Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gister de rubberen vulbuis gemonteerd. Het was wel even een geklooi om die tank zover leeg te krijgen dat de vulbuis van de tank los gemaakt kon worden.
Uiteindelijk heb ik ook de plastic vulpijp gedemonteerd om de toestand van die buis te checken. Bleek dat de hard-plastic onluchtingsbuis afgeknapt was. Even wat geimprofiseerd met flexibele brandstof slang en een hol buisje, maar nu zit het weer aan elkaar. Heb de slang maar wat extra lengte gegeven, dat werkt wat makkelijker bij het monteren.
Na een maand stilstand meteen maar even een ritje gemaakt en wat foto’s gemaakt.
Mooi opgelost. En het blijft mooi zo,n eerste type gs
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik vroeg me vandaag af of de achterbank van de GS op de een of andere manier kan worden opgeklapt. Als ik tussen zitting en rug voel lijkt het alsof dat een geheel vormt. Als ik onder de bank kijk lijkt het of er toch een soort scharnierpunt zit. Dat zit dus helemaal vooraan de zitting van de bank.
Iemand een idee? het is er 1 uit 1971, confort uitvoering.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik weet dat er als optie een opklapbare achterbank (die van de break) in de berline geleverd kon worden, maar hoe je dit herkend en of dit ook in 1971 al zo was durf ik niet te zeggen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Was als optie , “Maxi Koffer” genoemd. Voor het modeljaar 78/79.
Dus niet op een Confort van 71.
Hoe is het met de verkoop ??
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ok, dus de bank niet omhoog? Kan de bank er dan uberhaupt uit? Zit dat ergens nog vastgebout? Vooraan zit het vast in dat scharnierpunt, dat kan ik zien, maar achter? Ik duik morgen wel even de koffer (bak) in om te kijken of daar wat zit.
ja, verkoop is zo goed als rond. De GS gaat een stukje varen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bx-cannes schreef:ok, dus de bank niet omhoog? Kan de bank er dan uberhaupt uit? Zit dat ergens nog vastgebout? Vooraan zit het vast in dat scharnierpunt, dat kan ik zien, maar achter? Ik duik morgen wel even de koffer (bak) in om te kijken of daar wat zit.
ja, verkoop is zo goed als rond. De GS gaat een stukje varen
Bovenop de “hoedenplank” zitten 2 afdek kapjes , daar zitten 2 boutjes onder.
De andere heb je al gevonden bij het schanierpunt.
Stukje varen ?? Horen we daar og meer van ??
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ja de GS gaat naar de VS.
maar op de ochtend dat ik naar de douane agent moest voor een EX1 formulier wilde de GS niet meewerken. De motor sloeg totaal niet aan.
Zaterdag met MKatgert de boel even nagelopen en de schuldige was de bobine.
ik had in de olyslager nog wat waarden gevonden om te meten.
als ik op de rup naar de bougie-kabel-aansluiting meet, meet ik 7500 ohm.
als ik tussen rup en bat meet, meet ik 1,8 ohm. Dat meet ik dus op m’n gesneuvelde bobine. Het probleem zit dus in het witte condensator potje aan de zijkant van de bobine. Zo een dus
Nu heb een verzameling vervangings bobines erbij gepakt. geen van allen hebben ze het bakelieten condensator potje aan de zijkant, maar wel een platte unit. ik heb de warden gemeten op de primaire en secundaire spoel, en ik meet ook 7500 ohm en 2,0 ohm.
Mooi, aansluiten die handel. Starten lopen, zo goed deed ie dat eerder nooit, zeker niet na een week stilstand !
Maar nu, er komt wat rook uit de platte unit (weerstand/condensator??) en hij wordt ook wel warm. Heb de motor maar weer uitgezet.
Wat is hier aan de hand? Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Iemand een suggestie?[/url]
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ha, goed te horen dat ie in ieder geval weer start. Er zat dus kennelijk een voorweerstand aan de buitenkant geschroefd met 3 (?) aansluitingen. Wat het doel daarvan is is me niet helemaal duidelijk, mijn kennis van het ontstekingscircuit is nog niet erg uitgebreid.
http://www.gs-gsa-ig.de/gs/gs.zuendung.htm
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Deze foto had ik gister nog gemaakt:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet eruit als een bobine met voorschakelweerstand. Heeft de DS ook vaak. Voor de start kan je die voorschakelweerstand even buiten het circuit houden (draad van contact rechtstreeks op de plus van de bobine steken dus, in plaats van eerst op de voorschakelweerstand en dan door naar de bobine).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en die weerstand hoort warm te worden. Knetter heet zelfs…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Wat doet die voorschakelweerstand eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik kan met m’n vingers het plaatje met de weerstand wel gewoon aanraken, is wel warm, nog niet loeiheet.
maar als de draad van weerstand naar bobine begint te roken lijkt me dat niet heel goed. of zeggen jullie, laat maar draaien en kijk of het roken ophoudt? misschien is oude vettigheid dat even moet wegbranden?
of kan zo’n draadje zo geoxideerd raken dat nog slechts een aantal strengen van het draad stroom doorvoeren, en daarom heel heet worden?
kan ik die weerstand anders doormeten? welke waarde moet het zijn?
Of zijn deze bobines (die van de foto en degene met een platteweerstand) uberhaupt niet uitwisselbaar?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Rook is nooit goed lijkt me.
Het kan zijn dat de weerstand al eens een opsodemieter heeft gehad en nu zijn laatste electroontjes doorlaat…
Het kan ook zijn dat de weerstand gekoeld hoort te worden door de behuizing van de bobine en dat de warmtegeleiding slecht is. Dat het plaatje lauw blijft zou daar een aanwijzing voor kunnen zijn.
Of, als alleen de draad rookt, kan het zijn dat van de draad een aantal velzels is geknapt of doorgebrand waardoor er minder stroom door kan. Dat resulteert in hitte en uiteindelijk helemaal doorbranden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30