Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een goede koets is ten allen tijde een nieuw motorretje waard….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
ja DAT busje was er bij de 1400 ook uitgeknald bij 83000km!in 13 jaar
een nieuw busje zit er nu al 130000km in!
veelal toch gevolg van slechte rijstijl?wanneer moet mijn busje weer preventief vervangen worden!
het onderdeelno is inderdaad 230214(het linker onderdeel)
de citroen-liefhebber
je hebt ook nog een zijdekselpakking nodig!
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:je hebt ook nog een zijdekselpakking nodig!
Ja, dat ook. En als de zaak losgaat is het wellicht ook niet onverstandig nog eens kritisch naar de staat van de koppeling te kijken.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Assitch schreef:je hebt ook nog een zijdekselpakking nodig!
Ja, dat ook. En als de zaak losgaat is het wellicht ook niet onverstandig nog eens kritisch naar de staat van de koppeling te kijken.
En neem dan weer gelijk de priseas-keerring in/op het tandwielenhuis mee, die ingebakken is in het druklager-geleidebusje .
Oh ja, hier nog een pic van die pakking . Het bestelnummer is net leesbaar. Ik geloof niet dat er verschil zat tussen de 1.4 en 1.2 blokjes.
Mannen, dank voor tips en uitleg.
Het reanimatieplan is gisterenavond in huiselijke kring opgesteld:
Trommeltje wordt zaterdag naar garage Struijk in Bergschenhoek gesleept.
De operatie volgt volgende week.
Dan wordt ook de carb gereinigd.
Het kost weer even wat centen, maar dan hopen we weer een tijdje van haar te kunnen genieten.
Ik laat wel weten als de zieke is hersteld.
Groet,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
rf schreef:Mannen, dank voor tips en uitleg.
Het reanimatieplan is gisterenavond in huiselijke kring opgesteld:
Trommeltje wordt zaterdag naar garage Struijk in Bergschenhoek gesleept.
Mooi!! Zo’n stompzinnig mechanisch probleem zou niet het einde moeten betekenen van een Visa
Visa is gerepareerd. Morgen gaan we ‘m ophalen
We zijn benieuwd hoe die nu loopt en zijn van plan meer km’s te gaan maken.
Maar eerst morgen trommeltje halen dus.
Morgen meer….
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gefeliciteerd!
En nu weer rijden met dat ding!
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Vanmiddag na werktijd zijn we naar de garage gereden. Ze hadden zich keurig aan het afgesproken max bedrag van 500 euro (463,-) gehouden.
Daarnaast materialen zoals pakkingen, nieuwe olie en koelwater en een schoongemaakte carb.
Bij het weggaan startte de Visa niet gelijke, maar dat zal met die schoongemaakte carb weer even anders gaan. Tijden het rijden liep die ieder geval als een zonnetje Ik kreeg nog wel de tip van de monteur mee om een nieuw benzinefilter te monteren, om te voorkomen dat er weer prut in de carb komt. Die heb ik thuis liggen, maar het filter zit op een rot plek. Dus ff de brug op binnenkort. Vanavond in de motorruimte gekeken en daar zag ik wel redelijk wat koelwater liggen in de kiertjes van het blok. Maar misschien is dat gemorst of nog oud koelwater, maar ik ga dat wel even in de gaten houden.
Hoe dan ook: Ons Trommeltje staat weer voor de deur en ligt nu niet op de sloop En is dus de vraag van dit topic voorlopig beantwoord.