 16V techniek. Heb nog een 16V op LPG staan met 375.000 km op de teller. Motor liep nog prima toen ‘ie met schade de stalling in verdween, dus ik ben benieuwd naar de eerste 16V die over de 4 ton gaat.
Toeters en bellen schreef:Ik heb ook wel vertrouwen in de 16V techniek. Heb nog een 16V op LPG staan met 375.000 km op de teller. Motor liep nog prima toen ‘ie met schade de stalling in verdween, dus ik ben benieuwd naar de eerste 16V die over de 4 ton gaat.
Haha, fijn wagenpark heb je toch ook als ik even links kijk.
Volgens mij had de wagen van richard ook rond de 4 ton gehad. Deze heeft nog op de BX Club stand gestaan met het thema “citroen en reclame”. Toen hard Roel een compleet affiche als achtergrond nageschilderd van de BX16v reclame met de 16v van Richard ervoor. Hij had toen nog die grote 17 inch spaakwielen.
Maar daar is nu toch helaas een bigendlager overleden
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Citroenbx schreef:Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijvenDe 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….
Dan heb ik hem denk ik gezien toen op de meeting die dit interieur had, het was in elk geval bij de BX Club.
Hij had zelf ook nog nooit een andere NL BX gezien met dit interieur
Allen dank voor de felicitaties.
De kilomterstand doet me ook helemaal niets. Ding blijft voorlopig wel op 350.000 staan. December zal de auto de eerst meters pas gaan maken. Dan gaat die naar de spuiter voor orgineel schuif-kanteldak en ook deze auto heeft een nieuw achterstuk nodig. Dus dat is begin 2009 klaar. Dan gaat die motorisch onder handen genomen worden. Ik moet alleen ff zien hoe ik de airco aan kan passen. Want het is orgineel dus ongetwijfeld ouwe meuk. Dus dat moet gewoon werkend gemaakt worden. Verder overweeg ik ook nog de stoelverwarming uit d egasbak over te zetten. Maar dat vind momenteel niet zo belangrijk.
Ik verwacht dat die misschien voor het eerst opdraaft bij de nieuwjaarsmeeting van de BX club.
Maja dag is een kwestie van afwachten. Ben ook bezig met afstuderen en dat heeft natuurlijk voorrang. Maar met deze BX gaat het helemaal goed komen, daar ben ik wle van overtuigd.
Het interieur weet ik eigenlijk niet eens wat ik daar van vind. Misschien wissel ik het wel om met het interieur uit de witte 16v. Maja leer lijkt me ook weer wat.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Citroenbx schreef:Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijven
Ik dacht dat de 16V van FransTBX ook dit interieur had
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Geen idee, die bak nog nooit gezien
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Arjan Verkade schreef:mpostma schreef:Citroenbx schreef:Kom maar op met die bewijzen van Nederlandse 16v’s met dit interieur
Vrees toch dat het bij 1 geval zal blijvenDe 16v van BX Clublid richard de reus heeft ook zo’n interieur. Is trouwens ook een groene. Volgens mij was dat ene 92er. Iets met DX….
Dan heb ik hem denk ik gezien toen op de meeting die dit interieur had, het was in elk geval bij de BX Club.
Hij had zelf ook nog nooit een andere NL BX gezien met dit interieur
Mm, is dat niet die andere? Dat is ook een import-auto.
Ich bin ein Breaker
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,ze zeggen wel eens de aanhouder wint,hoop dat je met deze meer geluk hebt,ook een mooie kleur trouwens en het interrieur heb/had ik ook in mijn rode 16v zitten je ziet het niet veel heeft alleen plaats moeten maken voor een leder interrieur
heel veel succes en plezier ermee
Nogmaals bedankt. Komt echt wle goed met deze auto.
Verder zoek ik nog wel dingen:
- complete set lederen bekleding (hoe mooier de staat hoe beter)
- andere moterkap (die luchthappers slaan nergens op)
Ik vind het ook wel grappig dat de bx een nieuw kenteken krijgt. Maar eerst komt dat ding hier in de garage te staan. Ik zal hem flink poetsen maar verder gebeurd er helaas nog weinig. Ben te druk voorlopig.
Nog steeds twijfel ik wat te doen met de witte 16v. Houden en schorsen of wegdoen. Blijft lastig. Auto zet ik iig wel te koop. Maar zelfs als er mijn vraagprijs wordt voldaan kan het zijn dat ik hem toch zelf hou. De vraagprijs is 3500. En alleen morgen is die voor 3000. Zo ben ik dan ook weer, want ik weet een echte liefhebber grijpt meteeen zijn kans. En anders maar niet. Ik blijf er toch van genieten
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Tijd voor nieuwe lading foto’s.
Het roept ook wat vragen op over de airco. Hoe moet ik dat gaan aanpassen na het nwe koelmiddel en waar kan ik dait laten doen. Bovendien zie je het interieur iets beter en de kansloze moterkap die er echt niet op kan blijven.
De roest maken we iig in december een einde aan, de airco vind ik voor latere zorg. Maja dakje zit er in december in en dan zou het leuk als zijn als ook de airco weer werkt.
Magoed nog ff volhouden ze komt bijna hierheen, ik wil nu eigenlijk al poetsen maja dat kan nog ff niet.
Dit noem ik nou een kilometerstand
Orginele airco! Wat mooi is dat toch.
En deze dingen vind ik ook erg belangrijk. Super dat ik ze nog heb. Maar met wat voor spul plak je dat op de auto?
Het interieur iets beter in beeld.
Zo nu nog 2 weken w8en en dan gaat het feest (of de ellende natuurlijk) dan echt beginnen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:[En deze dingen vind ik ook erg belangrijk. Super dat ik ze nog heb. Maar met wat voor spul plak je dat op de auto?
Bison Car Tape
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90