Hallo allemaal,
Graag zou ik mijn lichten (rij lichten) in de dag willen laten branden wanneer ik hem start, bij de meeste auto merken( Audi,bmw,enz,,) noemt dit day-lights… heb ook al iets op internet gevonden, dit zou om een module gaan die wordt ingebouwd, maar ben daar eigenlijk niet voor te vinden…
heeft iemand daar ervaring mee?
P.s: mijn lichten gaan al automatisch aan bij donker/regen
Citroën noemt dit appèl verlichting (zoek), op nieuwe modellen in te stellen via de BC, anders via Lexia door de garage.
Op modellen zonder échte DTRL (zoals de C3) gaan dan de dimlichten permanent aan (zweedse instelling)
Op modellen als de C6 en C5-3 zitten er aparte pitten in voor DTRL. Deze branden dan zónder achterlichten en geven minder licht bij minder stroomverbruik dan dimlichten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
persoonlijk vind ik dit een goed idee op gebied van veiligheid als andere weg gebruiker zie je een wagen met zijn rij lichten aan veel beter af komen en kan ik ook veel beter zijn snelheid inschatten, bv: als ik een kruispunt oversteek…
ik ben even bij Citroen langs geweest en ze hebben de instellingen van mijn bc aan gepast en nu gaan mijn lichten automatisch aan bij het starten van de motor. 1 nadeel: alle lichten gaan aan ook achter lichten, nummerplaat en dashboard verlichting iets wat je in klaar lichte dag niet echt nodig hebt..
dus ik ben klaar voor de nieuwe wet
Hey Kenny,
Is dit slechts de BC instellen wat de dealer doet?
Ik heb geen automatisch inschakelende verlichting in mn Pluriel bij het donker worden.
Wat jullie hebben zou ik ook willen, want ik ben vóór die wetswijziging! Je ziet inderdaad auto’s veel sneller en ook snelheid kun je beter inschatten.
Nu zet ik altijd zelf mn licht aan nadat de motor is gestart, maar ik zou het veel fijner vinden als dit automatisch gaat bij het starten van de motor.
Groetjes, Micha
La vie est belle
kenny schreef:persoonlijk vind ik dit een goed idee op gebied van veiligheid als andere weg gebruiker zie je een wagen met zijn rij lichten aan veel beter af komen en kan ik ook veel beter zijn snelheid inschatten, bv: als ik een kruispunt oversteek…
ik ben even bij Citroen langs geweest en ze hebben de instellingen van mijn bc aan gepast en nu gaan mijn lichten automatisch aan bij het starten van de motor. 1 nadeel: alle lichten gaan aan ook achter lichten, nummerplaat en dashboard verlichting iets wat je in klaar lichte dag niet echt nodig hebt..
dus ik ben klaar voor de nieuwe wet
nieuwe wet geldt enkel voor nieuwe wagens
Hallo Micha,
ik denk dat het mogelijk is om uw bc instellen dat wanneer je jouw motor start de lichten automatisch aan gaan, gewoon even bij een citroen dealer langs gaan.
Bij mij heeft juist geteld 15min geduurd voor deze instelling, let wel mijn wagen is uitgerust met zo’n licht sensor. maar denk niet dat dit een probleem kan vormen met of zonder
Laat maar iets weten,
Grtn,
Kenny