Is het normaal dat er vrij makkelijk lucht ontsnapt bij de radiatordop? Bij lichtelijk inknijpen van de dikke darm hoor je bij de dop al lucht ontsnappen.. ik dacht dat de dop toch wel enige druk moest opbouwen.
bij mij kan i wel aardig druk op bouwen. maar heb je m er wel goed op gedraait want hij gaat eerst een keer zwaar en dan moet je nog een stukje door draaien.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Ja, hij kan er precies 3/4 rond op zodat de tekst op de dop precies recht is (of precies op de kop als je al verkeerdom begint Ook misschien wel nuttig, hoe makkelijk kan je de veer indrukken.. die van mij alleen met grove kracht. Ik denk namelijk dat het wel nuttig is als het systeem enige druk kan opbouwen met betrekking tot kookpuntverhoging, e.d.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
drukdrukdruk…
een radiator dop moet zeker druk op kunnen bouwen om te voorkomen dat de motor bij 100 graden al gaat koken.
door de druk te verhogen zal het water later pas gaan koken bij 110 of 120 graden afhankelijk van de druk. (0,7 tot 1,4 bar overdruk)
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Over het algemeen heeft een koelsysteem gevuld met koelvloeistof een hoger kookpunt
Emiel
Ik ga maar eens op zoek naar een vervangende/nieuwe dop, aangezien bij een koude motor en lichtelijk indrukken van de waterslang ook al gesis van lucht te horen is. Rijden met een semi-open expansievat lijkt me ook weer niet de bedoeling