Dat verschil zit ‘m in de diff, niet in de bak.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Dat verschil zit ‘m in de diff, niet in de bak.
Welk verschil?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
En volgens mij is die bak + koppeling van een 16 ook anders om het vermogen aan te kunnen
Dit verschil. De koppeling is zwaarder, het dif is anders (dacht ik), maar verder meende ik dat de bak hetzelfde was.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:De koppeling is zwaarder
En dus ook 15 mm groter
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vandaag heb ik een nieuwe motorkap opgehaald in Bleu Romantique.
Deze heeft ook wel een paar krassen, maar dat vindt ik minder erg dan al die afbladderend blanke lak en de te lichte tint van de huidige kap.
Alleen deze nieuwe kap is er eentje van het lange model, en m’n huidige is een korte kap. En dat vind ik wel mooi staan.
Origineel hoort er op een GT een lange kap te zitten.
Maar ik denk toch dat ik hem af ga zagen om er een korte van te maken, heeft iemand daar ervaring mee?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:
Maar ik denk toch dat ik hem af ga zagen om er een korte van te maken, heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, dat ziet er niet uit. Sowieso is een lange kap het mooist.
En ik vind een korte kap mooier
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ik ben meer voorstander van een lange kap maar moet eerlijk toegeven dat bij deze bx een korte kap wel erg goed staat en leuk bij die sportieve bumper past.
Nee lang is mooier:
Ja, bij die wel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Een lange kap is mooier.
Overigens heeft een GT altijd een lange kap gehad.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou zegge laat het lekker orgineel
Ik denk dat zeker bij een GTi, GTi 16v of TZD Turbo de korte kap nog wel enige functie heeft
En zeker bij de GTi modellen mistaat het zeker niet
BasisBIX schreef:
Maar ik denk toch dat ik hem af ga zagen om er een korte van te maken, heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, ik heb ooit van een lange rode kap een korte rode kap gemaakt. Het was wel een kap van plastic, dat kan je goed afzagen zonder al te veel schade. Ik heb het uitgemeten, afgetekend, en toen met een ijzerzaagje dat stuk kunstof afgezaagd.
Er komt trouwens een hoop stof vrij als je aan het zagen bent
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:BasisBIX schreef:
Maar ik denk toch dat ik hem af ga zagen om er een korte van te maken, heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, ik heb ooit van een lange rode kap een korte rode kap gemaakt. Het was wel een kap van plastic, dat kan je goed afzagen zonder al te veel schade. Ik heb het uitgemeten, afgetekend, en toen met een ijzerzaagje dat stuk kunstof afgezaagd.
Er komt trouwens een hoop stof vrij als je aan het zagen bent
Goed, dat gaat ik dus ook eens proberen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90