1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Er komt een GS en er gaat een GS.
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 september 2008 06:46 PM

Gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald , vers geimporteerd uit la France. Komt net onder Biaritz weg.

Het is een GS Pallas C- Matic in de mooie kleur Beige Opale met 60.000km op de teller in heel erg mooie staat.

En omdat er anders plaats gebrek komt in de schuur gaat er morgen ook 1 naar het oud ijzer.
Was wel erg slecht hoor deze GS , ga geen goede GS’en slopen Smile
En dat deze voor onderdelen was bekend , dus slopen moest zo en zo.

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 21 september 2008 06:50 PM
  [ # 1 ]

Waren die deuren ook rot of had je ze niet meer nodig Very Happy

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 september 2008 07:17 PM
  [ # 2 ]
Pimperklaas schreef:

Waren die deuren ook rot of had je ze niet meer nodig Very Happy

Alles was rot aan die GS , op de achterklep en motorkap na.

De techniek was perfect en daar ging het mij om samen met het getinte glas.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 september 2008 08:03 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd met die nieuw mooie GS. Mooi kleurtje ook.  Cool

Zonde van de blauwe. Ik heb overigens afgelopen week nog met de vorige eigenaar gesproken. Die blauwe GS had ik toch vaak gezien en zelfs in gereden, maar nooit verwacht dat ie zo rot was. Althans, ik zag het niet…

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 september 2008 08:23 PM
  [ # 4 ]
XBXG schreef:

Zonde van de blauwe. Ik heb overigens afgelopen week nog met de vorige eigenaar gesproken. Die blauwe GS had ik toch vaak gezien en zelfs in gereden, maar nooit verwacht dat ie zo rot was. Althans, ik zag het niet…

Hij zag er inderdaad nog leuk uit omat ie eens overgespoten was.

Maar er zaten erg veel slechte rotte plekken en veel slecht gerepareerde plekken.
Moest in het verleden goedkoop klaar voor de apk enz.

Dit wist de vorige eigenaar ook hoor.

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 22 september 2008 12:06 AM
  [ # 5 ]

Toppie hoor erg mooie Gs Maruh laat je de chromen handgrepen zitten op de sloper? Shocked

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 september 2008 08:17 PM
  [ # 6 ]
citrospeeds schreef:

Maruh laat je de chromen handgrepen zitten op de sloper? Shocked

Ja , ik wel. Ik heb al een bak vol met mooie gebruikte en deze waren al aardig gepit. En je kunt niet alles bewaren als je er al veel van hebt.

Kun je de handvaten er wel voor de verkoop af halen maar dan krijg je er 5 euro voor en een boel gezeur.

Je kunt trouwens nog gewoon nieuwe bestellen voor de achterdeuren , voor de voordeuren word het wat moeilijker.

Het enigste wat ik er nog aan had laten zitten waren inderdaad de handvaten , voor de rest is er echt alles afgegaan.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 september 2008 08:25 PM
  [ # 7 ]

zijn dat niet dezelfde als ds 3e neus?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 september 2008 08:30 PM
  [ # 8 ]

Ja, aan al het goede komt een eind. Ik heb evenals XBXG nog fijne kilometers gereden in deze wagen. De eerste keer trouwens dat ik in een C-matic heb gereden.

Maar goed, je hebt hem zo te zien grondig gedemonteerd, dus de onderdelen zullen tzt wel weer verder leven in andere wagens.

Heb je de “nieuwe” trouwens door een bedrijf laten ophalen? Is misschien wel het makkelijkst en goedkoopst al je je eigen tijd ook doorberekent in de kosten.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 september 2008 08:31 PM
  [ # 9 ]
woutersmits schreef:

Ja , klopt.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 september 2008 08:37 PM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:

Ja, aan al het goede komt een eind. Ik heb evenals XBXG nog fijne kilometers gereden in deze wagen. De eerste keer trouwens dat ik in een C-matic heb gereden.

Maar goed, je hebt hem zo te zien grondig gedemonteerd, dus de onderdelen zullen tzt wel weer verder leven in andere wagens.

Er zijn al weer een paar onderdeeltjes gebruikt voor een andere GS van mij , onderdelen komen altijd uit als je meerdere auto’s hebt van hetzelfde type.

De GS reed inderdaad erg fijn , motor en bak waren dan ook erg gezond in tegenstelling van de koets.
Die was heel erg slecht op verschillende plekken en plekken die slecht gerepareerd zijn in het verleden.

Dan moet je een beslissing nemen , of heel erg veel lassen of slopen.

Als je hem weer klaar wil kan dat natuurlijk altijd , maar dat moet je doen al je een binding met die GS hebt gehad en hem daarom wil behouden. Of dat dan een verstandige beslissing is kom je wel achter als je bezig bent en er achter komt dat het tegen valt , wat zeker het geval zal zijn geweest.

En je kunt soms nog erg leuke GS’en vinden met een beetje zoekwerk die helemaal gaaf zijn.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 september 2008 08:38 PM
  [ # 11 ]
mpostma schreef:

Heb je de “nieuwe” trouwens door een bedrijf laten ophalen? Is misschien wel het makkelijkst en goedkoopst al je je eigen tijd ook doorberekent in de kosten.

Nee , dit keer in eigen beheer gedaan.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 september 2008 08:51 PM
  [ # 12 ]
citro-power schreef:
woutersmits schreef:

Ja , klopt.

En die zijn nog nieuw te krijgen? Zeker heel duur dan ofzo? Ben wel verbaasd eigenlijk.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 september 2008 09:12 PM
  [ # 13 ]
woutersmits schreef:
citro-power schreef:
woutersmits schreef:

Ja , klopt.

En die zijn nog nieuw te krijgen? Zeker heel duur dan ofzo? Ben wel verbaasd eigenlijk.

Alleen voor de achterdeuren , voor de voordeuren heb ik ze nog niet gezien of het moet op ebay o.i.d. staan als NOS ( new old stock).

Ze kosten rond de 65 euro.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 september 2008 01:41 AM
  [ # 14 ]

aha,
maar bij een ds heb ik ze zonder slotje nodig, alle vier. Zou dus 4 x GS achterdeur moeten hebben…

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 september 2008 12:16 AM
  [ # 15 ]
woutersmits schreef:

aha,
maar bij een ds heb ik ze zonder slotje nodig, alle vier. Zou dus 4 x GS achterdeur moeten hebben…

Bijna alle DS onderdelen handelaren hebben ze wel te koop , ze worden nieuw nagemaakt.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook