bij het drukloos maken van het systeem komt dan de olie eruit? of kun je de druk eraf halen terwijl je de olie gewoon in een gesloten circuit laat?
als de druk eraf is maakt het dan nog uit welke leidingen ik eerst loskoppel of is dat gewoon loskoppelen afdoppen voor het vuil en dan hoogteregelaar schoonmaken?
Alvast bedankt
Als je het systeem drukloos maakt loopt er nergens olie uit.
Ik geloof dat je de leidingen gewoon kan losdraaien en kan afdoppen.
Je kunt het systeem drukloos maken door het boutje op de drukregelaar los te draaien, dat is dat ding wat op de motor zit met die bol erop.
het is een 12 of 13 mm boutje, iets los draaien dan hoor je hem sissen.
vaak is de druk er al af na een dag stilstaan trouwens, maar toch even losdraaien anders geeft het zo’n troep als je een leiding losdraait.
ik dopte de leidingen altijd af met een stukje brandstofslang met aan de andere kant een schroefje erin.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
ok bedankt. volgende week me laatste weekje vakantie dan ga ik het eens op me gemakje bekijken. bedankt voor de tips en aanwijzingen.
ik laat in ieder geval weten hoe het afgelopen is.
Als je volgende week aan de gang gaat, kun je misschien nu al, alles inspuiten met kruipolie (geen WD40). En dat in de komende dagen nog een paar keer doen. Dan weet je wat zekerder dat alles makkelijk loskomt.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
je kunt ook eens je lhm verversen en de filters schoonmaken, dat wil ook wel eens helpen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
de lhm olie is pas nog ververst vanwege een uit elkaar geschoten cilinder achter dus daar kan het niet aan liggen
bedankt voor je tip in ieder geval
de lhm olie is pas nog ververst vanwege een uit elkaar geschoten cilinder achter dus daar kan het niet aan liggen
Heb je de LHM wel netjes iedere 60.000 km of zoveel (?) jaar ververst? Zo niet, dan is de oorzaak van het hele gedoe gewoon achterstallig onderhoud.
der zit pas net 62.000 km op hij is bij 59.nogwat vernieuwd.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat Harm bedoelt dat als de LHM er 14 jaar in heeft gezeten voordat het ververst werd, het systeem best wel eens vervuild zou kunnen zijn, ondanks de verse LHM.
Eveneens ben ik tevens ook.
ah ok dat zou idd goed kunnen. hij heeft namelijk 10 jaar stilgestaan in de garage.
het is weer zover.. na een tijdje het beter gedaan te hebben komt de voorkant niet meer vanzelf omhoog. moet hem weer in hoogste stand zetten en dan laten zakken naar normale stand.
als ik er mee gereden hebt zakt hij ook heel slecht terug naar beneden. er gaat zeker een dag of 3 overheen voordat zijn neus ingezakt is.
ik heb gekeken voor de hoogteregelaar schoon te maken maar ik kan hier erg moeilijk bij. van boven zit hij erg diep onder de motor en van de onderkant zit hij precies boven het frame dus kan ik er ook niet aan…