4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
GTI klokkenspel overzetten
BX-Chique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 14-12-2004

Gepost: 07 mei 2005 02:38 AM
  [ # 46 ]
deur63 schreef:

ohh, kabeltjes trekken is geen probleem.. gewoon vaseline erop smeren, en je douwt ze zo door dat rubber heen.

Probleem is niet het kabeltjes trekken op zich, maar eerder het tijd vinden OM de kabeltjes te trekken.  Shocked

BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.

Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 07 mei 2005 02:39 AM
  [ # 47 ]
BX-Chique schreef:

Probleem is niet het kabeltjes trekken op zich, maar eerder het tijd vinden OM de kabeltjes te trekken.  Shocked

Tijd heb je niet, tijd maak je Laughing

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 mei 2005 03:42 AM
  [ # 48 ]

als het om mn wagen gaat, dan maak ik altijd net genoeg tijd!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 mei 2005 03:39 PM
  [ # 49 ]
deur63 schreef:
BX-Chique schreef:

Probleem is niet het kabeltjes trekken op zich, maar eerder het tijd vinden OM de kabeltjes te trekken.  Shocked

Tijd heb je niet, tijd maak je Laughing

Die tijd heb ik ook moeten maken!  Mr. Green  Dat tellerblok lag alweer een paar maanden te wachten, heb avonden in bed naar het stroomschema en de beschrijving van IJsbrand Smitt zitten staren ter voorbereiding, en de agenda goed in de gaten moeten houden, omdat mijn lieve echtgenote de BX ook even moest missen. Het tellerblok zelf ombouwen was nogal een gepiel, zal een volgende keer vast wel sneller gaan. Maar de rest liep van een leien dakje…  Wink

Nu alleen nog die draden trekken. Ik zal dan ook gelijk een draadje trekken voor een later aan te sluiten oliedrukmeter.

Overigens, de oliepeilmeter doet het niet meer. Zit er wel ingebouwd, werkte ook nog in de oude situatie, maar niet meer in de nieuwe. De aansluiting van die peilmeter is niet veranderd, zou volgens het stroomschema ook niet nodig moeten zijn, toch? Niet dat ik er van wakker lig, want als ik het echt wil weten pak ik gewoon de peilstok. Maar het is toch wel leuk dat het werkt als het er in zit.  Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 mei 2005 03:52 AM
  [ # 50 ]
winnetou schreef:

Nu alleen nog die draden trekken. Ik zal dan ook gelijk een draadje trekken voor een later aan te sluiten oliedrukmeter.

Het wás handig geweest als je die draden meteen vanachter het klokkenspel had getrokken zodat je dat rustig kunt laten zitten. Megoed, te laat.

winnetou schreef:

Overigens, de oliepeilmeter doet het niet meer. Zit er wel ingebouwd, werkte ook nog in de oude situatie, maar niet meer in de nieuwe. De aansluiting van die peilmeter is niet veranderd, zou volgens het stroomschema ook niet nodig moeten zijn, toch? Niet dat ik er van wakker lig, want als ik het echt wil weten pak ik gewoon de peilstok. Maar het is toch wel leuk dat het werkt als het er in zit.  Rolling Eyes

Wat heb je precies vervangen? De blauwe flap (folie print), de oliepeil/drukmeter en het elektronicaprintje achter de peil/drukmeter moet je als 1 geheel zien. 

Heb je wél de metertjes zelf maar niet de blauwe flap omgebouwd dan klopt er nu iets niet en zal het daarom niet werken. Dat staat dacht ik niet in IJsbrant’s beschrijving voor zover ik die ken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 11 mei 2005 01:05 PM
  [ # 51 ]

Ik heb simpelweg de snelheidsmeter en de toerenteller overgezet in het GTI-tellerblok, dus wat die flap betreft moet dat wel goed zitten. Ik heb er overigens wel naar gekeken, en zag inderdaad het verschil: met oliedrukmeter lopen er 6 verbindingen naar het stekkertje, de andere flap voor alleen de peilmeter heeft er 4. In elk geval, dit moet goed zitten. Om die reden verwachtte ik dat de peilmeter gewoon zou werken. Het symbooltje gaat ook keurig branden, gaat goed, alleen wordt er geen peil meer aangegeven, terwijl dat in de oude situatie nog wel gebeurde. En ik kan me niet voorstellen dat het stekkertje van de peilmeter ineens op een andere aansluiting zou moeten komen. Althans, ik kan dat niet opmaken uit het stroomschema die in de Haynes-manual staat, die ik toch uitgebreid bestudeerd heb ter compensatie van mijn gebrekkige technische kennis.

Enne, die draden zijn al aangesoldeerd hoor (en netjes afgewerkt met krimpkous, ter voorkoming van sluiting). Ik heb de kabeltjes achterlangs getrokken en zolang maar even in het cassette-bakje links gelegd, want vrouwlief had de auto die avond al weer nodig. Dus het tellerblok hoef ik in principe niet meer los te halen. Maar wel bedankt voor het meedenken, je hebt inderdaad gelijk.  Wink

Overigens miste ik inderdaad die informatie van de blauwe flap in IJsbrant’s beschrijving, maar gelukkig had ik er op dit forum al het een en ander over gelezen, ik was dus gewaarschuwd!  Smile

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 11 mei 2005 02:46 PM
  [ # 52 ]

alle contacten van het klokkenspel zijn aarde geschakeld, dus als je wilt weten welk contact waarvoor is, dan verbind je het even met de aarde en kijkt op het klokkenspel. Zo kun je uitzoeken waar de olietemp sensor op aangesloten moet worden, etc. Best makkelijk trouwens!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook