Het hoogtepunt van de dag? De BOB-dinges-rit.
Terwijl ik rondliep op het verzamelterrein hoorde ik de speaker roepen dat er een Strechted Limo klaar stond voor de pers. De pers? Ben ik dat niet? Dus hoppa, ik erheen.
Ik was de enige van de pers. Een hele strechted limo (het was een Lincoln) voor mij alleen (met 4 jonge dames van 3VO). Helaas, een drankvoorraad was er niet en de ramen gingen maar een stukje open dus fotograferen was erg moeilijk. Toch enkele eenden goed op de prent gekregen onderweg. Het dak bleek ook nog eens open te kunnen dus op de afrit bij de Veemarkt nog enkele leuke prenten kunnen maken. En nu maar wachten op CE#51….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
heey bobbers….en natuurlijk citromobielers…..klinkt als twee scheldwoorden maar zo wordt het niet bedoeld.
Was zeer geslaagde dag ....met de 2cv werd een barre tocht richting utrecht voltrokken….Zware regenval en harde wind speelde het eendje parten…
Maar bij aankomst tussen al die eendjes voelde charlotte zich meteen weer thuis. Na rondje BOBben even de citromobile over geweest.
Er zaten weer de nodige citroens tussen waar je even bij stil moest staan.
Dit alles binnen en buiten op het terrein.
En patrick….dat karretje met dat blok zag ik toevallig ook rijden had er ook nog even een linker voorportier bij op geknoopt
Die zien we volgend jaar vast wel weer met zijn eend op de citromobile.
Verder waren we getuige van een zeer pijnleidende 2cv…..:S:S
door dat retonde gedoe daar in Utrecht waren er weer een paar bij die niet even op de voorgangers lette en vervolgens een kop staart botsing veroorzaakte :S ...geen strech limo maar ingekorte eend…
van wie hoe wat en waar ....mij nog niet bekend..
Helaas komt er aan zoon leuke dag alweer snel een einde…wat gaat de tijd dan snel zeg….en moesten weer huiswaarts keren..
Dit verliep vrij soepel….nu droog en zo nu en dan windje mee
Nog jaartje wachten .....see you on the next Citromibile
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 27927
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik ben zaterdagmiddag ook even kijken, nadat ik smorgens een proefrit in de C4 gemaakt had.
daarover hier meer: klik
ik was er dit jaar voor het eerst.
ik had niet verwacht dat er zoveel mooie auto waren
jammer dat je ze in het dagelijks verkeer niet zo vaak ziet
in de buurt van de ingang van de hal stond aan het einde van de middag een groene XM V6 break met 2 ingeslagen zijachterruiten
iemand een idee wat hiermee gebeurt was :, ik vond het erg zonde.
@jaco
@Auzz
ik was ook gewoon met “maar” een Xsara gekomen
en ik was zeker niet de enige.
ik vind het juist erg leuk dat eigenlijk alle types er wel waren
Auzz ik heb jou auto niet gezien (ik was er pas na 2 uur)
wel was XsaraVTRRR zo vriendelijk even zijn gele Xsara Coupé naast die van mij te zetten
erg leuk, ik heb hem ook nog even gesproken
verder heb ik nog wel een aantal auto’s herkend van de meeting
het was zeker een leuke dag voor mij
ook ik ben gisteren geweest. Was me tweede keer, maar ik vond het minder dan vorig jaar. Wel aan de BOBtocht meegedaan, wat me ook een beetje tegenviel, het was geen lange rij, wat het wel had moeten zijn .
Maja, er komt een tweede editie van, maar dan anders opgezet.
Nog paar bekende gezien: Punky, MB, Bull Frogg Bleu, Transat, Citroenc2, Gerard Maas(alleen gezien), Lelijke eend. en vast meer mensen..
@ Arjan
Reed jij toen je naar huis reed, ter hoogte van de rotonde naast een grijze (charleston) eend? IK reed daar nl naast een Xsara met **GRXX kenteken….. Dacht dat jij dat kenteken (of iets wat daar op lijkt) op je auto hebt zitten…....
foto’s komen zsm op me site….
Totaal aantal Berichten: 27927
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tom Duckpower schreef:ook ik ben gisteren geweest. Was me tweede keer, maar ik vond het minder dan vorig jaar. Wel aan de BOBtocht meegedaan, wat me ook een beetje tegenviel, het was geen lange rij, wat het wel had moeten zijn .
Maja, er komt een tweede editie van, maar dan anders opgezet.Nog paar bekende gezien: Punky, MB, Bull Frogg Bleu, Transat, Citroenc2, Gerard Maas(alleen gezien), Lelijke eend. en vast meer mensen..
@ Arjan
Reed jij toen je naar huis reed, ter hoogte van de rotonde naast een grijze (charleston) eend? IK reed daar nl naast een Xsara met **GRXX kenteken….. Dacht dat jij dat kenteken (of iets wat daar op lijkt) op je auto hebt zitten…....foto’s komen zsm op me site….
ja dat zal ik geweest zijn, een auto of 8 a 10 verder stond XsaraVTRRR.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ook dit jaar weer een hoop moois gezien op het parkeerterrein. Ook waren er Citroëns die van heinde en ver naar Utrecht waren gekomen: niet alleen Fransen, Belgen en Duitsers, maar ook uit Finland, Hongarije, Zweden en Slovenië heb ik ze gezien. Verder binnen nog een aantal forumleden gezien/gesproken.
Al met al de rit naar Utrecht wel waard.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
nog een tip voor volgend jaar: is het niet mogelijk om het parkeren van de bezoekers wat te reguleren qua type ?
Inderdaad. Nu reed ik het voorterrein op tussen een Punto en een Astra…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ze zouden natuurlijk het Citroën verkeer rechtsom kunnen sturen en de andere merken linksom. Als er dan iemand de andere merken een parkeerplaatsje toekent dan zullen die ook lekker aansluiten.
Zo krijg je 1 grote hoek met andere merken en de rest Citroën.
Citroens parkeren naar mijn idee altijd links, het mindere blik dient zich aan de rechterzijde te begeven….
Helaas, een aantal van die mindere blikrijders houdt zich daar niet aan, of weet daar niks van af.
Een straatje DS’en, SM’en Bixen enzo staat ook wel erg fraai, maar ook op de parkeerplaats lukt het soms wel om een aantal auto’s van eenzelfde type naast elkaar te krijgen. 4 XM’en, 4DS’en 3 GSA’s wat ik zo heb gezien.
Alleen het regulieren/toewijzen waar je met je auto mag/kunt gaan staan lijkt me wel een heidens karwei, gezien de beschikbare ruimte.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik ben blij dat ik toch maar met de Sm ben gekomen, ondanks de weersvooruitzichten. Wel veel regen gezien (maar daardoor kon ik automatische regenafhankelijke ruitenwissers testen, erg fraaie maar weinig nuttige jaren-70 technologie )
Verder liep de Sm perfect, met 190pk ben je nog altijd vaak de snelste, maar gezien regen en andere ongein ben ik niet harder dan 150km/h gegaan. Ook met drie man erin was het geen probleem. Al had ik geen ruimte meer voor een breedbeeld TV (zoals die eendrijder )
Onderweg veel bekijks, maar niet wanneer het nodig was, nogal wat klungels tegen gekomen die met vage acties de Sm en ander verkeer in gevaar wilden brengen. Zowel heen als terug een niet geplande stop gemaakt (bandenspanning en motorkap zat maar half dicht, maar dat was niet aan de Sm te wijten ops: )
De beurs zelf vond ik wat tegenvallen, duur en rommelig, zowel qua layout, organisatie en inhoud. Geen DS 50jaar-stand, geen C6. Te veel Cx-sloperijen. Vorig jaar was 10x beter. Dat lag maar voor een klein deel aan het weer. Wat wil je ook met zo’n thema: dat is de goden verzoeken…
Mijn complimenten wel aan de andere deelnemers die regen trotseerden om leuk spul voor te rijden. Het parkeerterrein maakt toch wel de show.
Opvallend vond ik ook het ondergrondse Chapron leger wat op kwam dagen (Opera, DS-limo, diverse andere DS-sen)
De rotonde is niet echt een probleem, maar de uitgang die op de uitvalsweg aansluit wel, volgende keer moet de ingang ook de uitgang zijn. Blijkbaar is het doel van de meeting om zoveel mogelijk mensen binnen te houden.
Hopelijk tot volgend jaar.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het op type sorteren is natuurlijk bijna niet mogelijk, maar allen Cits bij elkaar en de rest in een hoek bij elkaar is natuurlijk wel haalbaar.
(Om die hoek kaqn dan een mooi groot scherm met Citroën afbeeldingen ofzo )
Ik had ook altijd begrepen, dat het een beetje tegen de filosofie van de meeting inging. Om elitaire neigingen te onderdrukken is alles gelijk.
Daarbij komt dat je dan gerommel krijgt wie er vooraan mag staan, 2CV vs DS/ID, Patan vs TA, of toch maar de V6-en vooraan, voor het geluid natuurlijk.
Je kunt het wel rouleren, maar dit jaar was het 50jr DS, dus die zouden dan voorgaan, maar de 2CV-ers hadden een overval gepland, met hulp van VVN. etc,etc.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De opmerking dat er zoveel niet-Citroëns bij de ingang linksaf gaan, hoor je ieder jaar weer. Zou op zich wel mooi zijn, alleen de Citroëns linksaf, overige verkeer rechtsaf. Maar je ziet verder geen verwijzingen op het parkeerterrein, dus dat dit niet gebeurt is jammer, maar wel begrijpelijk.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Sow ik ben ook net terug uit Utrecht. Mooie dag, mooie auto’s maar qua merchandise viel het me toch een beetje tegen. Heel veel CX/DS maar daar bleef het dan ook bij. Al met al heb ik me toch prima vermaakt en er zelfs nog een lekke band aan over gehouden Overigens xmmetje zijn CX gespot, Marten had de BX Turbo D12 op steunen staan en Eric V kwam ik tegemoet op de rotonde. Owja en Lucas Unger nog gezien en Bing17 volgens mij ook. Ah well, nu maar eens op zoek naar een goedkope Michelin 195/60/R14 H
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 129
- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
robb schreef:Het hoogtepunt van de dag? De BOB-dinges-rit.
Terwijl ik rondliep op het verzamelterrein hoorde ik de speaker roepen dat er een Strechted Limo klaar stond voor de pers. De pers? Ben ik dat niet? Dus hoppa, ik erheen.
Toch enkele eenden goed op de prent gekregen onderweg.
wij zijn door die Lincoln Limo ingehaald tijdens de BOBtocht, toevallig geen vanillevlagele eend met zwarte spatborden op de prent gezet…
mijn fotos vooral van eenden en de BOBtocht staan op www.2cv.nl bij “Bobtocht”.
E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986