18 van de 27
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Ami6…
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 02 september 2008 05:41 PM
  [ # 256 ]

ho wacht ff.. ik bedoel het niet cynisch.. Ik ken het bedrijf heel goed en weet dat het tot de top behoort.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 september 2008 02:17 PM
  [ # 257 ]

Reeds 1500 km. gereden met de gereviseerde motor.

Echt leuk rijdt het niet dat inrijden. Steeds die wisselende toerentallen en toch wel relatief ver doortrekken.
Enfin, vandaag de olie ververst.
Niemand weet eigenlijk te vertellen wat nu de beste olie is voor dit autootje.  De kenners zeggen allemaal wat anders. In elk geval wil ik er minerale olie in. ( half synthetisch zou ook geen kwaad kunnen). Volgens het typeplaatje moet er 0W30 in. dat is niet te krijgen in mineralevorm.
Ik doe er gewoon 15W40 in van de Brezan. De gewone 2cv olie 20W50 lijkt me veels te dik.

Over 1000 km. moeten de cilinderkopbouten aangedraaid worden en de kleppen gesteld. Eerst wilde ik dit laten doen bij mijn garage. Maar dat is ook wel een beetje onzin. Ga het gewoon zelf doen!
Ben nu opzoek naar een geschikte momentsleutel en iemand die mij eens kan voordoen hoe je de kleppen moet stellen.  Surprisedops:

Gisteren heb ik al voelermaatjes en een haakse schroevendraaier aangeschaft.

Jeroen

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 september 2008 02:31 PM
  [ # 258 ]
toniclight schreef:

Volgens het typeplaatje moet er 0W30 in. dat is niet te krijgen in mineralevorm.
Ik doe er gewoon 15W40 in van de Brezan. De gewone 2cv olie 20W50 lijkt me veels te dik.

Ligt het toch niet voor de hand erin te gooien datgene wat de leverancier van de motor (en waar je heen moet voor garantie) je aanbeveelt?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 september 2008 02:46 PM
  [ # 259 ]

Die beveelt 0W30 aan. Maar die kan ik nergens kopen in minerale vorm.

Jeroen

Profiel  
 
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 23 september 2008 03:00 PM
  [ # 260 ]

Je hebt gezien hoe goed afgestelde motortjes rijden Wink En dit dus met punten wel te verstaan Exclamation  Ik wil je er wel bij helpen om het zaakje af te stellen. En met de heer de Boer heb ik daar goede afpraken over Laughing Maar 10 w 40 lijkt me hele goede olie hoor, lekker dun en komt dus overal. Ik weet niet of er nog dunnere bestaat.

Maar ik hoor wel van je of je me hulp wilt gebruiken. Ik zal mijn haar weer optimaal kammen om vergissingen nogmaals uit te sluiten Rolling Eyes

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 september 2008 03:06 PM
  [ # 261 ]

@Feiko
Als je een keer ( in het weekend) kleppen gaat stellen, kom ik graag kijken!

Jeroen

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 september 2008 03:58 PM
  [ # 262 ]

Waarom wil je per se minerale olie gebruiken?

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 23 september 2008 04:01 PM
  [ # 263 ]

Ik rij dagelijks in auto’s die door de heer van Zon zijn afgesteld. Probleemloos gaat dat altijd en je hebt zelf al gezien hoe hard zijn oude dame kan Very Happy
En welke -ijdele- garagist laat zich nou in Koornwijn, Korenwijn of Corenwijn uitbetalen?  Laughing  Wink  Cool

Yvar.

Profiel  
 
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 23 september 2008 06:21 PM
  [ # 264 ]

En welke -ijdele- garagist laat zich nou in Koornwijn, Korenwijn of Corenwijn uitbetalen? 

Yvar

Tja als je de rest gemakshalve vergeet…. Iets met een scriptie .... Wink

 

@Feiko
Als je een keer ( in het weekend) kleppen gaat stellen, kom ik graag kijken!

Jeroen

We gaan binnenkort iets met een dame van de heer de Boer doen kan ook op een avond zijn hoor. Moeten we maar even afspreken.

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 september 2008 06:36 PM
  [ # 265 ]

Jeroen

Voor mijn Ami wordt 20W50 voorgeschreven en dat gooi ik er braaf in.
Btw, ik zou graag mee willen kijken als het kleppen stellen gaat plaatsvinden. Kan ik wellicht aanschuiven bij deze “meeting”?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 september 2008 06:38 PM
  [ # 266 ]
hogervp schreef:

Jeroen

Voor mijn Ami wordt 20W50 voorgeschreven en dat gooi ik er braaf in.
Btw, ik zou graag mee willen kijken als het kleppen stellen gaat plaatsvinden. Kan ik wellicht aanschuiven bij deze “meeting”?

Patrick

Jij hebt natuurlijk wel een GS motor. Ik weet niet wat eigenlijk de reden is waarom er blijkbaar na revisie een dunnere olie moet worden gebruikt dan origineel. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.

Ik gooi trouwens ook braaf 20w50 in de GS.

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 23 september 2008 06:50 PM
  [ # 267 ]

En welke -ijdele- garagist laat zich nou in Koornwijn, Korenwijn of Corenwijn uitbetalen?

Yvar

Tja als je de rest gemakshalve vergeet…. Iets met een scriptie ....

Heel gek Laughing Aan scherpte ontbreekt het je niet Wink Laten we daar binnenkort ‘ns even over brainstormen. Oud jenevertje d’r bij of een Westmalle tripel, gaat het denkproces ook wat sneller. Tijdens het kleppen stellen lijkt me dat minder handig.

Ik heb altijd minerale 15W40 in de motoren. Kroon of iets uit het grote vat van de garage. Gaat prima. In de zomer kan de dikkere 20w50 ook heel goed. Volgens mij doet een A-type daar ook niet zo moeilijk over.

Yvar.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 september 2008 07:08 PM
  [ # 268 ]
garagestmarien schreef:

Waarom wil je per se minerale olie gebruiken?

Omdat de motor nog niet ingereden is.

We gaan binnenkort iets met een dame van de heer de Boer doen kan ook op een avond zijn hoor. Moeten we maar even afspreken.

Meestal ook geen probleem. Hoor het graag wanneer het plaats gaat vinden.

Btw, ik zou graag mee willen kijken als het kleppen stellen gaat plaatsvinden. Kan ik wellicht aanschuiven bij deze “meeting”?

Wat mij betreft geen enkel probleem.

Jij hebt natuurlijk wel een GS motor. Ik weet niet wat eigenlijk de reden is waarom er blijkbaar na revisie een dunnere olie moet worden gebruikt dan origineel. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.

Dat is volgens mij ook niet zo.
Ik heb een M4 motor en daar is 20W50 nooit voorgeschreven geweest.
Dat zal misschien te maken hebben met het feit dat deze motoren lang niet zoveel toeren ( =warmte) maken dan de M28 ( bekende 602) motoren. Redeneer maar wat hoor.  Wink

Jeroen

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 september 2008 10:42 PM
  [ # 269 ]

Ok Jeroen, ik houd je draadje in de gaten.
Overigens gaat het mij om de manier waarop je kleppen stelt. Ik kom tegen die tijd met Xantia je kant op, da’s een stuk goedkoper.

Wellicht een idee om er een (foto)verslag van te maken?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 september 2008 10:26 PM
  [ # 270 ]

Wel een goed idee Patrick!

Al een tijdje ligt er olie in de rechter verwarmingstunnel na het rijden.
Gistermiddag daarover nog wat gebabbeld met de kenners.
Deze dachten aan een olielleiding.
Vanmiddag toch maar een deel van de koelbeplating verwijderd om te kijken waar de olie vandaan komt.
De olieleidingen zijn bij de aansluitingen mooi droog. Het lijkt te komen langs de cilinderkopbout.
Deze moeten volgens voorschrift binnenkort aangedraaid worden.
(vandaar die momentsleutel Wink )
Zou dit idd. de oorzaak kunnen zijn van het lekken?

Jeroen

Profiel  
 
 
18 van de 27
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook