Snoeken die in de USA geleverd zijn hadden op een gegeven moment standaard balken in de deuren.
Heeft iemand hier fotos van ?
Lijkt me nuttig deze balken in je deuren te hebben, er is trouwens wel weinig ruimte in ds deuren..
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lijkt me eigenlijk vooral zinvol als je tegelijktijd de stijlen verstevigd ... Enne - de deuren van een Saab 99 zijn ook niet erg dik, zit toch een buisje in.
ik vind dit een goed plan. Doet niemand dit al? beetje extra veiligheid is nooit weg.
.komma
Lijkt me ook inderdaad.
Maar ik heb nog nooit fotos of tekeningen gezien van hoe Citroen dat opgelost heeft. Er is weinig ruimte in de deuren, en inderdaad de stijlen zijn ook niet superstijf.
Maar goed, ieder beetje veiligheid helpt en ik zou graag eens zien hoe die balken eruit zien en gemonteerd zitten.
Iemand ?
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Zo’n buis prikt misschien zomaar naar binnen tijdens een ongeluk.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Of:
Hoe meer staal, hoe langer het duurt voordat de brandweer je uit je (extra) beknelde positie kan bevrijden…..
En:
balken werken m.i. ook alleen als je de gehele auto mee verstevigd…..
Safe Engineering dus.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
maxcitro schreef:Maar goed, ieder beetje veiligheid helpt en ik zou graag eens zien hoe die balken eruit zien en gemonteerd zitten.
Iemand ?
Lijkt me net zoiets als de ritssluiting van een tent beveiligen met een hangslot onder het mom van “alle beetjes helpen”.
Ik denk dat je het integraal moet meenemen met het ontwerp van de koets. Zodanig dat de balken ook stevig op de (versterkte) stijlen kunnen drukken met een ongeluk.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb de onderdelen boeken eens even bekeken: de usa deuren en de eu deuren hebben alle jaren dezelfde onderdeel nummers. Het lijkt me stug dat het verhaal van de balken in de deuren correct is.
Neem je de sm, waarbij de usa versie wél een andere deur heeft, dan is meteen de gehele koets anders van constructie.
Ik sluit me voor het overige aan bij het verhaal van camemBert em Mpostma. Doe het goed, of doe het niet. Half werk zal in deze alleen maar in je nadeel werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
BALKEN IN DE DEUREN
wees niet bang voor de brandweer, de ds lost vanzelf zijn plaatwerk bij een aanrijding . Als brandweerman is een Citroen knippen niet alleen slecht voor mijn Citroenhart maar ze zijn ook slecht te knippen. Ze vallen uit elkaar en de latere modellenwillenook niet lekker door de afwijkende contructie t.o.v Duitse auto´s.
Als ik iets zou verstevigen begon ik met de zichtkoker+balk want deze zit al relatief hoog en daar kun je makkelijk bij. Bij de deuren moet deze helemaal leeg voor dat je iets kunt doen en dan bij een aanrijding vliegt hij er gelijk uit! Dus wat is het nut.
succes Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.