Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
hallo
heb een dx2 in me d super steken,blok volledige revisie gehad en al 7a8000km me gelopen,maar vind dat deze op lpg een tekort heeft aan pk,s
zit wel een standaard carbrt op van een dy3blok,maar kan daar niet aan liggen daar lpg rechtstreeks in carb gaat denk ik
ontsteking en kleppen zijn geregeld,just het stuk aan de carbt komt steeds terug los,rond ding dat lpg erin laat lopen, met de 3schroeven kan deze niet 100prct vast houden,heeft dit een oorzaak,of moet ik het ergens anders zoeken,
denk met dertijd om een electr onsteking te laten plaatsen,
bedankt voor de hulp
greetz
Een tekort aan vermogen kan idd an veel dingen liggen. Misschien heb je teveel of te weinig gas. De schroef op de dikke slang naar je luchtslang kun je regelen. De truck is: Auto op toeren zetten (3000 ong), dan de knop iets draaien. Neemt het toerental toe meer pk, goed, neemt het af, minder, fout. Als je daarin het ideale punt zoekt vind je wellicht wat pk.s.
De luchtslang meot je wel 100% afsluiten, anders wordt een ideale afstelling moeilijk. wellicht kun je twee dikke slangklemmen gebruiken.
succes.
.komma
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je de venturi rechtstreeks op de carburateur zitten? Als deze niet luchtdicht afsluit, kan hij valse lucht aanzuigen. Een subtiel streepje (goede! Je wilt geen resten in je carburateur hebben) kit kan de oplossing bieden. Maar een goed sluitende venturi welke je degelijk kunt bevestigen is natuurlijk het mooiste.
Zit hij in de slang, dan kun je die inderdaad het beste goed vastzetten met een slangklem.
Met de schroef op de slang regel je kort door de bocht genomen het maximale hoeveelheid gas bij vol-gas. Hiermee kun je vrij straffeloos experimenteren. Maar tel voor het gemak even het aantal slagen dat je hem gaat verdraaien, dan kun je hem altijd weer terug zetten.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
hallo
eindelijkna lang zoeken een goede man met veel ds ervaring gevonden
bleek de sproeier in men carb los te zitten,nu nieuwe erin geplaats-ontsteking goed gezet-nieuwe platines en bougies gestoken en condenser
nu eindelijk na veel miserie komen de verdwenen pks na boven ,op lpg en benzine,blok loopt zaosl een zonnetje en start na verkrijgen van de 1ste electr.
was van alles los en niet juist na revisie van men blok door een andere zaak,waar ik dan nooit nog een voet binnne zet natuurlijk
eind goed al goed,nu de rest en ooit zal het ne nieuwe worden…ooit
greetz en dank aan citrofan van Garage l’ Equipe
greetz marcus