2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Rempedaal/remlichten.
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 03:19 AM
  [ # 16 ]

Leuke ben jij, nu moet ik op de andere kamer slapen…

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 19 september 2008 05:38 AM
  [ # 17 ]
Ries schreef:

Dat is leuk bijkomen zeker Confused
Vooral voor een hark zoals ik…

(Vreden ben ik de afgelopen tijd vaak langs gekomen toen de N18 via Groenlo gesperrt was, maar dit terzijde)

Richard,je moet het stuur demonteren en je stoel eruit halen,en o ja voor het geval dat…...pak ff de parasol erbij en zet die in de deuropening!Tegen de regen uiteraard….....grt.Reggy.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 19 september 2008 06:23 AM
  [ # 18 ]
Regino schreef:
Ries schreef:

Dat is leuk bijkomen zeker Confused
Vooral voor een hark zoals ik…

(Vreden ben ik de afgelopen tijd vaak langs gekomen toen de N18 via Groenlo gesperrt was, maar dit terzijde)

Richard,je moet het stuur demonteren en je stoel eruit halen,en o ja voor het geval dat…...pak ff de parasol erbij en zet die in de deuropening!Tegen de regen uiteraard….....grt.Reggy.

Ennuh.., eerst auto opbokken en ontluchten , anders loopt je turboanker vast op je schoepenrad van je klima .
Heb je buiten die echtscheiding ook nog een nieuwe XM nodig , en da `s veeeeel erger . Very Happy
Twisted Evil  Twisted Evil

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 01:48 PM
  [ # 19 ]

Nou, dankzij jullie bijdragen weet ik nu wat me te doen staat.
Dat wordt toch nog meer werk dan ik gehoopt had… help

De trekhaak kan wel blijven zitten?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 02:48 PM
  [ # 20 ]
dirkjec5 schreef:

ja, gewoon rubber eraf, en dan 1 vijsje los schroeven en dan kun je bovenste stuk van pedaal eraf nemen, en dan zie je wel direct waar het is afgeschuurd

Rubber er af, check.
1 moertje losdraaien, check.
Bovenste stuk van het pedaal er af, check.

Direct zien waar het afgeschuurd is, nope Crying or Very sad

Je hebt dan dat doosje in je hand waar het contactje in zit, jammer dat je hem niet uit de auto kunt nemen want het kabeltje zit aan een blokje dat op zijn beurt weer vastgeklonken zit aan het doosje….

En de twee helften van het doosje lijken erg van elkaar te houden want zo 123 niet van elkaar te krijgen.

Als ik de kabel volg naar boven zie ik wel een stekkertje in de diepte, krijg die maar eens los.

Ik denk dat ik maar met mijn arm uit het raampje wapper als ik rem.  Idea

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 19 september 2008 02:59 PM
  [ # 21 ]
Ries schreef:

[quote author=”
Ik denk dat ik maar met mijn arm uit het raampje wapper als ik rem.  Idea

Doe wel je ROLEX af anders is die gejat waar je bijzit! Very Happy Laughing

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 03:10 PM
  [ # 22 ]

Jij zit toch tegenwoordig in Spanje, Reggie?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 september 2008 04:46 PM
  [ # 23 ]
Ries schreef:

Je hebt dan dat doosje in je hand waar het contactje in zit, jammer dat je hem niet uit de auto kunt nemen want het kabeltje zit aan een blokje dat op zijn beurt weer vastgeklonken zit aan het doosje….

En de twee helften van het doosje lijken erg van elkaar te houden want zo 123 niet van elkaar te krijgen.

Volgens m’n herinnering heb ik die draadjes gewoon doorgeknipt en later weer aan elkaar gesoldeerd.

De 2 helften krijg je idd alleen van elkaar als je het doosje er uit hebt, want je moet pielen met 2 schroevendraaiers tegelijk.
Pas als je het doosje open hebt, zie je het gesmolten nokje.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 07:24 PM
  [ # 24 ]

Dat dacht ik al, ja.

Àls je wat beter bij die stekker kon komen dan haalde je zo dat doosje met kabel en al er uit.
Zul je ook moeten als je een nieuwe koopt.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 20 september 2008 04:42 AM
  [ # 25 ]
Ries schreef:

Àls je wat beter bij die stekker kon komen dan haalde je zo dat doosje met kabel en al er uit.
Zul je ook moeten als je een nieuwe koopt.

Misschien met je dit maar eens aan Citroen schrijven Laughing  Laughing  Laughing  Laughing


Vertel ze er dan gelijk bij dat ze de kabel wel een beetje langer mogen maken, op sommige plaatsen zou 5 cm meer zeeeeer welkom zijn.  Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 21 september 2008 05:43 PM
  [ # 26 ]

Even voor de goede orde, dit is een bekend probleem.
Een nieuw stukje plastic is dan niet echt een oplossing. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er bij het intrappen van het rempedaal gelijk een heleboel lampen aangaan. Dat geldt zeker als je een aanhanger achter je Xm hangt. Als je langdurig remt ontwikkelt zich nogal wat warmte in de voetschakelaar waardoor het plasic smelt.

Een betere oplossing is twee spijkertjes in het nokje zetten.
Gewoon 2 gaatjes door het nokje boren, spijkertjes er zodanig inzetten dat je de koperen plaatjes in de schakelaar bedient met de kopjes van de spijkers, Loctite erop, het teveel aan spijker dat nu buiten het rempedaal uitsteekt af"dremelen” en klaar. Gaat niet meer stuk.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 september 2008 07:17 PM
  [ # 27 ]

Haal je dan wel eerst het hele doosje met kabel en al er uit?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 september 2008 11:29 PM
  [ # 28 ]
Paul Cornelisse schreef:

Even voor de goede orde, dit is een bekend probleem.
Een nieuw stukje plastic is dan niet echt een oplossing. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er bij het intrappen van het rempedaal gelijk een heleboel lampen aangaan. Dat geldt zeker als je een aanhanger achter je Xm hangt. Als je langdurig remt ontwikkelt zich nogal wat warmte in de voetschakelaar waardoor het plasic smelt.

Mee eens, een nieuw stukje plastic gaat ook smelten.

Paul Cornelisse schreef:

Een betere oplossing is twee spijkertjes in het nokje zetten.
Gewoon 2 gaatjes door het nokje boren, spijkertjes er zodanig inzetten dat je de koperen plaatjes in de schakelaar bedient met de kopjes van de spijkers, Loctite erop, het teveel aan spijker dat nu buiten het rempedaal uitsteekt af"dremelen” en klaar. Gaat niet meer stuk.

Ook een goede oplossing Paul. Ik heb het volgende gedaan:
Een reepje aluminium rondgebogen. Gaatjes 3 mm door de uiteinden geboord. Gaatje 3,5 mm door het nokje geboord zodat het reepje een beetje verschoven kan worden. Een 3 mm boutje erdoor, met een ohmmeter goed afgesteld en daarna vastgedraaid. Werkt perfect en gaat ook nooit meer kapot.

Ries schreef:

Haal je dan wel eerst het hele doosje met kabel en al er uit?

ja dat doosje opereren terwijl het nog onder het dashboard bungelt, lijkt me een onmogelijke opgave.

tenzij je gynaecoloog bent natuurlijk…. Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 september 2008 11:35 PM
  [ # 29 ]

Hahaha, ja, dan heb je weinig keus.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 22 september 2008 12:17 AM
  [ # 30 ]
par eXeMple! schreef:

ja dat doosje opereren terwijl het nog onder het dashboard bungelt, lijkt me een onmogelijke opgave.

tenzij je gynaecoloog bent natuurlijk…. Wink

Maar die mannen kunnen dan ook hun gang witten door de brievenbus.  Razz

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook