Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
IDD met een dun ijzerdraadje met een haakje aan het eind en dan vissen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
bogaard77 schreef:IDD met een dun ijzerdraadje met een haakje aan het eind en dan vissen..
BEET!
Na een minuut of tien draadje aan de haak geslagen, weliswaar met lusje in de A-stijl maar kon er hem toch mooi doorheen trekken: ander schakelaartje geplaatst en nu functioneert het zoals CITROEN bedoeld had, het licht gaat aan als de deur open gaat.
Had wel het andere draadje met touwtje aan de deurgreep vastgezet om te voorkomen dat die er ook in zou schieten, wijsheid komt met de jaren
ja, mensen klagen vaak dat een DS ellende is qua sleutelen enzo en storingsgevoelig is, maar volgens mij is dat onzin. Tot nu toe kon ik vrijwel alles aan mijn auto zelf doen, soms idd wat lastig maar ltijd met bevredigend resultaat!
Mwa….. een lampje fiksen is inderdaad nog wel te doen. Maar ooit wel eens de startmotor vervangen, het flexibele deel van de uitlaat of het treiterslangetje om maar eens wat dwarsstraten te noemen. Zeker, rijden met de DS kent zijn weerga niet. Maar wat het sleutelen betreft mogen ze de DS-ontwerper van het technische deel van mij postuum ontslaan
De sleutelgroeten
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Niet eens…...moet je eens kijken hoe complex sommige plekjes zijn om alle functionaliteit kwijt te raken en wat een prachtige constructies her en der bedacht zijn….....achterwielvering met kogelhouder etc. of de armpjes voor koplamphoogtebediening, voorwielvering en ga zo maar door…....en het belangrijkste: alles maar dan ook alles kan uit elkaar en dat ook door mensen die nooit verder zijn gekomen dan een doos meccano.
Vandaag de dag is het vak van autoconstructeur niet minder eenvoudig, terwijl ik toch vind dat ze nu minder creativiteit aan de dag leggen.
Je halve auto moeten slopen om een lampje te kunnen wisselen bijvoorbeeld.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Wacht even…. ik heb het niet of het technische vernuft van de DS. Die was zijn tijd ver, ver vooruit. Alle lof voor de technische oplossingen die destijds zijn bedacht.
Maar je moet toch toegeven dat dit uiteindelijk wel een auto heeft opgeleverd die nu niet direct te boek staat als een gemakkelijke sleutelauto: zaken op de meest onbereikbare plaatsen die je alleen maar kunt bereiken door eerst een en ander te verwijderen. Maar nogmaals: over de technische oplossingen, niets dan lof!
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: