René van Maren schreef:Hey, kijk ik een dagje niet, heeft ie weer een bx!
Blijf kijken, als je ‘t nog een dagje mist kan ‘ie weer verdwenen zijn
voge schreef:René van Maren schreef:Hey, kijk ik een dagje niet, heeft ie weer een bx!
Blijf kijken, als je ‘t nog een dagje mist kan ‘ie weer verdwenen zijn
Ik heb hem nog niet eens…..en het is nog geen donderdag
Dus…ehh…...
Ik geef toe, dat mijn onderschrift ook wat voorbarig is, ha ha ha
Zonder dollen…..hoe zouden deze wieldoppen onder de BX staan ?
Die kan ik bij een Autospeciaalzaak kopen (GEEN Halfords ).
Graag jullie mening.
Misschien zijn de originele TZx wieldoppen niet echt de mooiste maar mijn mening: Hou ‘t origineel!!! Deze wieldoppen zijn zeker niet lelijk hoor, dat niet..
) wil je een eerlijk of sociaal wenselijk antwoord? wink Eerlijk lijkt me he?
Ik vind deze doppen echt 3 euh 4 x nix! Tis dat je erbij zei schreef dat ze niet van Halfords komen,anders had ik ze wel die kwalifikatie gegeven.. Nee, hou het lekker bij het origineel,da’s ook mijn mening. Maarja…wat vind jezelf?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Opeens heb je het: Het geeft een beetje de Fiat Tipo look!!
Bram, allereerst: gefeliciflapstaart met je aankoop :51
Ik vind persoonlijk de TZD-wieldoppen het mooist staan op je auto. Die wieldoppen die je op je ZX had vond ik niet echt mooi
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gefeliciteerd Bram met je bixie. :12
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Bram, gefeliciteerd met je nieuwe BX en goede reis naar Friesland a.s. donderdag
Tip: als je op de Afsluitdijk de topsnelheid wilt uitproberen, rem dan bijtijds af voor de sluizen aan de Noordhollandsche kant, want daar staan ze regelmatig te flitsen.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Bram gefeliciteerd…je lijstje wordt wel lang zo..
Rien
Mijn mening: absoluut originele TZDoppies! Ik vind het sowieso 1 van de mooist vormgegeven doppen die ik ken.
Animal triste post coitum
KuikenXXL schreef:Bram gefeliciteerd…je lijstje wordt wel lang zo..
Rien
Tsja…...ik kan me goed voorstellen dat er meer zo over denken.
Maar als je met een BX (liefst turbo) diesel als (parttime) koerier werkt….i.p.v. met een jonge auto…en de BX’en al 12 jaar niet meer gemaakt worden, kun je je wel voorstellen dat je met 40 of 50.000 km p/j steeds meer tegen problemen aanloopt.
En ik moet natuurlijk wel met een betrouwbare (qua motor vooral) auto rijden voor dat werk.
De eerste jaren (vanaf 1991) deed ik 2 a 3 jaar met een BX diesel, die ik dan kocht met een km.st. van rond de 2 ton of zo en waar ik dan zo’n 120.000 km mee kon rijden…...dat is goed gegaan tot zo’n 2 jaar geleden met de donkerblauwe tzd-turbo.
Daarna is het gedonder begonnen…..Renz had inmiddels zijn Xantia-D gekocht en ik overwoog dan ook maar over te stappen op een Xantia TD.
Dat was een prachtige auto hoor (een 94’er, maar al met Airbag en ABS)....maar daar zat ik qua stoel gewoon niet lekker in en hij is natuurlijk een stuk duurder qua WB en verbruik.
Het is al meer gezegd…..maar de BX tzd-turbo is er een ideale auto voor…..weegt net 1020 kg, is zeer vlot qua acceleratie en kan de 1 op 20 halen….hebben de heerlijk zittende GTI stoelen…..en deze heeft dan ook nog een schuifdak….plus uiteraard alle andere optie’s als 4 elect. ramen, stuurbekr, 2 dashbordkastjes en zelfs een cassette/CD-klepje.
Ik heb namelijk ook allerlei bonnen bij me die ik ergens kwijt moet.
Probeer maar eens een andere auto te vinden die EN zo lekker veert…..EN fijn zit….plus (voor een zuinige diesel) bloedsnel is.
Opel, VW, Ford….div Japanse auto’s : ....een vriend van Renz heeft 2 jaar geleden een Ford Escort diesel uit 95 gekocht met nog betrekkelijk weinig km’s….hij rijdt er misschien maar 20.000 p/j mee, maar heeft er al zo’n 2000 euro aan onkosten aan gehad.
Ik zou weleens willen weten of het mogelijk is om er een (gereviseerd of eentje met nog weinig km’s) 1905 TD blok in te laten zetten uit een Xantia of ZX, zodat ik er weer jaren mee vooruit kan…..maar ik weet niet of dat blok er zomaar ingezet kan worden. (Marten of Karel ?)
Daar zit natuurlijk al een andere HD-pomp op….maar die zit ook al op de 94’er BX break’s…..maar als ik iemand zou weten die dat voor een beetje schappelijke prijs voor mij zou kunnen doen…is dat wellicht een optie, waardoor ik nog jaren met een BX kan blijven rijden.
Want je raakt er wel verslaafd aan….maar dat zal een bekend geluid zijn.
V.w.b. de wieldoppen….ben het eigenlijk wel met jullie eens…ik ga de doppen die er nu opzitten verwisselen voor originele BX doppen…kijk wel een keer op de sloop of misschien is er iemand op het forum die er nog 4 heeft liggen ?
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
deze wieldoppen vind ik ook mooi die zijn van de saxo maar staan ook heel mooi op de BX ik geloof dat ze “honfleur” heten
) Ik heb nog vier nette TZI doppies voor je liggen Bram. Laat maar weten of je intresse hebt.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bram schreef:
.....Opel, VW, Ford….div Japanse auto’s : ....een vriend van Renz heeft 2 jaar geleden een Ford Escort diesel uit 95 gekocht met nog betrekkelijk weinig km’s….hij rijdt er misschien maar 20.000 p/j mee, maar heeft er al zo’n 2000 euro aan onkosten aan gehad.
Nou, die BX van mij heeft me toch ook al wat euro’s aan onkosten gekost hoor. En ik rij nog minder, zo’n 17.000 km per jaar.
Bram schreef:
Ik zou weleens willen weten of het mogelijk is om er een (gereviseerd of eentje met nog weinig km’s) 1905 TD blok in te laten zetten uit een Xantia of ZX, zodat ik er weer jaren mee vooruit kan…..maar ik weet niet of dat blok er zomaar ingezet kan worden. (Marten of Karel ?)
Dat 1905 cc turbodiesel blok moet zonder meer passen, het is al eerder gedaan. Maar ook dat blok levert 90 pk, je hebt alleen iets meer koppel (iets meer dan 200 Nm dacht ik, tegenover 180 Nm voor de 1.8 td). De winst zal dus niet zo groot zijn.
Enne, mooi kleurtje Bram! Gelukkig dat je er eentje hebt gevonden, hoef ik de mijne tenminste niet te verkopen! Ze ziet er strak uit, zeker met een setje mooie TZx doppen. En anders ga je eens zoeken op Marktplaats voor een mooie set GTI-velgen, ze worden nog wel eens aangeboden.