2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
De BX van erwt en ewwie - Deel 2
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 19 april 2005 04:14 PM
  [ # 16 ]

weer ff wat nieuws. Ik lees net op een ander forum dat mijn auto olie lekt (1 op 1500 km). Op dat forum hebben ze het over om de klepseals te vervangen om het lekken te verhelpen. Is dat veel werk en kost dat veel?
(het waren trouwens nog oude posts van de vorige eigenaar)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 april 2005 04:40 PM
  [ # 17 ]
erwt schreef:

weer ff wat nieuws. Ik lees net op een ander forum dat mijn auto olie lekt (1 op 1500 km). Op dat forum hebben ze het over om de klepseals te vervangen om het lekken te verhelpen. Is dat veel werk en kost dat veel?
(het waren trouwens nog oude posts van de vorige eigenaar)

Je bedoeld olie GEBRUIKT ?

Of ligt er telkens een plasje olie onder de auto. Confused:

Welk forum is dat trouwens ?

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 19 april 2005 04:40 PM
  [ # 18 ]

heb zonet ff gekeken bij de auto en ik zag dat het oliepijl gedaalt was tot beneden het min streepje. Toen ik hem net had (+- 500km geleden) stond het peil precies tussen min en max in. Volgens mij is het verbruik dus iets meer dan 1 liter op 1500 km

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 19 april 2005 04:44 PM
  [ # 19 ]
Bram schreef:
erwt schreef:

weer ff wat nieuws. Ik lees net op een ander forum dat mijn auto olie lekt (1 op 1500 km). Op dat forum hebben ze het over om de klepseals te vervangen om het lekken te verhelpen. Is dat veel werk en kost dat veel?
(het waren trouwens nog oude posts van de vorige eigenaar)

Je bedoeld olie GEBRUIKT ?

Of ligt er telkens een plasje olie onder de auto. Confused:

Welk forum is dat trouwens ?

Er ligt geen plasje onder de auto. Dus de olie wordt gebruikt. Het was trouwens bxsportief.com (http://www.bxsportief.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=32)

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 19 april 2005 04:54 PM
  [ # 20 ]

Klepseals vervangen kost ± €275. Nadat ik ze had laten vervangen ging het verbruik van 1 op 500 naar 1 op 3000+. Overigens is 1 op 1000 voor een 19TZI (volgens mij heeft jouw 19GTI dezelfde motor) volgens mijn citrofiele garagist acceptabel.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
turbodiesel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 12-02-2005

Gepost: 19 april 2005 05:04 PM
  [ # 21 ]
karel schreef:
winnetou schreef:

Denk ik ook. Heb ook een tijdje dit probleem gehad. Na een keertje de accupolen goed te hebben schoongemaakt en met vaseline in te hebben gesmeerd is het probleem niet meer terug gekeerd. Overigens had ik dit probleem alleen maar met starten, als ik eenmaal reed was er niets aan de hand. Hoe simpel kan het soms zijn…..  Rolling Eyes  Ik heb er toen best nog een tijdje mee lopen tobben.  Laughing

Dat komt door de overgangsweerstand; trek je een te grote stroom dan ontstaat er een grote spanningsval. Er blijft dan niks over op het elektrisch systeem.

Ik had het trouwens ook zo, en merkte het met het bedienen van de CV én met het starten. Ook lastig om alle deuren steeds na te moeten lopen hoor, het begon 1 voor 1 en toen startte ie ineens niet meer…..

Ik heb dat met mijn vorige bx(1400)gehad,bij deze was de massakabel doorgeroest op het blok(ik geloof bij de verdeler in de buurt).
soms deed hij niks en daarna was het zo een paar weken goed,tja en vind dan de oorzaak van zo’n storing maar ééns

trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 19 april 2005 09:49 PM
  [ # 22 ]
Serge schreef:

Overigens is 1 op 1000 voor een 19TZI (volgens mij heeft jouw 19GTI dezelfde motor) volgens mijn citrofiele garagist acceptabel.

(ik moet toch een keer mijn naamgenoot quoten)

1 liter olie op 1000km lijkt me wel heel erg veel hoor!! Mijn TZI doet nu 1 liter op ong. 2500km, dat vind ik al behoorlijk veel. Een 1.9GTI heeft dezelfde motor als een 1.9TZI Break, een berline heeft een andere motor. (en ja, in de GTI zijn natuurlijk ook weer verschillende blokken geweest..)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 april 2005 09:58 PM
  [ # 23 ]

Maar dat is toch standaard dat gezegd wordt dat 1 op 1000 acceptabel is?

Moet er trouwens niet aan denken! Elke week zo’n bus erbij moeten gooien.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 april 2005 10:56 PM
  [ # 24 ]
EW schreef:

Maar dat is toch standaard dat gezegd wordt dat 1 op 1000 acceptabel is?

Moet er trouwens niet aan denken! Elke week zo’n bus erbij moeten gooien.

Ach….ik ben al jaren gewend dat ik zo om de 2 maanden een 5-liter vat olie haal bij de Supermarkt, om bij te gieten in de diesels die ik zoal heb gehad. Cool
(en in die Xantia D van Renz) Wink

De ene heeft 0.5 liter nodig per 1000 km, de ander zomaar een HELE liter…..ik kan daar niet wakker van liggen. Rolling Eyes

WEL….laat ik trouw om de 10.000 km olie verversen EN een nieuw Oliefilter erin  Exclamation
En dan laat ik er olie ingooien van een goed merk (maar geen Shell Helix of zo hoor)....maar zeg eens, Erwt….jij gaat er toch geen 1000 km per week mee rijden ?

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 april 2005 11:03 PM
  [ # 25 ]

1 liter op 1000 km is acceptabel dat staat in het boekje van citroën. dat is geloof ik voor een diesel en een benzine mag 1 liter op de 2000 km verstoken Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 april 2005 01:23 AM
  [ # 26 ]
Serge schreef:

Klepseals vervangen kost ± €275. Nadat ik ze had laten vervangen ging het verbruik van 1 op 500 naar 1 op 3000+. Overigens is 1 op 1000 voor een 19TZI (volgens mij heeft jouw 19GTI dezelfde motor) volgens mijn citrofiele garagist acceptabel.

1:1000 is “het” maximum verbruik voor iedere auto, niets BX-specifieks. Het is ook een beetje kosten/baten verhaal. En 1:1000 begin je toch wel te ruiken.

Ga je daar echt nog onderdoor dan kom je in de problemen met lange ritten, de motor loopt dan droog.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 21 april 2005 01:43 AM
  [ # 27 ]
karel schreef:

1:1000 is “het” maximum verbruik voor iedere auto, niets BX-specifieks.

Maar wel verschrikkelijk storend. Het is gewoon lekker om niet elke week die pijlstok eruit te hoeven trekken (want die metertjes zijn wel wat optimistisch hoor!). Hoewel het niet opweegt tegen de kosten voor extra olie denk ik er toch aan om mijn klepseals te (laten) vervangen als de financiele situatie weer een beetje toerijkender is.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 09 mei 2005 07:54 PM
  [ # 28 ]

wil ik vandaag weg rijden doet de BX helemaal niets. Dus ik zet hem op contact en de lampjes van het dashboard die worden langzaam weer feller. Ik denk dus dat de accu dood is of dat de dynamo niet meer laat. Ik kon zelfs niet meer de deuren dicht doen met de afstandsbediening!

Ook heb ik een vrijblijvende prijsopgave gedaan bij de lokale citroen dealer voor het vervangen van de klepseals: +- 500 euro ex BTW Sad
ik ga nog ff bij andere bedrijven prijsopgave doen. Als het echt te gortig wordt dat trek ik aan de bel bij de vorige eigenaar. Voor 1000 euro verwacht je toch wel een goede BX en niet een die (veel) olie verbruikt.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 10 mei 2005 01:31 AM
  [ # 29 ]

zo vanavond weer geprobeerd de auto te starten .. weer niet! Toen heb ik mn pa erbij geroepen en zn auto er aan gehangen. De BX starte toen in een keer! Ik ben toen een stuk gaan rijden (15 - 30 min) en toen de auto stil gezet en en zelfstandig proberen te starten. Weer niets. Ik heb de voltmeter er op gehad en die gaf iets van 12,nogwat Volt aan toen de auto uit was. Toen de auto draaide begon hij heel langzaam te laden en toen ik terug was, was de accu +- 13,8 volt. Ik denk dat de accu dood is omdat hij met de andere auto eraan wel zonder problemen start.

Wat betreft de klepseals: de vorige eigenaar heeft aangeboden om samen met mij deze te vervangen. Hij wil het ook nog betalen! Dat is nog eens super! Helaas moet ik nog wel een poosje wachten want hij heeft pas eind aug. of begin september tijd. Dan nog maar een paar vaten olie kopen.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 10 mei 2005 01:34 AM
  [ # 30 ]

Het klinkt inderdaad als de accu… Als je zelfs je deuren niet meer centraal open kunt maken… Een ‘dode’ accu kan nog steeds een spanning van 12 volt afgeven hoor, alleen het vermogen dat deze accu dan kan leveren is minimaal (dus het Amperage kan nooit hoog genoeg worden).
  Dat van die klepseals is erg netjes van de vorige eigenaar zeg!!! Gelukkig dat het zo is opgelost!!
Groeten,

Serge.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook